Ami 2018-ban történt

A bőség zavara / A hazai franchise szektort érintő legfontosabb hírek összefoglalása egy cikkben egyszerűen lehetetlen vállalás, így előfordulhat, hogy kimarad egy-két fontos történés, esemény. Ha úgy érzi, Ön tud ilyenről, küldje el szerkesztőségünknek vagy mondja el a fórumban.
Péntek
04.01.2019
Rövid visszatekintés a tavalyi évre egy-két jelentősebb, magyar vonatkozású franchise piaci esemény számbavételével.
 

Ismét eltelt egy év, a december vége – január eleje pedig hagyományosan az éves munka összefoglalásáról és a következő év(ek) terveinek kidolgozásáról szól. Így mi is visszatekintettünk a tavalyi évre, és igyekeztünk csokorba szedni a 2018-as esztendő egy-két jelentősebb, magyar vonatkozású franchise piaci történését, eseményét.

Mindjárt az év elején a Kwik Fit ambiciózus terveiről adhattunk hírt, a gumi- és autószerviz hálózat Szolnokon és Budapesten könyvelhetett el újabb két szerviznyitást, melyet a tervek szerint a franchise üzletek megduplázása követett. A Kassán alapított Mr. Kebab gyorsétterem lánc többéves előkészületet követően, kitapasztalt, mégis friss koncepciójával januárban belépett a cseh piacra és célba vette Magyarországot – ennek kapcsán kérdeztük az alapító-tulajdonost a hálózat jövőbeli terveiről. Január végén (a franchise együttműködések ”másik oldalának” megszólaltatása érdekében) beszélgettünk a Magyarországon gőzerővel toborzó Tucano Coffee kávézólánc egyik franchise átvevőjével.

Február elsején – tíz év kihagyás után – ismét Franchise Börzét szervezett a Magyar Franchise Szövetség, melyet követően kihirdette és díjazta a megelőző év legkiemelkedőbb franchise hálózatait és átvevőit összesen kilenc kategóriában – a 2017. Év Franchise Hálózata a BENU Gyógyszertár lett. Február végén rekordforgalmat jelentett a Subway magyarországi hálózata, és egyúttal teljes arculati megújulást hirdetett a szendvicses gyorsétteremlánc.

Márciusban, a debreceni nyitás ígéretével a Starbucks lerántotta a leplet Szeged után második vidéki helyszínéről. A hónap végén a SPAR rekordforgalmat jelentett a 2017-es üzleti évére vonatkozóan, illetve országos franchise programjának ötödik évfordulóját is ünnepelhette az élelmiszerlánc – a fél évtized alatt 142 áruház csatlakozott a hálózathoz Magyarországon. Hagyományosan március végén tartják Európa legnagyobb franchise rendezvényét, a párizsi Franchise Expót, és nem volt ez másképp tavaly, a rendezvény történetének 37. évében sem: az expó 4 napja során 30 ezer látogató tekinthette meg 25 ország 550 (köztük négy magyar) kiállítójának franchise koncepcióját, vagy vehetett részt a több mint 100 workshop és konferencia valamelyikén.

Április negyedikén a Franchising.hu-val közösen szervezett budapesti konferencián mutatta be koncepcióját és mester franchise ajánlatát a brit Expense Reduction Analysts (ERA) tanácsadóiroda hálózat. Az Indiso két hónapon belül két kórházban is nyitott sóklinikát, amivel a hálózatfejlesztés egy újabb mérföldkőhöz ért áprilisban. Tavasszal tette elérhetővé franchise ajánlatát Magyarországon a ”Föld legismertebb italbár márkája” az ikonikus filmből jólismert, amerikai Sakáltanya. Májusban beszélgettünk a minőségi szervíz és karbantartási szolgáltatásokat kínáló cseh franchise hálózat, az Extra Services ügyvezető igazgatójával a magyarországi partnerkeresésről és jövőbeni terveikről.

A magyar Diego lakberendezési áruházlánc 15 százalékos árbevétel növekedést, a BENU gyógyszertárhálózat ötéves magyarországi franchise programjának századik tagját, a magyar barkács piac harmadát magáénak tudó Praktiker Magyarország pedig húszéves fennállását és rekordforgalmat ünnepelhetett a nyár elején. De a tavaly szintén jubiláló McDonald’s is 10% feletti árbevétel növekedéssel és egy étteremnyitással ünnepelte magyarországi fennállása 30. évfordulóját. Mindeközben – a februári budapesti franchise rendezvény sikereire alapozva – június 14-én Szegedre látogatott a Franchise Börze, június végén pedig új designt és megjelenést kapott Magyarország egyik legolvasottabb franchise portálja, a Franchising.hu. Magyar hálózatok nemcsak a hazai piacon tudtak sikereket elérni a nyáron, a Logiscool programozó iskola franchise például Németországban kötött megállapodást oktatóközpont elindításáról.

