A franchise, mint kapcsolat
A legtöbbször amikor a franchise szóba kerül, hivatalos, formális definíciók jutnak az ember eszébe. Természetesen a törvények és a franchise-ra vonatkozó kritériumok, szabályok fontosak, de mégsem ezáltal jön létre a franchise. Az esszenciája a rendszergazda személyéből és hálózat értékeiből fakad, abból, hogy hogyan segítjük partnereinket. Meg lehet felelni minden kritériumnak, de ha a rendszergazda nem megbízható, vagy nem érdeklik a partneri a brand nem lesz sikeres. A franchise legfontosabb eleme az átvevő és a központ kapcsolata, a kommunikáció, a kölcsönös megértés és segítségnyújtás.
A brand
A legnagyobb érték egy hálózatban maga a brand, a név és a hozzá tartozó vásárlói bizalom. A vevők nem az átvevő üzletét keresik, hanem az adott márka egy egységét, a lojalitás nem egy adott hely, vagy személy felé irányul, hanem a hálózat felé. Éppen ezért fontos, hogy partnerek egységes minőségi szolgáltatást nyújtsanak, ugyanis ők nem csak a saját éttermüket, vagy éppen fodrászatukat képviselik, hanem az egész brandet. Ha vásárló nem elégedett egy üzlettel, nem fog vásárlói a hálózat többi egységében sem.
Támogatás
A jó hálózatok, folyamatosan támogatják partnereiket, hogy átvevőik biztosíthassák a vásárlói elégedettséget. Mielőtt csatlakoznál egy rendszerhez nézd meg milyen segítséget, illetve tudást biztosítanak, hogyan fejlődik a brand és alkalmazkodik piaci változásokhoz.
Mit nyújt egy általános franchise hálózat?
- Márka név és annak használata
- Segítség a lokáció kiválasztásban és kialakításban
- Képzés neked és/vagy a csapatodnak
- Folyamatos fejlesztés a szolgáltatás vagy termék portfolióban
- Támogatás, tudásmegosztás
- Központi marketing vagy támogatás
- Összeszedett és ledokumentált a know-how
- Kézikönyveket, (általában egy hálózat körülbelül 400-500 oldalnyi dokumentációval rendelkezik) hiszen ezek biztosítják az egységes működést és a tudás átadását
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
![](https://img.franchising.pl/hu/49f/34e/2024-07-16__09-45__chrome__ok_-_mi_rt_nincs_wendy.docx_-_google_docs_-_google__3344.jpg)
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
A több, mint 50 éves múltja ellenére a világ legnagyobb kávézóláncának kevesebb, mint 10 éve van drivethru modellje, de a dobás nagyon bevált a franchise számára.
Honnan tudjuk mennyire komoly egy árvíz vagy tornádó? Elég kérni egy gofrit és kiderül.
legolvasottabb
![](https://img.franchising.pl/hu/2d2/fbe/k_p_330x.jpg)
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
Még olyan óriások is, mint a közel 40.000 egységgel rendelkező McDonald's sem sikeres minden piacon. Összegyűjtöttünk 10 olyan országot, ahol valamilyen oknál fogva nem tudott gyökeret verni az amerikai franchise.
Közép-Európa egyik legnagyobb étteremoperátora 144 Starbucks kávézóval bővítheti tovább hálózatát. Szlovákiába is belépnek.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.