Milyen személyiség kell a franchise-hoz?

Személyiségteszt
Egy előrelátó rendszergazda nem csupán a tapasztalatai és a pénzügyi háttere alapján válogatja meg az átvevőit. Különösen a nagy hálózatokra jellemző, hogy a márkához illeszkedő személyiségjegyeket keresik. Tudják, hogy milyen jellemzőkkel rendelkeznek a sikeres átvevőik és ezek alapján szűrik az új franchise jelölteket. Ezt a legtöbbször közzé is teszik marketing kommunikációjukban, így te is megtudhatod, hogy megfelelő-e a számodra ez a hálózat. Ha azonban ennek hiányát tapasztalod az annak a jele lehet, hogy a rendszergazda vélhetőleg csak a tőkéje alapján szűri az átvevő jelöltjeit, amely később problémákat okozhat a hálózat működésében.
Kevés lesz a mozgástered
Az egységes megjelenés és minőség megvédése azt is jelenti, hogy a hálózathoz tartozó franchise egységeknek szigorú követelményeknek kell megfelelnie. Egy nemzetközi étteremlánc nem kockáztathatja, hogy egyetlen egység tönkre tegye a hálózat hírnevét, ezért a rendszergazdák folyamatos ellenőrzéssel biztosítják a kézikönyvben leírtak betartását.
Egy franchise hálózattól kulcsrakész know-how-t kapsz, amelyben minden szabályozva lesz, nem dönthetsz a saját hatáskörödben például az alkalmazottak munkaruhájáról vagy az egység megjelenéséről. Ennek az előnye, hogy egy induló vállalkozással szemben könnyebb egy franchise egység elindítása és működtetése, azonban ez a kreatív szabadság és az önálló innováció feláldozását is jelenti egyben.
Az átvevők szabadságát a különböző hálózatok eltérő mértékben korlátozzák. Azok partnerjelöltek sem feltétlen vannak egyedül, akik autonómiára vágynak és saját hatáskörben akarnak dönteni minél több dologban. Egyes hálózatoknál például a lokális marketing teljes egészében a partnerre hárul, míg néhány franchise esetében a partner semmilyen önálló marketinget nem folytathat és az teljes egészében a központ feladata. Ezek a különbségek már a korai szűrés és kapcsolatfelvétel alkalmával kideríthetőek.
Fotók: huntersrace.com
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Egy vállalkozás túlélését sokszor nem egy jó ötlet, hanem egy jó üzleti terv teszi lehetővé.
Nehéz pontosan megmondani, hogy mekkora összeget kell különböző marketing eszközökre költeni egy franchise partner megszerzéséhez. Ám most egy amerikai kutatás megpróbál tiszta vizet önt a pohárba.
Összeszedtük azokat a tényezőket, melyekre érdemes figyelni mindenkinek, aki egy franchise rendszerhez való csatlakozásban gondolkodik.
Ezeket a kérdéseket mindenképpen tegye fel a csatlakozást megelőzően.
A franchise-ban keletkező ellentétek, sokszor a generációs különbségekből adódnak, mindenki a saját céljaiért dolgozik.
legolvasottabb

Virág 2006-ban zongora tanárként kezdett dolgozni, majd az állami oktatási rendszerben éneket is tanítanott. 2023-ban viszont úgy döntött, saját vállalkozásba kezd és a lengyel Edukido-hoz csatlakozva ma már játékos, kreatív órákat tart Lego építőkockákkal gyermekeknek.
A lengyel Edukido az elavuló lexikális tudás átadása helyett, játékos megoldással készítené fel a fiatalokat az új generáció kihívásaira. Ehhez keresi további partnereit most a hálózat.
A lengyel Edukido az elavuló lexikális tudás átadása helyett, játékos megoldással készítené fel a fiatalokat az új generáció kihívásaira. Ehhez keresi további partnereit most a hálózat.
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
népszerű a fórumban
Az értékváltás szükségessége
Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...
Új támogatás innovatív kkv-knak
Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...
Fiatal vállalkozók támogatása
Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...
Még gyerekcipőben
A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...
A hónap végéig nevezhet honlapjával
Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Kedves Mihály! Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...
Eladó a MosóMedve Wash&Dry
4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten: III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...