Az év első felében menetelt a Duna House, az első hat hónapban az ingatlanközvetítő franchise hálózat csaknem megduplázta nettó árbevételét megelőző év azonos időszakához képest. A nyár közepén jött a hír, hogy Hyatt Regency Hotel nyílik a fővárosban (a szállodalánc második budapesti tagja 2020-ban nyitja majd meg kapuit), a Magyar Franchise Szövetség legújabb tagjaként bemutatkozott a Don’t Panic Angol nyelviskola, valamint a nyári szünetben sikerült utolérnünk és meginterjúvolnunk a franchise átvevői oldalon jelentkező „fentekről és lentekről” a Helen Doron English (HDE) egyik hazai franchise partnerét. A nyár végére még egy kérője akadt a magyar piacnak: a világ egyik vezető b2b-szolgáltató rendszergazdája, az amerikai The Alternative Board (TAB) jelentette be, hogy első lépésben mester partnerrel, majd további helyi franchise átvevők bevonásával bővülne hazánkban.

Az ősz azzal indult, hogy franchise programja mellett tett hitet a Magyarország hatodik legnagyobb foglalkoztatójává előlépett SPAR, majd az informatikus képzésre szakosodott Coders Lab programozóiskola hálózat tette elérhetővé franchise koncepcióját, ami az IT oktatás ágazatába jelent azonnali belépési lehetőséget az érdeklődő magyarországi cégek, vállalkozók számára.

Már októberben kiderült, hogy jó évet fog zárni az Oázis Kertészet, és – az egy évvel korábbi 20 százalékos forgalomnövekedés után – további 10 százalékkal bővülhet Magyarország legnagyobb kertészeti tematikájú franchise hálózata. A hónapban indította el legújabb üzleti koncepcióját a magyar Kiwisun bioszolárium franchise, ami a hálózathoz befektetőként, résztulajdonosként való csatlakozást teszi lehetővé. Október végén megtartották Közép- és Kelet-Európa legnagyobb franchise rendezvényét, a varsói Franchise Expón 200 kiállító (köztük a Franchising.hu kiadójával a magyar franchise piac képviseletében) mutatta be franchise ajánlatát.

Novemberben megérkezett Magyarországra az Okos Elefánt könyvkiadó franchise, személyre szabott könyvek sorát elérhetővé téve a fiatal és legkisebb olvasók számára. Ugyanebben a hónapban egy újabb franchise márkával lett gazdagabb a magyarországi franchise ágazat, ugyanis országos partnere megtalálásával hazánkban is megkezdi a munkát az Expense Reduction Analysts tanácsadó hálózat. Az ősz végéhez közeledve – elsősorban európai vagy régiós expanziós terveik részeként – olyan ”egzotikus” franchise márkák fordították figyelmüket a magyar piac felé, mint a Uniqlo japán divatmárka, vagy éppen a világ leggyorsabban növekvő funkcionális fitneszhálózata, az ausztrál F45.

Decemberben tovább bővült a magyar piacért „sorban állók” köre: a spanyol Grupo OverNews franchise koncepciója több mint 20 év reklám és marketing tapasztalatot, illetve – a hálózat egyedi termékeivel párosulva – egy remek üzleti, vállalkozási lehetőséget jelent. Az amerikai kávéóriás Starbucks magyarországi hálózata három kávézóval is bővült az év utolsó hónapjában, így a kávézólánc az évvégén már 27 tagot számlált Magyarországon.


A hazai franchise szektort érintő legfontosabb hírek összefoglalása egy cikkben egyszerűen lehetetlen vállalás, így előfordulhat, hogy kimarad egy-két fontos történés, esemény. Ha úgy érzi, Ön tud ilyenről, küldje el szerkesztőségünknek vagy mondja el a fórumban.

 


népszerű a fórumban

Az értékváltás szükségessége

Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...

1 hozzászólás
utolsó 26.10.2014
Új támogatás innovatív kkv-knak

Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...

1 hozzászólás
utolsó 12.07.2014
Fiatal vállalkozók támogatása

Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...

1 hozzászólás
utolsó 01.07.2014
Még gyerekcipőben

A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...

1 hozzászólás
utolsó 14.12.2013
A hónap végéig nevezhet honlapjával

Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...

1 hozzászólás
utolsó 08.12.2013
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?

Kedves Mihály!   Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...

2 hozzászólás
utolsó 24.11.2013
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?

Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...

2 hozzászólás
utolsó 23.11.2013
Eladó a MosóMedve Wash&Dry

4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten:   III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...

4 hozzászólás
utolsó 10.11.2013