A franchise, mint kapcsolat
A legtöbbször amikor a franchise szóba kerül, hivatalos, formális definíciók jutnak az ember eszébe. Természetesen a törvények és a franchise-ra vonatkozó kritériumok, szabályok fontosak, de mégsem ezáltal jön létre a franchise. Az esszenciája a rendszergazda személyéből és hálózat értékeiből fakad, abból, hogy hogyan segítjük partnereinket. Meg lehet felelni minden kritériumnak, de ha a rendszergazda nem megbízható, vagy nem érdeklik a partneri a brand nem lesz sikeres. A franchise legfontosabb eleme az átvevő és a központ kapcsolata, a kommunikáció, a kölcsönös megértés és segítségnyújtás.
A brand
A legnagyobb érték egy hálózatban maga a brand, a név és a hozzá tartozó vásárlói bizalom. A vevők nem az átvevő üzletét keresik, hanem az adott márka egy egységét, a lojalitás nem egy adott hely, vagy személy felé irányul, hanem a hálózat felé. Éppen ezért fontos, hogy partnerek egységes minőségi szolgáltatást nyújtsanak, ugyanis ők nem csak a saját éttermüket, vagy éppen fodrászatukat képviselik, hanem az egész brandet. Ha vásárló nem elégedett egy üzlettel, nem fog vásárlói a hálózat többi egységében sem.
Támogatás
A jó hálózatok, folyamatosan támogatják partnereiket, hogy átvevőik biztosíthassák a vásárlói elégedettséget. Mielőtt csatlakoznál egy rendszerhez nézd meg milyen segítséget, illetve tudást biztosítanak, hogyan fejlődik a brand és alkalmazkodik piaci változásokhoz.
Mit nyújt egy általános franchise hálózat?
- Márka név és annak használata
- Segítség a lokáció kiválasztásban és kialakításban
- Képzés neked és/vagy a csapatodnak
- Folyamatos fejlesztés a szolgáltatás vagy termék portfolióban
- Támogatás, tudásmegosztás
- Központi marketing vagy támogatás
- Összeszedett és ledokumentált a know-how
- Kézikönyveket, (általában egy hálózat körülbelül 400-500 oldalnyi dokumentációval rendelkezik) hiszen ezek biztosítják az egységes működést és a tudás átadását
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
Egy jól működő vállalkozást szeretnél franchise rendszerré alakítani és terjeszkedni? Íme néhány fontos szempont, amit érdemes figyelembe venned egy franchise koncepció kialakításakor.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.