Asztali szerepjátékot készített az amerikai gyorsétterem

Az Egyesült Államokban egy generáció nőtt fel a Dungeons & Dragons szerepjátékain, melyek ugyanúgy az amerikai kultúra részévé váltak, mint a gyorsétterem-hálózatok - köztük a Wendy’s is. Ahogy a gasztro-szektorban is számtalan izgalmas koncepció bukkant fel az évek során, úgy kalandjátékokból is egyre több verzió jelent meg, hiszen nem feltétlen imponált mindenkinek a Dungeon's & Dragons középkori fantasy-tematikája. Egyre több RPG látott napvilágot különböző játékstúdióktól, melyek a legfurább témákat/történeteket fedik le. Most azonban nem annyira a kaland témája, sokkal inkább a forrás lepte meg a sajtót, amikor az Egyesült Államok egyik meghatározó gyorséttermi franchise hálózata a Wendy's kiadta a saját szerepjátékát.
A "Feast of Legends" (Legendás Lakoma) című 100 oldalas könyv egy teljes egészében, funkcionális DnD-szerű RPG kalandot rejt magában, mely elsősorban a Wendy's éttermek tematikájára épít. Akárcsak a D&D Játékosok Könyve, az anyag első része elsősorban a Wendy's kínálatára épülő karakter készítésről és kaszt választásról szól. A könyv másik fele a világot vázolja fel és egy teljes kalandot, amelyben elmerülhetnek a játékosok. A szöveg végig marketingszagú, de kivételesen egy kreatív reklámról van szó, aminek a készítését láthatóan a Wendy's emberei is élvezték.
Első ránézésre nehéz eldönteni, hogy a Legendás Lakoma csak viccnek készült-e vagy egy komoly vállalás a Wendy's részéről. A válasz az, hogy mindkettő. A működőképes szabályrendszerre egy zseniálisan összerakott világ épül, amelyben a játékosok azért kapnak bónuszt például, ha a Wendy's-nél esznek egy másik étterem helyett. A környezet szürrealisztikus, egy paródia a fantasy toposzokon, az a fajta, amivel a Wendy's alkalmazottai állnának elő, hogy az ebédszünetekben játszanak vele.
A Legendás Lakoma jól kitapintható tünete az Amerikában most zajló DnD-reneszánsznak, melyet eredetileg a Critical Role Twitch streamjei indítottak be, azóta pedig egyre több DnD-s stream jelent meg. Emellett szintén szerepet játszott a játék népszerűsítésében a mára már világhírű Stranger Things sorozat és a DnD online is elérhető ötödik kiadása. A Critical Role szerepe a népszerűsítésben elsősorban a Wendy's anyagára épülő kalandokban kamatozódott, mely segített megadni a kezdeti lökést az étterem hálózat kampányának.
A társas- és kalandjáték bázis felé irányuló marketing kommunikáció radikális változáson megy át napjainkban. A Legendary Entertainment mozistúdió nem rég jött ki a saját szabálykönyvével a Carnival Row sorozat világához. Itt a Wendy's-hez hasonlóan streamereket vontak be a játék marketingjébe. Amennyiben ez a stratégia működőképesnek bizonyul, akkor egy trendváltás következhet be a szórakoztatóiparban.
Ebből az új trendből elsősorban azt a következtetést vonhatjuk le, hogy a nagyvállalatok hozzáállása megváltozott a D&D játékosokkal és hasonló fogyasztói rétegekkel szemben, egyre többen tekintenek rájuk kiemelt célcsoportként. Nem kizárt, hogy ha a rajongók jól reagálnak a Wendy's húzására, akkor közeljövőben más rivális éttermek is kijöhetnek a saját játékrendszerükkel és kalandjaikkal.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A McDonald’s két fronton is újra indítja a gyorséttermek háborúját.
Összeszedtük a lefurcsább, legvadabb ételeket, amik valaha gyorséttermek polcaira kerültek.
A világ 20 legígéretesebb koncepciója közé választották a Creppy Palacsintaházat, de hogyan teljesít itthon? Interjút készítettünk Oszlánczi Rékával, a hálózat alapítójával.
Az amerikai franchise hálózat ma mutatta be az új logóját, mely illeszkedik az elmúlt évek minimalista trendjébe.
Békéscsaba belvárosában nyitotta meg 93. magyarországi éttermét a hazai McDonald’s. A „Jövő Élménye” koncepciónak megfelelően az új autós egységnél kiemelt szerepet kapott az innováció és a digitális fejlesztés.
legolvasottabb

A franchise egy a Rendszergazda, és az átvevő közötti szerződéses kapcsolat, ami egyre népszerűbbé és népszerűbbé válik minden ágazatban.
Mit is jelent pontosan a gamification? Hogyan hat az ügyfélélményre, valóban növeli-e az értékesítések számát?
Közép-Európa egyik legnagyobb étteremoperátora 144 Starbucks kávézóval bővítheti tovább hálózatát. Szlovákiába is belépnek.
A szórakoztatóipar egy kisebb szegmenst képvisel a franchise szektorban, de a legérdekesebb koncepciók is általában innen kerülnek ki.
„Amióta becsatlakoztam, szerelmes lettem ebbe a területbe” indította a beszélgetést Szekeres-Szűcs Nikoletta a Stilianos diósdi franchise partnere.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.