Mitől jó egy logó?
A céges arculat meghatározó az eleme, így fontos, hogy mielőtt saját logót terveznénk tisztában legyünk az alapvető fogalmakkal.
A logókat alapvetően 3 csoportba osztjuk. Az első és legegyszerűbb, amit mi is a Franchising.hu esetében használunk, az a szöveges szimbólum. A „wordmark” csak a cég neve, esetleg rövidebb „beceneve”, mellyel a vállalat meghatározza magát. Ilyen a Google, vagy éppen Coca-Cola logója is. Ennek az egyértelmű előnye a könnyű megjegyezhetőség, egyszerű használat és gyors összekapcsolás a márkával.
A második a képi szimbólum, a „Pictoral”. Ilyen például az Apple logója, melyre ha ránézünk azonnal az amerikai tech cégre gondolunk. Habár a képi logók sokkal látványosabbak , amennyiben az adott márkának az ismertsége nem éri el a megfelelő szintet, nem feltétlenül fogja az ember a cég szimbólumát összekapcsolni a márkával.
A harmadik típus az absztrakt ikonok. Ez mindenkinek a kedvence mert egyszerű, de nagyszerű. A legszebb példa talán a Nike, kinek ne jutna eszébe a Nike pipáról az amerikai óriás. Ám akárcsak a képi szimbólumnál, itt is sok energiát igényel a logó piaci bevezetése. Emellett a megfelelő motívum megtalálása is kulcs fontosságú
A Nike ikonikus logóját még 1973-ben tervezte a cég egyik grafikusa, akkor még nem tetszett senkinek a vezetők közül, de végül úgy határoztak néhány cipőre rá kerülhet. A tervező 35 dollárt (mai árfolyamon kicsit több, mint 10 000 forintot kapott a logóért 73-ban. Az absztrakt ikonok nem válnak be azonnal, a piacnak meg kell ismernie és szoknia az új logókat. Később 83-ban újra megjutalmazták a tervező hölgyet, egy gyűrűvel és jó néhány Nike részvénnyel.
Történelmi kitekintés
Nem csak a hálózatoknak, de a veszélynek is kell egy szimbólum, melyet a világon bárki felismer, és egyből tudja, hogy gond van. Milyen a jó logó? Könnyen felismerhető, figyelemfelkeltő, nem összetéveszthető és emlékezetes, bármilyen méretben jól alkalmazható. Emellett nem lehet korábbi jelentése mert akkor arra asszociálhat a megfigyelő.
1966-ban jött létre a ma közismert és használt sugárzás vagy nukleárisveszély logó. Készítettek 24 tervet, majd kiválasztottak 300 embert az USA 25 városából, akikkel azt vizsgálták, hogy mennyire emlékeznek a logókra, illetve társítanak-e hozzá jelentést. Az így kiválasztott logó nem rendelkezett korábbi jelentéssel, és könnyű volt bevezetni a köztudatba egyedi és emlékezetes megjelenése miatt.

BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A Waffle House nálunk kevésbé ismert franchise, de a tengeren túl már több, mint 60 éve van a piacon és 2000 éteremmel büszkélkedhet Amerika-szerte. Ám ez a hálózat rendelkezik a legbizarrabb történetekkel, eseményekkel és vendégekkel.
Játék fejlesztésre adta a fejét az amerikai gyorsétterem hálózat egy agyafúrt marketing kampány keretében.
Dollár milliók voltak a számláikon, mégis pazarló életüknek és sikertelen befektetéseiknek köszönhetően mindent elvesztettek.
A jövő reménységeinek kínál segítséget a FIVOSZ és a Fiatal Vállalkozók Hete.
17. alkalommal díjazzák az üzleti életben felelősségteljesen és etikusan működő cégeket. Szeptember 16-ig lehet jelentkezni az Üzleti Etikai Díjra.
legolvasottabb

A franchise hálózatok honosították meg igazán az önkiszolgáló italautomatákat hazánkban, külföldön viszont már a végét járhatja a trend.
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az Európai Franchise Szövetség (EFF) idén második alkalommal hirdette meg Európai Franchise Díj pályázatát, amelyen számos Európai franchise hálózat mérettette meg magát.
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
népszerű a fórumban
Az értékváltás szükségessége
Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...
Új támogatás innovatív kkv-knak
Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...
Fiatal vállalkozók támogatása
Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...
Még gyerekcipőben
A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...
A hónap végéig nevezhet honlapjával
Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Kedves Mihály! Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...
Eladó a MosóMedve Wash&Dry
4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten: III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...