Mennyibe kerül egy McDonald’s?
![McDonald's](https://img.franchising.pl/hu/41f/f58/mc1-1.jpg)
A McDonald’s még az éttermek között is kiemelkedik mind bevételi mind kiadási oldalon. A belépési díj tartalmaz egy minimum 1 éves képzést, és természetesen mindent, ami a franchisehoz kell. Az induláshoz fél millió dollár a minimum, ez alatt nem is érdemes átvevőnek jelentkezni.
Az új étterem 3 féleképp indulhat, átalakítással, építéssel vagy egy McDonald’s átvételével, bár az utolsó a legolcsóbb gyakran nem ok nélkül „marad üresen” egy egység. Egy zöld mezős beruházás, azaz a semmiből egy gyorséttermet kialakítani messze a legdrágább, de így kötöttségek nélkül alakulhat ki az új egység. Kisebb átalakításnál is a teljes indulási költség mindennel együtt 1 millió dollár körül mozog, ha viszont valaki mindenből a legjobbat, legnagyobbat szeretné, akár a dupláját is fizetheti.
Ha már megnyitott, és működik az egység, akkor az átvevőnek két díjat kell fizetni a franchise központnak. Az első a minden franchise hálózatban megjelenő royalty ez 4-5% körül mozog, mely nem számít magasnak a szektorban. A második a bérleti díj, arról már írtunk korábban, hogy a McDonald’s főleg az Egyesült Államokban előszeretettel vásárolja meg a partnerei által használt üzlethelyiségeket, majd adja bérbe az átvevőknek.
Mielőtt bárki azon gondolkodna, hogy lehet így nyereségesen vinni egy éttermet, megjegyzendő, hogy a McDonald’s átvevők a tengeren túlon átlagosan évi több mint bruttó 1,8 milliárd dollárt keresnek.
A legérdekesebb költségek viszont csak a működés közben merülnek fel, ugyanis a központ akárhányszor elfogad egy új eszközt vagy terméket azt be kell építeni a rendszerbe, például a McCafé kávégépei egységenként közel 13,000 dollárba kerültek a partnereknek.
Ha csak az indulási költségeknél maradunk a KFC vagy a Taco Bell se marad le sokkal. Talán az egyetlen kivétel a nagy gyorséttermek között a Subway, ahol a kisebb üzlethelyiség és termékválaszték lehetővé teszi, hogy alacsonyabb tőkeigénnyel is lehessen nyitni étteremet..
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
![](https://img.franchising.pl/eu/377/962/eatsalad1.jpg)
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
legolvasottabb
![](https://img.franchising.pl/hu/563/6bf/mccaf__330.jpg)
A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.
Bár szinte mindig a McDonald’s-ról beszélünk, mint a legnagyobb franchise hálózat, de ha szimplán darabszámot nézünk a 7-Eleven jóval nagyobb, és nagyobb kihívásokkal áll szemben.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
Még olyan óriások is, mint a közel 40.000 egységgel rendelkező McDonald's sem sikeres minden piacon. Összegyűjtöttünk 10 olyan országot, ahol valamilyen oknál fogva nem tudott gyökeret verni az amerikai franchise.
Biztonságos üzlet a franchise? Új irányelvek az európai piacon
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.