Mennyibe kerül egy McDonald’s?
A McDonald’s még az éttermek között is kiemelkedik mind bevételi mind kiadási oldalon. A belépési díj tartalmaz egy minimum 1 éves képzést, és természetesen mindent, ami a franchisehoz kell. Az induláshoz fél millió dollár a minimum, ez alatt nem is érdemes átvevőnek jelentkezni.
Az új étterem 3 féleképp indulhat, átalakítással, építéssel vagy egy McDonald’s átvételével, bár az utolsó a legolcsóbb gyakran nem ok nélkül „marad üresen” egy egység. Egy zöld mezős beruházás, azaz a semmiből egy gyorséttermet kialakítani messze a legdrágább, de így kötöttségek nélkül alakulhat ki az új egység. Kisebb átalakításnál is a teljes indulási költség mindennel együtt 1 millió dollár körül mozog, ha viszont valaki mindenből a legjobbat, legnagyobbat szeretné, akár a dupláját is fizetheti.
Ha már megnyitott, és működik az egység, akkor az átvevőnek két díjat kell fizetni a franchise központnak. Az első a minden franchise hálózatban megjelenő royalty ez 4-5% körül mozog, mely nem számít magasnak a szektorban. A második a bérleti díj, arról már írtunk korábban, hogy a McDonald’s főleg az Egyesült Államokban előszeretettel vásárolja meg a partnerei által használt üzlethelyiségeket, majd adja bérbe az átvevőknek.
Mielőtt bárki azon gondolkodna, hogy lehet így nyereségesen vinni egy éttermet, megjegyzendő, hogy a McDonald’s átvevők a tengeren túlon átlagosan évi több mint bruttó 1,8 milliárd dollárt keresnek.
A legérdekesebb költségek viszont csak a működés közben merülnek fel, ugyanis a központ akárhányszor elfogad egy új eszközt vagy terméket azt be kell építeni a rendszerbe, például a McCafé kávégépei egységenként közel 13,000 dollárba kerültek a partnereknek.
Ha csak az indulási költségeknél maradunk a KFC vagy a Taco Bell se marad le sokkal. Talán az egyetlen kivétel a nagy gyorséttermek között a Subway, ahol a kisebb üzlethelyiség és termékválaszték lehetővé teszi, hogy alacsonyabb tőkeigénnyel is lehessen nyitni étteremet..
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A szépségipar virágzik, és a SAGA COSMETICS az egyik európai szereplője ennek az élmezőnyben. Mi teszi ezt a franchise-t olyan vonzóvá, és miért érdemes fontolóra venni a befektetést?
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.