Starbucks Budapest / A két új kávézóval már 22 Starbucks várja majd a kávé szerelmeseit a fővárosban.
Péntek
14.12.2018
Három új üzletnyitással még az idei év végéig 27-re nő a Starbucks kávézók száma Magyarországon.
 

Az idén még három üzlettel bővül az amerikai Starbucks kávézólánc magyarországi hálózata, így a kávéóriás franchise jogait hazánkban birtokló AmRest vállalat már 27 Starbucks kávézóval rendelkezik majd Magyarországon. Az új Starbucks kávézók helyszínét illetően annyit közölt a vállalat, hogy két új kávézóról rántják le a leplet Budapesten (egyik biztosan a Pólus Centerben nyílik), valamint a kávézólánc ötödik fővároson kívüli tagja Székesfehérvár belvárosában nyitja meg kapuit.

A Starbucks – a világ legnagyobb kávézóláncaként – 75 országban 25 ezer kávézóval van jelen, aminek mintegy felét üzemeltetik franchise partnerek. Magyarországon 2010-ben jelent meg a kávézólánc a hazai franchise jogtulajdonos AmRest Kávézó Kft. üzemeltetésében. A versenytársakhoz képest valamennyire kései megjelenés ellenére, egy dinamikus fejlődés eredményeként a Starbucks mára már ágazatának egyik piacvezető szereplője Magyarországon, tavalyi nettó árbevétele (a nyilvános cégadatok alapján) több mint 3,3 milliárd forint volt.

Az AmRest Holding SE a Starbucks exkluzív franchise partnere Magyarország mellett a Cseh Köztársaságban, Lengyelországban, Bulgáriában, Szlovákiában és Németországban is. Az AmRest jelenleg 2014 éttermet üzemeltet (ezzel Közép és Kelet Európa legnagyobb étteremoperátora), a Starbucks mellett üzemeltetett márkái közé tartozik még a Pizza Hut, a KFC és a Burger King is, melyek fejlesztéséért az utóbbi kivételével a magyar piacon is az AmRest felel. A vállalat rendelkezik továbbá egy saját márkával (La Tagliatelle), két kínai koncepcióval (Blue Frog és KABB), illetve az idei évtől a Bacoa és a Sushi Shop márkák is a portfólió részét képezik. Összességében 26 országban több mint 2000 étterem tartozik az AmRest hálózatához.


A régió legnagyobb étteremoperátora / Az AmRest csoport jelenleg 2014 egységet üzemeltet, a Starbucks mellett olyan további jól ismert márkanevek alatt, mint a KFC, a Pizza Hut vagy a Burger King. A vállalat rendelkezik egy saját márkával (La Tagliatella), két kínai koncepcióval (Blue Frog és KABB), illetve az idei évtől a Bacoa és a Sushi Shop márkák is a portfólióba tartoznak. A csoport árbevétele tavaly 5,27 milliárd zloty (közel 400 milliárd forint) volt.