Miért lesz egy hálózatból franchise?
Franchising: már korábban is party kellékek forgalmazásával foglalkoztatok nagykereskedőként, miért döntöttetek végül a franchise mellett?
Nagy Andrea: nagyon sokat jártam külföldön, és szinte mindenhol azt láttam, hogy komoly láncok uralják a piacot, több száz akár ezer egységgel. Akkor jöttem rá, hogy nagykereskedőként nem lehet a lakosságot edukálni, a vásárlói szokásokat megváltoztatni. Ez az egész party vonal Amerikából indul ki, ahol ennek óriási hagyománya van, nincs olyan szülinap vagy családi esemény amire ne vásárolnának party termékeket. Magyarországon ilyen 10-15 éve semmilyen szinten nem volt. Az utóbbi másfél évtizedben elindítottunk egy edukációs folyamatot, aminek lényege, hogy kedvet csináljunk és megmutassuk az embereknek, hogy néhány apró kiegészítővel, party kellékkel milyen jól fel lehet dobni a kisebb eseményeket is.
Tehát szükségünk volt egy olyan fórumra, ahol közvetlen kapcsolatba kerülhettünk a vásárlóinkkal, ezért indult el a kiskereskedelmi hálózat. Számomra evidens volt, hogy saját egységekkel kell kezdeni. Kizárólag akkor tudunk hitelesek lenni, ha első kézből kapjuk a visszajelzéseket, az információkat. Majd csak ez után nyitottunk a külső partnerek felé, mikor már tudtuk mik lehetnek a buktatók.
A disztribútori hálózatból lett a franchise rendszer?
Nem, akikkel akkor mi kapcsolatban voltunk mint, viszonteladó, kiskereskedelmi partner, megtartották a függetlenségüket, tehát nem jöttek velünk. Akik csatlakoztak hozzánk, azok szinte mind új partnerek voltak. Kettő vagy három olyan átvevőnk volt, aki átjött a korábbi rendszerből, de velük sokkal több problémánk, hiszen nehezen fogadták el a mi szabályainkat. A fő probléma az volt, hogy: „miért mondod ezt, nekem régebb óta van kisker üzletem; én ezt úgy csinálom, ahogy gondolom”. Ezután mi nem erőltettük velük a franchise-t, és ahogy lejártak a szerződések elengedtük őket. Sokkal könnyebb azokkal a “külső” partnerekkel együtt dolgozni, akik önmaguktól szeretnének csatlakozni.
Miért érdemes a Party Point-hoz csatlakozni?
Ha bárki felhív minket ez a kérdés mindig elhangzik. „Miért csatlakozzak?” „Mi lenne, ha csak kereskedelmi partnerré válnék?” Erre mindig azt mondom, ha valaki önállóan gondolkozik, független akar lenni: “Én mindent megoldok, mindent meg tudok csinálni” mentalitással rendelkezik, nekik azt szoktam mondani, hogy a franchise nem az ő útjuk.
Ha franchise átvevő szeretne lenni, az olyan mintha az egyik kezét fognánk a másikkal pedig önállóan dolgozhat. Az induláskor még mindkét kezét fogjuk, tehát mindenben segítünk, látjuk, hogy hol, milyen termékek fogynak, mi az a szortiment, amivel nyitni érdemes. Ha igényli a partner majdhogynem kulcsra készre csináljuk az üzletet, milyen állvány rendszert vásároljon, hogy legyenek kirakva a termékek, megterveztetjük még a bútort is. Nyitás előtt egy pár nappal kimegyünk és segítünk fizikailag berendezni az üzletet, a termékeket kihelyezni. Időközben biztosítunk egy oktatást, hogy kisebb dekorációkat, például az üzletnyitásra egy kaput már meg tudjon az átvevői egyedül is csinálni.
A franchise pénzügyi előnye, hogy a partnereink kapják mindig a legjobb nagyker árakat, ha követi a mi árképzésünket akkor körülbelül egy 65%-os árrést tudnak generálni, a szolgáltatások nélkül. Arra is van lehetőség, hogy meglévő egységet vegyen át valaki, ebben az esetben, nem kell foglalkozni a kialakítással, designnal és nem kell bejáratni, ugyanis az első fél-egy év az új egységek esetén nehéz szokott lenni.
