A felkelő nap országának divatja Európában

Sokan talán még nem hallottak a Uniqlo márkanévről, azonban a japán divatmárka az utóbbi években igen nagy terjeszkedésbe kezdett a világon. Legutóbbi üzleti évének végén Japánban 831 üzlettel rendelkezett a hálózat, ezek közül 41-et franchise partnerek üzemeltetnek. Japánon kívül további több mint ezer üzlet üzemel a márkanév alatt, melyből a legtöbb Kínában található (ideértve Hongkongot és Taiwant is), ezt követik a dél-koreai, valamint a délkelet-ázsiai országok egységei. Európában és az Egyesült Államokban a Uniqlo szintén több tucat egységgel vetette már meg a lábát, ám pozíciója további, intenzív erősítésére törekszik.
A Uniqlo a 2017/18-as évet profittal zárta Európában, és további nagyratörő céljaik vannak az Öreg Kontinenssel. „Számos üzletet tervezünk nyitni az európai nagyvárosokban, valamint célunk, hogy új piacokra is betörjünk” – emelte ki sajtónyilatkozatában a vállalat. Az új piacok beindítására irányuló tervek kivitelezése már augusztus végén elkezdődött, mivel a vállalat nemrégiben megerősítette, hogy megnyitja első Uniqlo boltját Svédország, majd Hollandia fővárosaiban. „A holland piacra való belépés összhangban áll azon tervünkkel, hogy megerősítsük jelenlétünket a Benelux államokban” – mondta el Taku Morikava, a Uniqlo európai ügyvezető igazgatója.
A Uniqlo az európai országok közül jelen van már Belgiumban (3 üzlettel is), Németországban, Franciaországban, Spanyolországban és az Egyesült Királyságban, valamint rendelkeznek egységekkel Oroszországban is. Annak érdekében, hogy felgyorsítsák terjeszkedésüket a kontinensen, a vállalat közelebb eső gyárakban kívánja elindítani a termelést. Ezideáig Kínában, Vietnámban, Bangladesben és Indonéziában gyártották a márka ruháit (mint megannyi más, fast-fashion vállalat is). A versenyképesség és a meglévő piacok fejlesztése mellett a Uniqlo a hazánkat is magába foglaló közép-kelet-európai régióra is kiterjeszti franchise lehetőségét.
A Uniqlo márkát Tadashi Janai keltette életre, aki jelenleg (a Forbes által becsült) mintegy 16,4 milliárd dolláros vagyonával Japán második leggazdagabb emberének számít. Az első Uniqlo bolt 1984-ben nyílt meg Hiroshimában. A Uniqlo márka tulajdonosa, a Fast Retailing Co. ma a világ legnagyobb ruházati üzletláncát irányítja a svéd H&M és a spanyol Inditex csoport után.
A Uniqlo fast-fashion márkának számít, amely egyszerű és letisztult designjáról ismerhető fel, de a minőség nem mondható legfontosabb elemének. Azonban az utóbbi években - annak érdekében, hogy ruhái kitűnjenek a többi, hasonlóan népszerű és megfizethető márka közül - innovatív és jó minőségű anyagokat kezdtek használni, valamint bizonyos kollekciók megálmodására számos neves tervezőt is felkértek. A márkanevet egyébként két szó ötvözetéből hozták létre: a unique, azaz egyedi és a clothing, azaz ruházat/öltözködés szavakból, ami rövidítve a márka alapvető "filozófiáját" is képviseli.

BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Az elegáns, személyre szabott férfi öltönyöket készítő Brutale, meglovagolja az egyedi készítésű ruhák reneszánszát és egész régiónkban terjeszkedésbe kezd.
A Levi Strauss & Co. tovább bővítené hálózatát, 2018-ban 100 új üzlet nyitását tervezi.
Az amerikai Forever 21 franchise partnere hazánkban és további 8 országban fejlesztheti a divatmárka hálózatát. Az első üzlet ősszel nyílik Romániában.
Jól teljesített a H&M csoport mind a hat márkája a legutóbbi félévben. A vállalat egy újabb erős évet zárhat.
A divatmárka a saját tulajdonú márkaboltok számának csökkentése mellett a franchise üzletekre fog összpontosítani a jövőben.
legolvasottabb

Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
Az Arby’s erős 2015-ös értékesítési adatokat jelentett Amerikában. Most ugyanezt akarják látni külföldön, pl. Magyarországon is.
Lettország nem egy nagy piac, mégis többtucat sikeres koncepciónak ad otthont. Mostantól egy új, országos franchise portál könnyítheti meg a magyar márkák terjeszkedését a Balti régióban.
Petrov Krisztina háromgyermekes anyukaként vágott bele saját franchise vállalkozásába, miután találkozott az Indiso sóterápiával.
Komplex támogatás, megfelelő üzleti terv, a gyerekek szeretete és elhivatottság. Ez a receptje a tökéletes LCF Kids Klub nyelviskolának.
népszerű a fórumban
Ír Használtruha – már Kecskeméten is
Üdv. Szeretnék én is boltot nyitni. Kaphatok bővebb információt a termékről? hunfenster@gmail.com
A kritikus első egység
Szintén induló vállalkozásokat támogat egy másik, - a Nemzeti Innovációs Hivatal (NIH)által kiírt - pályázata is, aminek keretében a hazai K+F és innováció...
NG2 leányvállalat Magyarországon
Budapesten hol találhatóak CCC cipőboltok ?
NG2 leányvállalat Magyarországon
Budapesten hol találhatóak CCC cipőboltok ?
NG2 leányvállalat Magyarországon
Budapesten hol találhatóak CCC cipőboltok ?
NG2 leányvállalat Magyarországon
Köszönöm
Playersroom nyitás Szlovákiában
Természetesen az üzletnyitáshoz szükséges befektetésnek rendelkezésre kell állnia, de nincsen - a franchise átadók által gyakran használt - havi franchise díj/royalty díj,...
Playersroom nyitás Szlovákiában
semmit nem is kell befizetni?