Édesanya és sikeres nyelviskola vezető
Baross Edit korábban projekt managerként dolgozott egy szerszámkészítő belga vállalatnál, ám gyermekei megszületése után világossá vált számára, hogy a GYES után nem szeretne visszatérni régi munkahelyére. Nyitott szemmel járt és keresete az új lehetőségeket, szeretett volna olyan munkát találni, ahol könnyebben összeegyeztetheti a magánéletét a munkájával és olyat, ahol valóban azt érezheti, hogy értéket teremt.
A Helen Doron English (HDE) nyelviskola foglalkozásaira ekkor már két éve járatta gyermekeit, és látta, hogy a rendszer jól működik, gyorsan fejlődnek a gyerekek. Azt érezte, hogy ezt jó lenne, ha mindenki tudná, és ő szívesen megmutatná ezt a remek oktatási módszert másoknak is. Emellett úgy gondolta, hogy „a gyerekek nyelvtanítása egy szép hivatás lehet, ráadásul kötetlenebb munkaidőt biztosít, így amikor oviba, suliba kell majd vinni a gyerekeket, akkor ez összeegyeztethető lesz.” Ekkor döntött úgy, hogy csatlakozik a franchise hálózathoz – így lett 2011-ben nyelviskola vezető Szigetszentmiklóson, majd 2014-ben Helen Doron tanárrá vált.
A Helen Doron English nyelviskola a legnagyobb iskola utáni angoloktatás-szolgáltató Európában. 36 országban, közel 90 mester franchise területtel és körülbelül 900 franchise rendszerben működő oktatóközponttal rendelkezik. Magyarországon 2004 óta van jelen a nyelviskola hálózat, és jelenleg 70 franchise partner (valamint az őket összefogó hazai mester partner) üzemeltetésében országszerte több mint 120 helyszínen folynak képzések gyermekek és fiatalok számára (3 hónapos kortól 20 éves korig). A nyelviskolákat vezető franchise partnerekkel szemben nem elvárás a korábbi oktatási tapasztalat, a cég támogatói rendszere mindenki számára biztosítja az üzleti és pedagógiai képzést. Így Edit is korábban teljesen más területen dolgozott, ám elmondása szerint a hazai franchise központ minden szükséges segítséggel ellátta, nagyon készséges csapattal találkozott és a betanulást követően nagyjából két hónap múlva, a szeptemberi tanévkezdést már ő maga indította el.
Az üzletnyitás utáni kezdeti időszakra Edit nagyon pozitívan emlékszik vissza. Szülőként már évek óta ismerte a rendszert, ám mivel üzletvezetési tapasztalata még nem volt, ezért volt némi bizonytalanság benne. Elmondása szerint azonban minden franchise partner üzleti képzésben részesül, ahol a marketinggel, a szülőkkel való kapcsolattartással és a tanárok felvételével kapcsolatos fő kérdéseket átbeszélik, valamint lehetőség van más nyelviskolavezetőkkel is találkozni, akiktől ugyancsak nagyon sok hasznos információt lehet begyűjteni.
Kérdésünkre, miszerint milyen további előnyökkel jár, ha egy franchise hálózat, jelen esetben a HDE tagjaként üzemel egy vállalkozás, Edit elmondta, „a legnagyobb előnye talán az, hogy minden háttéranyagot biztosítanak nekünk. Az, hogy egy egész csapat dolgozik folyamatosan a tananyagok folyamatos aktualizálásán, modernizálásán, biztosítja, hogy mindig a leginnovatívabb eszközökkel tudjunk oktatni, melyeket a gyerekek imádnak, a szülők pedig élvezik, hogy nem kell a gyerekeket noszogatni a napi gyakorlás végett, hiszen azt élvezettel, játékos módon, modern eszközökön, örömmel végzik. Az egyéges arculat és országos marketing háttér révén sokkal hatásosabban tudunk megjelenni, eljutni a célközönséghez és a nemzetközi tapasztalatok révén, egy olyan úton tudunk haladni, amellyel európai színvonalú oktatást tudunk biztosítani a gyermekek számára.”
Mindezek mellett Edit fontosnak tartja azt is, hogy a módszer újdonságai mindenkihez időben eljutnak a folyamatos továbbképzéseknek köszönhetően, van lehetőség egyeztetésre és tapasztalatcserére is és az országos vezetés mindig készen áll arra, hogy segítséget nyújtson szakmai kérdésekben.
Edit bizakodóan és rengeteg tervvel tekint a jövőbe. Egyelőre saját franchise területükön belül, egy szigetszentmiklósi nyelviskolában valósul meg az oktatás, de ezt a jövőben szeretnék több környékbeli általános iskolára és óvodára is kiterjeszteni, ezáltal pedig új tanárokat felvenni. Emellett fontosnak tarják, hogy a tanulók közösségét iskolán kívüli programokkal is erősítsék, amely nem csupán a diákoknak hasznos és kellemes időtöltés, de támogatja a szülők nevelő munkáját is.
Véleménye szerint „a nyári szünet alatt a legideálisabb franchise területet vásárolni, hiszen az a legjobb, ha a tanévet szeptembertől már az új tulajdonos tudja indítani és megfelelően fel tud készülni az indulásra.” Végső jótanácsként még a helyszínválasztás fontosságát emelte ki Edit, aki összességében úgy véli, hogy remek választás volt a Helen Doron nyelviskolához csatlakozni, rengeteg új tapasztalattal és élménnyel gazdagodott; végre megtalálta a hivatását.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Virág 2006-ban zongora tanárként kezdett dolgozni, majd az állami oktatási rendszerben éneket is tanítanott. 2023-ban viszont úgy döntött, saját vállalkozásba kezd és a lengyel Edukido-hoz csatlakozva ma már játékos, kreatív órákat tart Lego építőkockákkal gyermekeknek.
A lengyel oktatási koncepció kedden, Április 25-én tartott előadást először a magyar piacon.
A lengyel Edukido az elavuló lexikális tudás átadása helyett, játékos megoldással készítené fel a fiatalokat az új generáció kihívásaira.
Nehéz választani a sok befektetési lehetőségből ma, miközben egyre több ígéretes lehetőségről maradnak le az emberek.
Tovább erősíti a pozícióját az EU-s piacon a lengyel programozó iskola, ezúttal Csehországban és Szlovákiában nyitottak újabb egységeket.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
népszerű a fórumban
Információk elsőkézből, személyesen
Jó napot! Az időpontot nem találom a cikkben. Lehet tudni, mikor lesz? Kérem, ossza meg velem az információt, ha rendelkezésre áll! Köszönöm!
Hatékony nyelvtanulási megoldások
Az üzleti lehetőség iránt érdeklődőknek készült DynEd Europe rövid, bemutatkozó videó megtekinthető itt! A videó betekintést nyújt a DynEd programba, amely a...
Információk elsőkézből, személyesen
Jó Napot!Időpontot nem találok a cikkben.Lehet tudni mikor lesz?
Helló Nagyvilág!
A videó klipek megtekinthetők a www.HelenDoron.com/world/hello link alatt, ahol a szülők és a gyermekek is szavazhatnak kedvenc videójukra.
Hatékony nyelvtanulási megoldások
Az üzleti lehetőség iránt érdeklődőknek készült DynEd Europe rövid, bemutatkozó videó megtekinthető itt!