Hogyan futott fel a világ egyik legismertebb kozmetikai hálózata?
1976-ban, Angliában kezdte útját a hazánkban is működő Body Shop. Az eredeti üzlet - amelyről a hálózat a nevét kapta - azonban a világ másik oldalán, az Egyesült Államokban működött még 1970-ben. A névadó vállalkozásban kézzel írt címkékkel ellátott dobozokban árulták a kozmetikumokat. Azok a vásárlók, akik üres tartályokat hoztak be újratöltésre pedig kedvezményt kaptak.
Azonos néven indította vállalkozását Angliában Anita Roddick, eredetileg pusztán a család támogatása céljából. A sikerek után végül 3.5 millió dollárért megvette az eredeti - amerikai - Body Shop névhasználati jogait mely a későbbiekben Body Time néven folytatat működését.
A sikerek ezután is folytatódtak. Az első Body Shop franchise-üzlet Brüsszelben nyílt meg, mindössze két évvel a cég megalakulása után. 1982-re havonta két új üzlettel kezdett bővülni a hálózat, mely 1984-re már 138 egységet számolt. Ezekből 87 az Egyesült Királyságon túl nyitott. Tíz évvel később az üzlet telephelyeinek 89%-a már franchise modellben működött.
Az eredeti elképzeléshez hűen a hálózat tartotta magát az etikus beszerzéshez és továbbra is kizárólag természetes összetevőket használ, illetve ezek kifejlesztése során nem vesz részt állatkísérletekben. Eredetileg 25 termékkel kezdte meg a működését a koncepció, melyeket a közeli kórházaktól vásárolt vizeletmintás üvegekbe töltöttek. Miután ez nem bizonyult elégnek lehetővé tették a vásárlók számára, hogy az általuk hozott üvegekbe töltsék a kozmetikumokat - melyeket kézzel írt címkékkel láttak el.
A szerény kezdetek óta globális lánccá fejlődő The Body Shop ma több, mint 30 millió vásárlót szolgál ki, és 10 000 embert foglalkoztat. A vállalat több mint 70 országban mintegy 3000 üzletet üzemeltet.
A céges küldetés is tovább fejlődött, 1986 óta társadalmi szerepvállalásban is részt vesznek - ekkor a Greenpeace-el léptek szövetségre egy bálnamentő akció keretében. Azóta pedig számos alkalommal kapnak helyet a hálózat üzleteiben plakátokon keresztül különböző jótékonysági szervezetek. Ez a vonal bővült 1990-ben egy saját alapítvánnyal, mely eddig 24 millió fontot adományozott különböző projektekre melyekről főleg a hálózat alkalmazottai és franchise átvevői döntenek.
A cég azóta több tulajdonosváltáson is átesett, először 2017-ben került a Brazil Natura szárnyai alá a L'Oréal után. Eredeti alapítója - Roddick - 2006-ban adta el a céget, 652,3 millió fontért a L'Oréal-nak, amely aztán a Natura márkája alá helyezte mondván, hogy a természetes alapanyagok és a jótékonyság miatt itt lesz a legjobb helyen a Body Shop.
A hálózat ma világszerte mester és single-unit franchise átvevőkkel közösen terjeszkedik, Európa számos országában és így hazánkban is vannak egységei. Magyarországon mester partner üzemelteti a hálózatot, amelyről korábban már mi is írtunk.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó MozgásKlinika lehetővé teszi az izületi fájdalmak hatékony, tartós kezelését - többek között ennek is köszönheti a hálózat robbanásszerű növekedését.
A teljesen új megközelítéssel dolgozó My Infraslim hálózat hazánkban folytatja a franchise terjeszkedését. A szlovén franchise rendszer már 15 infra stúdióval rendelkezik a saját piacán, most pedig elérkezettnek látták az időt, hogy Magyarországon is megnyissák az első szalonjukat.
A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó EverDerm élvonalbeli technológiák alkamazásával, már-már futurisztikus kezelések segítségével különbözteti meg magát más, hagyományos szépséggel foglalkozó cégtől.
Interjú Böjte Balázzsal az EverDerm mester átvevőjével
Gyere el június 21-én a budapesti EverDermben megrendezésre kerülő franchise nyílt napunkra!
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
Családanya és sikeres vállalkozó
Épp csak a lényeg hiányzik... Ez az írás csak promóció, arról, hogy jaj de jó a Kiwisun. Semmilyen lényegi információt nem tartalmaz, például mennyi az anyagi...
Curves: 50 klub a cél
Szép estét! Érdeklődni szeretnék, van-e lehetőség még Curves klub nyitására Budapesten? Kérem, tájékoztasson az aktuális helyzetről és a nyitási...
Családanya és sikeres vállalkozó
Épp csak a lényeg hiányzik... Ez az írás csak promó, arról hogy jaj de jó a Kiwisun xD Semmilyen lényegi információt nem tartalmaz, mennyi az anyagi vonzata a...
Curves: 50 klub a cél
Szép estét! Érdeklődni szeretnék van e lehetőség még Curves klub nyitására még Budapesten? Válaszát előre is köszönöm
Partnereket keres a Curves
Kedves Eszter! A budapesti Curves helyszíneket itt találja, ha pedig saját Curves klubjának megnyitását tervezné, akkor ide kattintva talál további információt,...
Partnereket keres a Curves
Nagyon tetszik! Érdeklődnék,hogy Budapesten van-e ilyen klub? Ha igen akkor hol van? Szeretnék én is jelentkezni.Eszter
Szépségközpont egyszerűen
A GrupoConcept 9. születésnapja Április elején tartotta fennállásának kilencedik évfordulója alkalmán rendezett összejövetelét a BodyConcept és DepilConcept...
Húsz éves a magyar High-Care
High Care Studio Veszprém: Óváros tér 1.