A McDonald's számára is kihívás a jelenlegi helyzet
Januárban Kevin Ozan franchise igazgató még arról számolt be, hogy 2019 utolsó negyedévében több, mint 500 egységet építettek át, így már 10.000 étterem sikeres átalakításán van túl a hálózat. A felújítások magukban foglalják a digitális rendelést, a kioszk automatákat, illetve kialakítottak pár perces parkoló helyeket is azon vásárlók számára, akik telefonon szeretnének rendelni és fizetni.
Két hónappal ezelőtt még meredeken emelkedtek a McDonald’s bevételi, az egységenkénti értékesítés 7.2%-kal növekedett, sőt mi több az Egyesült Államokban ez a szám 8.1% volt. De ahogy világszerte bezárásra kényszerítették az éttermeket komoly visszaesés következett, márciusban az amerikai egységek forgalma 13.4%-kal csökkent, ez jelentéktelennek tűnhet, ha azt nézzük, hogy a külföldi gyorséttermeiknél a visszaesés 34.7% volt.
Jelenleg világszerte a McDonald’s-ok 75%-a működik, az Egyesült Államokban az éttermek 99%-a funkciónál valamilyen formában (ez lehet drive-thru, kiszállítás vagy elviteles rendelés). Csak a bevásárló központokban lévő üzleteket kényszerültek eddig bezárni. A USA-n kívüli egységeknek viszont csak 45%-a maradt nyitva, vannak országok, ahol teljesen be kellett zárni az éttermeket, ilyen Kanada vagy éppen Ausztrália, de majdnem minden más országban is rövidített nyitvatartással és korlátozott a vendég számmal tudnak csak tovább működni.
Kínában már a helyszínek 98%-a kinyitott, de a McDonald’s beszámolói alaplán a kereslet még nem érte el a tavalyi állapotot. Japánban szintén minden egység nyitva van. Az átvevők halasztást kaptak a royalty és a bérleti díj befizetésére, illetve a McDonald’s a beszállítókkal is megegyezett, hogy partnerei később fizethessenek.
Ezenfelül a vezetőség fizetését 25%-kal csökkentik április 15 és szeptember 30 között emellett a cég felhagyott a részvény felvásárlási programjával, ezzel félre rakva további 6.5 milliárd dollárt. A következő pénzügyi jelentését április 30-án közli a hálózat.
„Ez a váratlan helyzet teljesen megváltoztatja a világot, és nekünk alkalmazkodni kell az új valósághoz, ami utána következni. Az egyetlen, ami nem változott az a McDonald’s lényege, hogy megóvjuk az emberek egészségét és biztonságát. Új protokollokat vezetünk be dolgozóink és vásárlóink védelmében, ilyenek a drive-thru szolgáltatásaink, a távolságtartás, védőfelszerelések kötelező viselése, illetve a bevezetett komoly higiéniai előírások.” nyilatkozta Chris Kempczinski, a McDonald’s vezérigazgatója.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A több, mint 50 éves múltja ellenére a világ legnagyobb kávézóláncának kevesebb, mint 10 éve van drivethru modellje, de a dobás nagyon bevált a franchise számára.
Honnan tudjuk mennyire komoly egy árvíz vagy tornádó? Elég kérni egy gofrit és kiderül.
Mikor és mennyi pizzát esznek a pentagonban, és mi következik ebből?
Mi áll az olyan cégek sikere mögött, mint a Foodora vagy éppen a Wolt?
Magyarországon is gyakran házasítják össze a különböző ízvilágokat a kisebb sarki éttermek, a Poe Poe is hasonló vonalon, de merőben eltérő ízkombinációkon keresztül kínál ígéretes üzleti lehetőséget.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
Az utóbbi 5 év trendjei alapján mutatjuk be hogyan alakultak a franchise piacon a befektetési költségek.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
A teljesen új megközelítéssel dolgozó My Infraslim hálózat hazánkban folytatja a franchise terjeszkedését. A szlovén franchise rendszer már 15 infra stúdióval rendelkezik a saját piacán, most pedig elérkezettnek látták az időt, hogy Magyarországon is megnyissák az első szalonjukat.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.