Mi is az a szellemkonyha?

Hazánkban még viszonylag gyerekcipőben jár a szellemkonyha üzemeltetés. Lényegük az, hogy a város határában vendégtér nélkül - kizárólag konyhával működnek, így viszonylag alacsonyak a költségeik.
A járvány egyik hatásaként felgyorsult a fogyasztók és a vállalkozások online tér felé mozdulása, még az év első felében láthattuk, ahogyan az étteremláncok egymás után váltottak házhozszállításra a vendégtér bezárása mellett.
Egy szellemkonyha üzemeltetésekor számos új kihívással néznek szembe a vállalkozók, a piacon még nem nagyon van példa ilyen típusú franchise hálózatra. Meglepő módon a szellemkonyhák esetében nem a fogyasztók bevonzása jelenti a legnagyobb problémát. A kihívás a brand felépítésében rejlik, mennyire tudnak azonosulni a vásárlók egy olyan étteremmel, amelyet sose látnak?
Egyelőre ennek csak az ellenkezőjére látunk példákat olyan hálózatokkal, mint a Zing Burger vagy a klasszikus gyorsétteremláncok - McDonald's, Subway, stb. -, akik a meglévő éttermeikre építve bővítik az online szolgáltatások körét. Ez azonban magasabb költségeket jelent és egy ismételt karantén esetén a meglévő vendégterek fenntartását, illetve az ott dolgozók bérezését.
Kétségtelen azonban, hogy a magyar házhozszállítási piac bővülésével azonban egyre több szellemkonyha felbukkanására számíthatunk. Ha a nemzetközi piacokhoz hasonlóan alakul itthon a helyzet, akkor az elkövetkezendő évek egyik meghatározó trendjévé válhatnak, akár teljes franchise hálózatok épülhetnek erre a koncepcióra
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A Haris közben nemrégiben megnyílt Waffini-ben jártunk. Az átadó ünnepségen a vendégek találkozhattak Kocsis Paulinál, mi pedig Ködmön József franchise partnerrel beszélgettünk.
A McDonald's a legnagyobb franchise hálózatok között van mely elhagyja az országot Ukrajna megtámadását követően.
Hogyan egyeztethető össze a darts és egy prémium étterem?
Használható marketing eszköz-e a nagy hálózatoknak, ha összeállnak egymással? Egy kozmetika és gasztro márka példája alapján nagyon is az.
Április közepén nyitott meg első svájci Cafe Frei Lac de Neuchâtel közelében.
legolvasottabb

Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
Lettország nem egy nagy piac, mégis többtucat sikeres koncepciónak ad otthont. Mostantól egy új, országos franchise portál könnyítheti meg a magyar márkák terjeszkedését a Balti régióban.
Petrov Krisztina háromgyermekes anyukaként vágott bele saját franchise vállalkozásába, miután találkozott az Indiso sóterápiával.
Az Arby’s erős 2015-ös értékesítési adatokat jelentett Amerikában. Most ugyanezt akarják látni külföldön, pl. Magyarországon is.
Komplex támogatás, megfelelő üzleti terv, a gyerekek szeretete és elhivatottság. Ez a receptje a tökéletes LCF Kids Klub nyelviskolának.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.