„Megbízható márkát építünk”
- Lubor Lelovits, a Mr. Kebab alapítója.
A Kassán alapított Mr. Kebab gyorsétterem lánc többéves előkészületet követően, kitapasztalt, mégis friss koncepciójával nemrégiben belépett a cseh piacra és célba vette Magyarországot. Lubor Lelovits alapító-tulajdonossal beszélgettünk a hálózat jövőbeli terveiről.
Szlovákiában már 12 éve van jelen a Mr. Kebab, az elmúlt évben pedig elkezdődött a márka külföldi terjeszkedésének előkészítése is. Mi volt a legnehezebb az elmúlt időszakban?
12 év nagyon sok időnek tűnhet, de a kezdetekkor mindössze az ötlet, nagyratörő terveink és az első üzlet volt meg. A hosszútávú tervem már akkor is egy franchise hálózat építése volt. Tudtam, hogy sokat kell tanulnom és tapasztalatot szereznem, mielőtt belevághatunk a franchise terjeszkedésbe. Az első öt évet kísérletezéssel töltöttem. Ennyi időt vett igénybe a megfelelő technológiák megtalálása, a hibák kiküszöbölése, az ételek előkészítésének finomítása és a logisztikai feladatok kidolgozása.
Akkoriban robbant a gazdasági válság, azért 3-4 éven keresztül magunk működtettük az egységeket, melyektől a mai napig nem szeretnék megválni. Közben persze tökéletesítettük a rendszerünket, befejeztük a működési tervünket és megszereztük a forrásokat és eszközöket, amelyek elengedhetetlenek a terjeszkedéshez.
Mik a várakozásai a nemzetközi és magyar piacok kapcsán?
Ahogy említettem a kezdetektől fogva egy nemzetközi franchise hálózat létrehozása volt az elképzelés, amikor pedig készen álltunk a bővülésre, természetes módon a környező országok meghódítása lett a cél. Első lépésként a cseh piac felé fordultam, ahol már fejlett és megszokott a franchise rendszerek működése. A Mr. Kebab indulásakor Szlovákiában nem volt nagy aktivitás a franchise szegmensben, így Csehországba jártam kiállításokra, majd tagja is lettem a Cseh Franchise Szövetségnek. Ebből kifolyólag az együttműködés a cseh partnerekkel organikusan történt. A Cseh Köztársaság mellett a magyar piac meghódítása is fontos célunk. Bízom benne, hogy hamarosan megtaláljuk a megfelelő partnereket, akikkel együttműködve egy erős és megbízható hálózatot tudunk építeni.
Milyen helyszínek ideálisak egy Mr. Kebab üzlet megnyitásához?
A legfontosabb, hogy meglegyen az adott területen a vásárlóerő, hogy a megfelelő méretben tudjon üzemelni az adott Mr. Kebab egység. Megközelítőleg 35.000 fős településtől működhet jól a rendszerünk. Elhelyezkedés szempontjából a belvárosok és bevásárlóközpontok kiemelten fontosak. Két üzlet típust is kínálunk a partnereink részére, a kisebb helyigénye megközelítőleg 60, míg a nagyobbé 120 négyzetméter.
Milyen tapasztalatokra van szüksége a partnereknek, hogy elindíthassák saját vállalkozásukat?
A partnereknek elhivatottnak kell lenniük az üzletük iránt, és a helyi viszonyoknak megfelelően megtalálni a legjobb megoldásokat. Természetesen előnyt jelent, ha a franchise partner már rendelkezik tapasztalattal az üzleti életből, de nem elvárás. A gasztronómia területén sem kell feltétlenül szaktudással rendelkeznie, hiszen tőlünk megkapja a teljes know-how-t, ami alapján sikeresen tudja működtetni üzletét.
Nagyon fontos, hogy az általunk kidolgozott szabályok és stratégia mentén, a franchise központtal együttműködve dolgozzanak a partnereink, hiszen csak közösen tudjuk a legjobbat kihozni minden üzletből és a márkából egyaránt.
Milyen előnyökkel jár a franchise partnerek számára az együttműködés?
A rendszerünk, bár fiatalnak tűnik, mégis 12 év tapasztalat áll mögötte. Legyen szó a megfelelő üzlethelyiség megtalálásáról, az üzletvezető és a személyzet betanításáról, beszállítókról, a megfelelő technológia alkalmazásáról vagy a precízen megtervezett marketing stratégiáról, a partnereink minden segítséget megkapnak a központtól.
Olyan piacon dolgozunk, ahol a hibák nem férnek bele. Sok éves tapasztalattal a hátunk mögött, folyamatosan fejlődve azon dolgozunk, hogy egyedülálló, megbízható termékeket kínáljuk a vásárlóink számára. Azt szeretnénk elérni, hogy a Mr. Kebab márka egyet jelentsen a megbízható minőséggel.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
Trendi vállalkozás ötletek a Franchising.hu-n. 50 hazai és külföldi vállalkozásból válogathatsz, akik terjeszkedni kívánnak Magyarországon!
Rövid visszatekintés a tavalyi évre a jelentősebb, magyar vonatkozású franchise piaci események számbavételével.
A Mr. Kebab egy tapasztalt, mégis friss koncepcióval vette célba a magyar piacot. Az étteremnyitás és üzemeltetés ideje alatt végig a partnerek mellett állnak.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
Gyakran halljuk, hogy a mai fiatalok lusták nem dolgoznak, és azt is, hogy lehetetlen velük dolgozni, lakást venniük, továbblépniük, de melyik igaz, ha egyáltalán bármelyik az?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.