Franchise körkép: hódítanak külföldön a mobil éttermek
2023 januárja óta a cég 252 mobil pontot indított el, ami az idei év elejétől az összes street-food típusú nyitásának a 15%-át teszi ki.
A Dun & Bradstreet Poland elemzési adatai szerint 2023 januárjától kb. 1700 gasztronómiai pont jelent meg. A legtöbb az éttermi szektorban, 1000 egység, míg a leggyorsabb százalékos növekedési ütemet a mobil pontok mutatják, amelyekből kb. 400 új nyílt.
2022-ben csak a Sweet Gallery összesen 350 mobil pontot indított el különféle márkanevek alattj. Ugyanakkor az elmúlt év a Bafra Kebab márka számára a látványos növekedés időszaka volt. 2022 januárjában 100 ponttal rendelkezett, jelenleg pedig 360 egységgel. Csak 2023 júliusában és augusztusában a Sweet Gallery 144 franchise szerződést írt alá.
"A mobil gasztronómiai koncepciók megfelelnek a jelenlegi inflációs és új fogyasztói kihívásoknak. Manapság ritkábban járunk étterembe, és jobban megünnepeljük ezeket az alkalmakat. Nálunk viszont olcsóbban, gyorsabban és ugyanolyan ízletesen lehet enni, mint egy étteremben. És ezt várják el az ügyfelek." - mondja Katarzyna Krzemińska-Malon, a Sweet Gallery marketing és PR menedzsere, amelyhez a Lodolandia & Kołacz na Okrągło, a SiGelato és a Bafra Kebab márkák tartoznak.
Széles portfólió, egyetlen rendszergazda alatt
A cég jelenleg 800 mobil egységgel rendelkezik, amelyek a Lodolandia & Kołacz na Okrągło (mely pl. fagylaltokat, gofrikat, bubbe tea-t, kalácsokat, churrosokat és kávét árul), a SiGelato (mely a kézműves fagylaltokra koncentrál) és a Bafra Kebab márka alatt működnek. A cég továbbra is új helyszíneket keres. Már az 5 ezer lakosú településeken is érdekelt. A Sweet Gallery még az idei év végéig további 100 pontot kíván elindítani.
Krzysztof Olesiak, a Sweet Gallery igazgatótanácsának tagja szerint a mobil pontok lehetőséget kínálnak az áthelyezésre, ha egy adott helyszín nem felel meg az elvárásoknak, ellentétben az állandó éttermekkel. – "A mobil pontok fejlesztése egyszerűen biztonságosabb, és az egyes pontokba történő befektetés sokkal alacsonyabb" - ismeri el Krzysztof Olesiak.
A Bafra Kebab al-márka esetében a befektetési összeg 15.000 PLN, ami itthon kb. 1.3-1.5 millió forintnak felel meg.
Az egyszerű üzleti szabályokat olyan emberek számára dolgozták ki, akik gyorsan szeretnének szakmát váltani. A Sweet Gallery egy teljesen felszerelt, azonnal munkára kész utánfutót ad át a franchise átvevőnek. Előtte azonban intenzív ötnapos képzésen vesz részt, ahol teljes körű tudást kap az üzlet vezetéséről. Ennek köszönhetően nem kell tapasztalattal rendelkezniük a vendéglátásban.
A Sweet Gallery külföldön is folytatja a terjeszkedést az Ice & Roll és a Cake & Roll márka alatt. A pontok Romániában, Szlovákiában és Németországban működnek.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
Gyakran halljuk, hogy a mai fiatalok lusták nem dolgoznak, és azt is, hogy lehetetlen velük dolgozni, lakást venniük, továbblépniük, de melyik igaz, ha egyáltalán bármelyik az?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.