Jelenleg több 34 ezer kávézó üzemel világszerte, ebből 6 ezer a távol-keleti országban.
Kína jelenleg a hálózat második legnagyobb piaca, mely Starbucks forgalmának 15%-áért felel. Ám ez a szám folyamatosan növekszik, hiszen Kínában szinte naponta nyílnak új kávézók, ahol 2025-re már 9 ezer egységet akar üzemeltetni a hálózat.
1994-ben indult el az első egység Kínában, a pekingi Word Trade Centerben. Akkoriban nagyon szkeptikus volt az egész vezetőség, a távol-keleten főleg teát isznak, úgyhogy nem vártak nagy sikert a piactól. Pontosan ezért, már a nyitás előtt bővítette a Starbucks a tea portfólióját, később tradicionális helyi italok is felkerültek a menüre.
A terjeszkedés joint-venture formájában történt, azaz a Starbucks egy lokális kávé szolgáltatóval közösen hozta létre a helyi vállalatot, mely az egységeket nyitotta. 2017-ben a Starbucks központ kivásárolta Kínai partnere részét 1,3 milliárd dollárért.
Érdekesség, hogy Kína az egyetlen piac, ahol a Starbucks birtokolja és üzemelteti az összes kávézóját. Tehát ez az egyetlen hely ahol nem franchise-ban működik a hálózat. Viszonyításképpen az Egyesült Államokban, mely a Starbucks legnagyobb forgalmú piaca, csak az egységek 59%-a központi, 41%-ot franchise partnerek üzemelnek.
De mi a siker titka?
A cél a beolvadás volt, a hely kultúrába, helyi beszállítók, termékek, ízesítés. Az országra önálló applikációt fejlesztett a hálózat, illetve kiemelten fontos a helyi platformokon való megjelenés. Ilyen például a WeChat használata, mely sokkal kiterjedtebb, mint bármelyik általunk használt platform.
Az eredmény pedig bámulatos, hiszen egy amerikai Starbucks-ra körülbelül 1700 „tag” jut a közösségi médiában, míg egy kínaira 3300.
Fontos pont volt az adaptációban a helyi ételek bevezetése, amelyek régionként változnak. Kétségkívül a hálózat is sokat tett a sikerért, de legalább ilyen fontos a kínai fiatalság, aki nyugati termékeket, szolgáltatásokat keres. A kávézok pont ezért üzleti, és turisztikai központokban kapnak helyet.
A termékek ára okozott még nagy fejtörést a hálózatnak, egy kávé a világon szinte minden Starbucks-ban ugyanannyiba kerül, kb 4 dollárba. Ám Kínában egy teljesen más stratégiát követett a vállalat, hiszen sokkal drágábban adják itt a kávét, aminek köszönhetően (az iPhone-hoz hasonlóan) státusz szimbolúmá vált a termék, hanem státusz szimbólummá vált a termék.
A Covid lezárások természetesen rossz hatással voltak a hálózatra, közel 30%-kal romlottak a koncepció eredményei, azonban úgy tűnik visszatér minden a régi kerékvágásba. Jelenleg a kínai kávépiac 36,4%-áért felelős a Starbucks. Az egyetlen igazi kihívója a helyi Luckin Coffee lehetett volna, ami néhány év alatt 4000 egységig jutott el, majd a járvány alatt csődbe ment.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Mikor és mennyi pizzát esznek a pentagonban, és mi következik ebből?
Mi áll az olyan cégek sikere mögött, mint a Foodora vagy éppen a Wolt?
Magyarországon is gyakran házasítják össze a különböző ízvilágokat a kisebb sarki éttermek, a Poe Poe is hasonló vonalon, de merőben eltérő ízkombinációkon keresztül kínál ígéretes üzleti lehetőséget.
Már évekkel ezelőtt felreppent a hír, hogy hazánkba látogathat az étteremlánc, de most egy hivatalosabb megerősítést is kapott a pletyka.
Az AI-forradalom hátán az étteremláncokkal közösen innovál a tech óriás.
legolvasottabb
Játék fejlesztésre adta a fejét az amerikai gyorsétterem hálózat egy agyafúrt marketing kampány keretében.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Itthon viszonylag laza jogi környezetben működnek a franchise hálózatok de nyugaton komoly szabályoknak kell megfelelniük.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.