A franchise fogalma

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.

Amikor nem csak a profit számít

2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.

Mennyibe kerül egy McDonald’s?

Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.

7 érdekesség a franchise-ról

Sokak számára ködös kifejezés lehet a "franchise", mint üzleti modell - de mi is a titka ezeknek a sikeres márkáknak?

Profil váltás a Starbucks-ban

A több, mint 50 éves múltja ellenére a világ legnagyobb kávézóláncának kevesebb, mint 10 éve van drivethru modellje, de a dobás nagyon bevált a franchise számára.

Franchise Szövetségek és Szervezetek

A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.

Visszatér Európába a Wendy's

Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.

Franchise képzés indul!

A Magyar Franchise Szövetség májusban ismét megrendezi a nagysikerű franchise képzését. Az előadásokon a résztvevők megismerkednek a franchise rendszer alapjaival, működésével, a sikeres hálózatépítéssel, a kézikönyvek elkészítésével és a partnerkeresés fortélyaival.

Nyiss saját infrastúdiót!

A teljesen új megközelítéssel dolgozó My Infraslim hálózat hazánkban folytatja a franchise terjeszkedését. A szlovén franchise rendszer már 15 infra stúdióval rendelkezik a saját piacán, most pedig elérkezettnek látták az időt, hogy Magyarországon is megnyissák az első szalonjukat.

Franchise típusok

A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.

Milyen személyiség kell a franchise-hoz?

Számos buktatója lehet annak, ha a személyiségünkhöz nem illeszkedő franchise-hoz csatlakozunk.

Nemzetközi terjeszkedés és franchise Amerikában

Itthon viszonylag laza jogi környezetben működnek a franchise hálózatok de nyugaton komoly szabályoknak kell megfelelniük.

Mi történt az idei Franchise Expo-n?

Április 4-én ismét franchise kiállításon vehettek részt a hazai piac vállalkozói és befektetői.

Asztali szerepjátékot készített az amerikai gyorsétterem

Játék fejlesztésre adta a fejét az amerikai gyorsétterem hálózat egy agyafúrt marketing kampány keretében.

A LEGO legendája

Nincs olyan ember a világon, aki ne ismerné a LEGO-t. De hogy honnan származik a sok kis színes kocka, és mikor vált globális jelenséggé, azt már kevesen tudják.

A Franchising Etikai Kódexe

Az Európai Közösség által elfogadott Kódexet a Magyar Franchise Szövetség iránymutató dokumentumként tartja számon, használja és két további irányelvvel egészítette ki.

A franchise-ról

Sokáig lehetne beszélni a franchise üzleti vonzatairól, a lehetőségeiről és kockázatairól, a mérvadó statisztika szerint a partnerek mindössze 5%-a megy csődbe, ami piaci viszonylatban kiemelkedőnek számít. Azonban van emberi oldala is, hiszen a franchise legalább annyira szól a kapcsolat teremtésről, mint a pénzügyi sikerről.

Miért lesz egy hálózatból franchise?

Interjú Nagy Andreával, a Party Point hálózat alapítójával.

Tíz ország, ahol nem tudsz Mekiben enni

Még olyan óriások is, mint a közel 40.000 egységgel rendelkező McDonald's sem sikeres minden piacon. Összegyűjtöttünk 10 olyan országot, ahol valamilyen oknál fogva nem tudott gyökeret verni az amerikai franchise.

Mi is az a szellemkonyha?

Egy újabb karantén esetén előnyt élvezhet a fogyasztók között ez az étteremtípus. Pontosan mi is a ’ghost kitchen’ lényege?

Hódít a piacon egy új egészségügyi koncepció

A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó MozgásKlinika lehetővé teszi az izületi fájdalmak hatékony, tartós kezelését - többek között ennek is köszönheti a hálózat robbanásszerű növekedését.

Megvalósult amerikai álom Szlovákiából

Matej Varga öt Subway éttermet működtetett Pozsonyban, és ő építi a brandet Szlovákiában és Horvátországban. Milyen előnyöket nyújt a multi-unit franchise, és miért könnyebb egy "nagy márka" égisze alatt dolgozni?

Tovább nő az AmRest birodalom

Közép-Európa egyik legnagyobb étteremoperátora 144 Starbucks kávézóval bővítheti tovább hálózatát. Szlovákiába is belépnek.

Édesanya és sikeres nyelviskola vezető

A munka-magánélet egyensúlyának megőrzése és a valódi értékek teremtése ösztönözte Editet egy saját vállalkozás indítására. Mindehhez a Helen Doron English franchise lehetőség tökéletesnek bizonyult.

„Szerelem volt első látásra”

Az egyre növekvő Tucano Coffee franchise új színt hoz a kávézók piacára. A minőségi termékek mellett az egyedi arculat is hozzájárul a befektetés gyors megtérüléséhez.

Waffle House: ahol bármi megtörténhet

A Waffle House nálunk kevésbé ismert franchise, de a tengeren túl már több, mint 60 éve van a piacon és 2000 éteremmel büszkélkedhet Amerika-szerte. Ám ez a hálózat rendelkezik a legbizarrabb történetekkel, eseményekkel és vendégekkel.

Franchise Expo 2024: egyenes út az üzleti siker felé

Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2024. április 4-én megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.

A várakozásoknak megfelelően erősített a Diego

Közel a századik hazai helyszín a magyar lakberendezési áruházlánc számára, miközben a régiós terjeszkedés is a tervek szerint halad.

Hogyan válasszuk ki a legjobb franchise partnereket és építsünk sikeres hálózatot?

Melyik franchise hálózatba érdemes befektetni? Melyik koncepció kínálja a legnagyobb profitot?

Mitől jó egy logó?

A logó az első, ami eszébe jut az embereknek egy márkáról, éppen ezért fontos, hogy pozitív emlékként megragadjon a vásárlók fejében.