Ha valamiben jártas a partner abban általában szabad kezet szoktunk adni. Például, ha nagyon otthon van az online marketingben, akkor csinálhatja ő a kampányait azonban, ha nem ért hozzá szívesen segítünk, és akkor neki ezzel nem kell foglalkoznia.
Az átvevőnek bent kell dolgoznia az egységben? Hány munkatársra van szüksége egy Party Point üzletnek?
Ez nagyban függ a lokációtól, a mérettől, és a nyitvatartástól: a bevásárlóközpontokban 3 fő alatt nem megy, a legkisebb igény az üzletsorokon van ott 2 fő könnyen el tud látni egy boltot. Az első fél évben nagyon fontos a tulajdonos jelenléte, ha nem is minden nap, de hetente pár napot dolgozzon az üzletében. Csak így ismerheti meg, láthatja át annak a működését és tanulhatja meg, hogy mikre kell odafigyelni a napi működés során. Azok az egységek működnek a legjobban, ahol a tulajdonos, vagy mondjuk az átvevő házaspár egyik tagja rendszeresen bent van az üzletben. Ha már túl vannak egy 6 hónapos időszakon és már összeállt egy csapat, akkor nem szükséges ott lenni napi szinten.
Éppen ezért szoktuk azt mondani, hogy az ideális átvevő családi vállalkozásként üzemelteti és a családtagokkal dolgozik együtt. Különösen most a munkaerő hiányos időszakban előnyös ez a megoldás.
Hol látnád a Party Point-ot 3-5 év múlva?
Rengeteg ötletünk van, amit egy már 25 egységből álló hálózattal meg lehet valósítani. Új szolgáltatásokat tudnánk bevezetni, illetve termékfejlesztéssel növelnénk a versenyképességünket. Emellett szeretnénk a nagyobb magyar városokban is megjeleni.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A Komfort márkanéven futó lengyel hálózat, széles választékú belsőépítészeti és lakberendezési üzletekre összpontosít.
Legalábbis a kiskereskedelemben a nyugati trendek arra mutatnak, hogy hamarosan visszájára fordulhat az önkiszolgáló kasszák használata.
A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó holland Used Products a másodkézből vásárolt termékek újraértékesítésén keresztül kínál ígéretes vállalkozási lehetőséget.
A Dnipro-M egy a hagyományos barkácsáruházakra emlékeztető, szerszám forgalmazó szaküzlet, mely franchise rendszerben terjeszkedik.
15 éve franchise-ban terjeszkedik a Party Point. Magyarország party-kellék forgalmazója több, mint 6000 különböző terméket kínál az ünnepelni vágyóknak.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
népszerű a fórumban
Indul a Fröccsbusz franchise
A Fröccsbusznak jelenleg nincsen elérhető franchise ajánlata; egyéb együttműködési lehetőségekről közvetlenül a vállalatnál tudnak érdeklődni:E-mail:...
Indul a Fröccsbusz franchise
Üdvözlöm!Érdeklődni szeretnék milyen költségekkel jár a csatlakozás?E-mail:tcsb032@gmail.com
Husse márkabolt és bemutatóterem
A Husse márkabolt elérhetőségei: Cím: 1082. Bp. Horváth Mihály tér 2. Tel.: 0620-212-20-28 E-mail: hussedelpest@husse.hu Honlap:...
Garantált visszavásárlási programot indít a Tesla
Egy meglepő kommentben Elon Musk megjegyezte, hogy ahogy a Tesla folytatja terjeszkedését mégiscsak szüksége lehet franchise üzletekre a vállalati Tesla szalonok...
Indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék bővebb tájékoztatást kapni fröccsbusz üzemeltetésével és a költségekkel kapcsolatban. Tisztelettel: korosine
Franchise az állatok szerelmeseinek
Kedves Marton Margó! Kérem adja meg elérhetőségét és a napokban keresni fogjuk! Az önéletrajzát a magyarorszag@husse.com e-mail címre küldheti...
Franchise az állatok szerelmeseinek
Tiszteletem! Nagyon tetszik ez a lehetőség és érdekelne is. További információkra lenne szükségem. Üdvözlettel. Marton Margó
Indul a Fröccsbusz franchise
Tisztelt cím! Szeretnék tájékoztatást kérni a Fröccsbusz franchize lehetőségről! ombodieva@freemail.hu Köszönettel!