Kávézómárkák Magyarországon

Ugyan a szakosodott kávéházak relatíve drágábbak a hagyományos kávézókhoz képest, kiváló elhelyezkedésük és erős márkájuk vonzza a turistákat és azokat a helyieket, akik hajlandók többet fizetni a latte-jukért. A legtöbb ilyen kávéház nagy forgalmú helyszínen található, pl. a Budapest belvárosában lévő egyetemek és bevásárlóközpontok közelében, de ezektől a márkáktól is azt várják, hogy beköltözzenek a nagyobb vidéki városokba is – számolt be piacelemzésében az Euromonitor.
A magyarországi bár és pub kategória változatos képet mutat, ahol jellemzően a független és családi vállalkozások dominálnak. A nagy kávézóláncok közül vannak hazánkban is kiterjedtebb hálózatok, de az ő részesedésük az ágazat teljes értékesítésének mindössze 2 százalékát tette ki 2013-ban. Magyarországon az AmRest üzemeltetésében a világ legnagyobb kávézólánca, a Starbucks és a McDonald’s üzemeltetésében a McCafé fej-fej mellett vezetnek 1százalékos részesedéssel. Ugyan a Starbucksnak csak 9 üzlete van a 37 McCaféhoz képest, mégis, a magasabb üzletenkénti forgalom kiegyenlíti a különbséget.
Az ágazati kilátásokról azt írja az Euromonitor, hogy az egyszer híres budapesti kávé kultúra visszatérni látszik, de a nemzetközi trendek hatásával színesedve. Elsősorban a kávéházak jelentik az ágazat növekedésének motorját: a nemzetközi láncok továbbra is az intenzív növekedés fázisában vannak a legjobb lokációk kiválasztásával Budapesten és a nagyobb vidéki városokban, ahol úgy érzik, hogy erős a vásárlóerő. Őket szorosan követik azok a független kávézók, amelyek nyitnak egységeket a kisebb városokban is, hogy a helyi közösséget kiszolgálják. Ezek a kávézók sokszor kínálnak alkoholos italokat is, amivel gyakran kerülnek a fogyasztók célkeresztjébe.
A Starbucks és McCafé mellett olyan nemzetközi franchise kávézóláncok is jelen vannak a magyar piacon, mint pl. a globális versenyfutásban a Starbucks elsőszámú riválisát jelentő Costa Coffee, a California Coffee Company vagy az utolsó kávéházi licenceit értékesítő CoffeeShop Company.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.
A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
legolvasottabb

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
Még olyan óriások is, mint a közel 40.000 egységgel rendelkező McDonald's sem sikeres minden piacon. Összegyűjtöttünk 10 olyan országot, ahol valamilyen oknál fogva nem tudott gyökeret verni az amerikai franchise.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.