Asztali szerepjátékot készített az amerikai gyorsétterem

Az Egyesült Államokban egy generáció nőtt fel a Dungeons & Dragons szerepjátékain, melyek ugyanúgy az amerikai kultúra részévé váltak, mint a gyorsétterem-hálózatok - köztük a Wendy’s is. Ahogy a gasztro-szektorban is számtalan izgalmas koncepció bukkant fel az évek során, úgy kalandjátékokból is egyre több verzió jelent meg, hiszen nem feltétlen imponált mindenkinek a Dungeon's & Dragons középkori fantasy-tematikája. Egyre több RPG látott napvilágot különböző játékstúdióktól, melyek a legfurább témákat/történeteket fedik le. Most azonban nem annyira a kaland témája, sokkal inkább a forrás lepte meg a sajtót, amikor az Egyesült Államok egyik meghatározó gyorséttermi franchise hálózata a Wendy's kiadta a saját szerepjátékát.
A "Feast of Legends" (Legendás Lakoma) című 100 oldalas könyv egy teljes egészében, funkcionális DnD-szerű RPG kalandot rejt magában, mely elsősorban a Wendy's éttermek tematikájára épít. Akárcsak a D&D Játékosok Könyve, az anyag első része elsősorban a Wendy's kínálatára épülő karakter készítésről és kaszt választásról szól. A könyv másik fele a világot vázolja fel és egy teljes kalandot, amelyben elmerülhetnek a játékosok. A szöveg végig marketingszagú, de kivételesen egy kreatív reklámról van szó, aminek a készítését láthatóan a Wendy's emberei is élvezték.
Első ránézésre nehéz eldönteni, hogy a Legendás Lakoma csak viccnek készült-e vagy egy komoly vállalás a Wendy's részéről. A válasz az, hogy mindkettő. A működőképes szabályrendszerre egy zseniálisan összerakott világ épül, amelyben a játékosok azért kapnak bónuszt például, ha a Wendy's-nél esznek egy másik étterem helyett. A környezet szürrealisztikus, egy paródia a fantasy toposzokon, az a fajta, amivel a Wendy's alkalmazottai állnának elő, hogy az ebédszünetekben játszanak vele.
A Legendás Lakoma jól kitapintható tünete az Amerikában most zajló DnD-reneszánsznak, melyet eredetileg a Critical Role Twitch streamjei indítottak be, azóta pedig egyre több DnD-s stream jelent meg. Emellett szintén szerepet játszott a játék népszerűsítésében a mára már világhírű Stranger Things sorozat és a DnD online is elérhető ötödik kiadása. A Critical Role szerepe a népszerűsítésben elsősorban a Wendy's anyagára épülő kalandokban kamatozódott, mely segített megadni a kezdeti lökést az étterem hálózat kampányának.
A társas- és kalandjáték bázis felé irányuló marketing kommunikáció radikális változáson megy át napjainkban. A Legendary Entertainment mozistúdió nem rég jött ki a saját szabálykönyvével a Carnival Row sorozat világához. Itt a Wendy's-hez hasonlóan streamereket vontak be a játék marketingjébe. Amennyiben ez a stratégia működőképesnek bizonyul, akkor egy trendváltás következhet be a szórakoztatóiparban.
Ebből az új trendből elsősorban azt a következtetést vonhatjuk le, hogy a nagyvállalatok hozzáállása megváltozott a D&D játékosokkal és hasonló fogyasztói rétegekkel szemben, egyre többen tekintenek rájuk kiemelt célcsoportként. Nem kizárt, hogy ha a rajongók jól reagálnak a Wendy's húzására, akkor közeljövőben más rivális éttermek is kijöhetnek a saját játékrendszerükkel és kalandjaikkal.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A franchise hálózatok honosították meg igazán az önkiszolgáló italautomatákat hazánkban, külföldön viszont már a végét járhatja a trend.
Az Európai Franchise Szövetség (EFF) idén második alkalommal hirdette meg Európai Franchise Díj pályázatát, amelyen számos Európai franchise hálózat mérettette meg magát.
A Randy's Donuts 1952 óta fokozatosan beitta magát az amerikai kultúrába. Az ikonikus fánkozó most hazánkba érkezik és keresi első franchise partnerét.
Mennyiben különbözik a hazai és külföldi fogyasztók ízlése és mitől függ, hogy egy étterem mivel próbálkozik itthon.
A Barbie mozi jól szemlélteti, hogyan lovagolják meg a legnagyobb márkák az új őrületeket.
legolvasottabb

Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
A Magyar Franchise Szövetség októberben ismét franchise képzéssorozatot indít. Az előadásokon vállalkozók és induló franchise hálózatok ismerkedhetnek meg a sikeres hálózatépítéssel, marketinggel illetve, hogyan találják meg a potenciális franchise partnereket.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
Hazánkban a szállodaiparban és a gyorsétkeztetésben bukkant fel először a franchise, azóta sokat változott. A franchise fejlődése jól halad Magyarországon.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.