Mitől jó egy logó?
A céges arculat meghatározó az eleme, így fontos, hogy mielőtt saját logót terveznénk tisztában legyünk az alapvető fogalmakkal.
A logókat alapvetően 3 csoportba osztjuk. Az első és legegyszerűbb, amit mi is a Franchising.hu esetében használunk, az a szöveges szimbólum. A „wordmark” csak a cég neve, esetleg rövidebb „beceneve”, mellyel a vállalat meghatározza magát. Ilyen a Google, vagy éppen Coca-Cola logója is. Ennek az egyértelmű előnye a könnyű megjegyezhetőség, egyszerű használat és gyors összekapcsolás a márkával.
A második a képi szimbólum, a „Pictoral”. Ilyen például az Apple logója, melyre ha ránézünk azonnal az amerikai tech cégre gondolunk. Habár a képi logók sokkal látványosabbak , amennyiben az adott márkának az ismertsége nem éri el a megfelelő szintet, nem feltétlenül fogja az ember a cég szimbólumát összekapcsolni a márkával.
A harmadik típus az absztrakt ikonok. Ez mindenkinek a kedvence mert egyszerű, de nagyszerű. A legszebb példa talán a Nike, kinek ne jutna eszébe a Nike pipáról az amerikai óriás. Ám akárcsak a képi szimbólumnál, itt is sok energiát igényel a logó piaci bevezetése. Emellett a megfelelő motívum megtalálása is kulcs fontosságú
A Nike ikonikus logóját még 1973-ben tervezte a cég egyik grafikusa, akkor még nem tetszett senkinek a vezetők közül, de végül úgy határoztak néhány cipőre rá kerülhet. A tervező 35 dollárt (mai árfolyamon kicsit több, mint 10 000 forintot kapott a logóért 73-ban. Az absztrakt ikonok nem válnak be azonnal, a piacnak meg kell ismernie és szoknia az új logókat. Később 83-ban újra megjutalmazták a tervező hölgyet, egy gyűrűvel és jó néhány Nike részvénnyel.
Történelmi kitekintés
Nem csak a hálózatoknak, de a veszélynek is kell egy szimbólum, melyet a világon bárki felismer, és egyből tudja, hogy gond van. Milyen a jó logó? Könnyen felismerhető, figyelemfelkeltő, nem összetéveszthető és emlékezetes, bármilyen méretben jól alkalmazható. Emellett nem lehet korábbi jelentése mert akkor arra asszociálhat a megfigyelő.
1966-ban jött létre a ma közismert és használt sugárzás vagy nukleárisveszély logó. Készítettek 24 tervet, majd kiválasztottak 300 embert az USA 25 városából, akikkel azt vizsgálták, hogy mennyire emlékeznek a logókra, illetve társítanak-e hozzá jelentést. Az így kiválasztott logó nem rendelkezett korábbi jelentéssel, és könnyű volt bevezetni a köztudatba egyedi és emlékezetes megjelenése miatt.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A Waffle House nálunk kevésbé ismert franchise, de a tengeren túl már több, mint 60 éve van a piacon és 2000 éteremmel büszkélkedhet Amerika-szerte. Ám ez a hálózat rendelkezik a legbizarrabb történetekkel, eseményekkel és vendégekkel.
Játék fejlesztésre adta a fejét az amerikai gyorsétterem hálózat egy agyafúrt marketing kampány keretében.
Dollár milliók voltak a számláikon, mégis pazarló életüknek és sikertelen befektetéseiknek köszönhetően mindent elvesztettek.
A jövő reménységeinek kínál segítséget a FIVOSZ és a Fiatal Vállalkozók Hete.
17. alkalommal díjazzák az üzleti életben felelősségteljesen és etikusan működő cégeket. Szeptember 16-ig lehet jelentkezni az Üzleti Etikai Díjra.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A szépségipar virágzik, és a SAGA COSMETICS az egyik európai szereplője ennek az élmezőnyben. Mi teszi ezt a franchise-t olyan vonzóvá, és miért érdemes fontolóra venni a befektetést?
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...