Hogyan futott fel a világ egyik legismertebb kozmetikai hálózata?

1989 óta állatkísérletmentesen és természetes alapanyagokért harcol a The Body Shop koncepciója
Kedd
2023.01.10.
Természetes, fenntartható és állatkísérletmentes.
 

1976-ban, Angliában kezdte útját a hazánkban is működő Body Shop. Az eredeti üzlet - amelyről a hálózat a nevét kapta - azonban a világ másik oldalán, az Egyesült Államokban működött még 1970-ben. A névadó vállalkozásban kézzel írt címkékkel ellátott dobozokban árulták a kozmetikumokat. Azok a vásárlók, akik üres tartályokat hoztak be újratöltésre pedig kedvezményt kaptak.

Azonos néven indította vállalkozását Angliában Anita Roddick, eredetileg pusztán a család támogatása céljából. A sikerek után végül 3.5 millió dollárért megvette az eredeti - amerikai - Body Shop névhasználati jogait mely a későbbiekben Body Time néven folytatat működését.

A sikerek ezután is folytatódtak. Az első Body Shop franchise-üzlet Brüsszelben nyílt meg, mindössze két évvel a cég megalakulása után. 1982-re havonta két új üzlettel kezdett bővülni a hálózat, mely 1984-re már 138 egységet számolt. Ezekből 87 az Egyesült Királyságon túl nyitott. Tíz évvel később az üzlet telephelyeinek 89%-a már franchise modellben működött.

Az eredeti elképzeléshez hűen a hálózat tartotta magát az etikus beszerzéshez és továbbra is kizárólag természetes összetevőket használ, illetve ezek kifejlesztése során nem vesz részt állatkísérletekben. Eredetileg 25 termékkel kezdte meg a működését a koncepció, melyeket a közeli kórházaktól vásárolt vizeletmintás üvegekbe töltöttek. Miután ez nem bizonyult elégnek lehetővé tették a vásárlók számára, hogy az általuk hozott üvegekbe töltsék a kozmetikumokat - melyeket kézzel írt címkékkel láttak el.

A szerény kezdetek óta globális lánccá fejlődő The Body Shop ma több, mint 30 millió vásárlót szolgál ki, és 10 000 embert foglalkoztat. A vállalat több mint 70 országban mintegy 3000 üzletet üzemeltet.

A céges küldetés is tovább fejlődött, 1986 óta társadalmi szerepvállalásban is részt vesznek - ekkor a Greenpeace-el léptek szövetségre egy bálnamentő akció keretében. Azóta pedig számos alkalommal kapnak helyet a hálózat üzleteiben plakátokon keresztül különböző jótékonysági szervezetek. Ez a vonal bővült 1990-ben egy saját alapítvánnyal, mely eddig 24 millió fontot adományozott különböző projektekre melyekről főleg a hálózat alkalmazottai és franchise átvevői döntenek.

A cég azóta több tulajdonosváltáson is átesett, először 2017-ben került a Brazil Natura szárnyai alá a L'Oréal után. Eredeti alapítója - Roddick - 2006-ban adta el a céget, 652,3 millió fontért a L'Oréal-nak, amely aztán a Natura márkája alá helyezte mondván, hogy a természetes alapanyagok és a jótékonyság miatt itt lesz a legjobb helyen a Body Shop.

A hálózat ma világszerte mester és single-unit franchise átvevőkkel közösen terjeszkedik, Európa számos országában és így hazánkban is vannak egységei. Magyarországon mester partner üzemelteti a hálózatot, amelyről korábban már mi is írtunk.


Franchise tanácsadó

legolvasottabb

Miért nincs Wendy’s Európában? /2024.07.16.

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.

Mennyibe kerül egy McDonald’s? /2022.02.02.

Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.

Biztosítsd be jövedelemforrásod egy ingatlaniroda nyitásával! /2024.06.11.

Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.

Amikor nemcsak egy márkához, hanem egy szakmai közösséghez is csatlakozol – Interjú Bartal Melindával” /2025.06.11.

Hogyan építette fel az alapoktól az ország legnagyobb magyar tulajdonú utazási iroda franchise hálózatát? Bartal Melinda, a Summer Time Travel alapítója nem csak a szakmában elért sikereiről mesél, hanem arról is, miért hisz az emberközeli működésben és olykor miért fontosabb a szenvedély, mint a tapasztalat.

A legjobb kiskereskedelmi márkák /2014.04.11.

A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.

népszerű a fórumban

Családanya és sikeres vállalkozó

Épp csak a lényeg hiányzik... Ez az írás csak promóció, arról, hogy jaj de jó a Kiwisun. Semmilyen lényegi információt nem tartalmaz, például mennyi az anyagi...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Curves: 50 klub a cél

Szép estét! Érdeklődni szeretnék, van-e lehetőség még Curves klub nyitására Budapesten? Kérem, tájékoztasson az aktuális helyzetről és a nyitási...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Családanya és sikeres vállalkozó

Épp csak a lényeg hiányzik... Ez az írás csak promó, arról hogy jaj de jó a Kiwisun xD Semmilyen lényegi információt nem tartalmaz, mennyi az anyagi vonzata a...

2 hozzászólás
utolsó 2020.06.25.
Curves: 50 klub a cél

Szép estét! Érdeklődni szeretnék van e lehetőség még Curves klub nyitására még Budapesten? Válaszát előre is köszönöm

2 hozzászólás
utolsó 2017.04.19.
Partnereket keres a Curves

Kedves Eszter! A budapesti Curves helyszíneket itt találja, ha pedig saját Curves klubjának megnyitását tervezné, akkor ide kattintva talál további információt,...

2 hozzászólás
utolsó 2014.11.06.
Partnereket keres a Curves

Nagyon tetszik! Érdeklődnék,hogy Budapesten van-e ilyen klub? Ha igen akkor hol van? Szeretnék én is jelentkezni.Eszter

2 hozzászólás
utolsó 2014.11.06.
Szépségközpont egyszerűen

A GrupoConcept 9. születésnapja Április elején tartotta fennállásának kilencedik évfordulója alkalmán rendezett összejövetelét a BodyConcept és DepilConcept...

1 hozzászólás
utolsó 2014.04.15.
Húsz éves a magyar High-Care

High Care Studio Veszprém: Óváros tér 1. 

2 hozzászólás
utolsó 2013.12.01.