Az első McDonald's éttermet egy forgalmas csomóponton alig 39 óra alatt húzták fel 1971 nyarán, ezt akkor hatalmas sikerként állította be a média. Habár az étterem előtt állandó tömeg volt, a legtöbben nem vásárolni mentek csak megcsodálni a nyugati kultúra új bástyáját a szigetországban – sokan azt sem tudták hogyan adjanak le egy rendelést vagy éppen hogyan kellene a kész hamburgert elfogyasztani.
Az első japán egység nyitását ellentétek övezték, a központ és az átvevő ugyanis nem értett egyet a lokációban. Ray Kroc, a hálózat alapítója és a központ is egy külvárosi lokációhoz ragaszkodott ekkor ugyanis még az autós forgalom adta a McDonald's éttermek jelentős forgalmát. Fujita, a japán éttermetulajdonos végül a belváros kellős közepén nyitotta meg az éttermét. Szerinte a külföldi koncepciók, csak a belvárosokban, az ország középpontjából kiindulva tudják növelni népszerűségüket.
Az ellentéteket végül trükközéssel oldották meg a japánok. A külvárosi egység nyitására nem kaptak engedélyt, de erről nem értesítették az országba érkező McDonald's vezetőket - helyette gyorsan megkezdték a belvárosi egység kialakítását. Ray Kroc nem volt igazán oda az ötletért, de az egység végül megnyílt és az étteremlánc a belvárosokban kezdett el terjeszkedni.
A külföldi brand népszerűsítése nem egészen étteremként történt, Fujita maga a divat szakmában szerzett tapasztalatot és alkalmazottainak is azt szajkózta, hogy ők "nem hamburgereket, hanem divatot árulnak". Az első étterem is egy elsősorban ruhaboltokkal zsúfolt bevásárlónegyedben nyitotta meg a kapuit.
A különös indulás bevált a McDonald's-nak, legalábbis a konkurencia szemszögéből. A KFC egy évvel korábban próbálkozott meg a nyitással, ők az eredeti stratégiát követve a külvárosban kezdtek. Az étterem azonban teljes kudarc volt, hiába nyitottak kifejezetten egy olyan prefektúrában, ahol a csirkés ételeket kedvelte a helyi közönség.
Később a KFC is irányt váltott és a városokban kezdett el terjeszkedni, ami meghozta kívánt sikert a márkának. Az étteremlánc megjelenése a farmokra is kihatott, hiszen a baromfitenyésztés átalakulását részben az amerikai brand térhódításának tulajdonítják. A KFC teljes ellátó hálót alakított maga köré az országban, miközben a fogyasztói oldalról sikerült megkedveltetnie a csirkés fogásokat a helyi lakosokkal.
A külföldi márkák megjelenése nem csak tőkét igényelt, de kultúrális transzformációt is. Időbe telt míg sikerült megszerettetni a helyiekkel a nyugati életmódot. Néha apróbb félreértésekre is rá kellett játszani egy-egy hálózatnak erre a siker érdekében - például, amikor a KFC helyi átvevője elhitette a médiával, hogy az amerikaiak karácsonykor rántott csirkét esznek, ez pedig azóta szerves részévé vált a belvárosban élők ünnepi időtöltésének.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.
A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
legolvasottabb

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
A TikTok, több mint egymilliárd felhasználójával, mára sokkal több lett, mint egy szórakoztató alkalmazás. Fedezd fel, hogyan vált a platform valódi, fizikai üzletekből álló franchise hálózatok ugródeszkájává!
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.