Az internet elterjedésének és széles körű hozzáférhetőségének köszönhetően ma már bárki globális vállalkozóvá válhat akár otthonról is, egy pár eszköz segítségével. Mégis, néhány vállalkozó sikerre viszi üzletét, míg mások elbuknak. Milyen tulajdonságokkal rendelkeznek a kiemelkedő vállalkozók, melyek azok a tulajdonságok, amik segítenek megteremteni a siker feltételeit?
Kitartás
Karl Albrecht, 21 milliárd eurós vagyonával Németország leggazdagabb embere egy bányász és egy pék fiaként látta meg a napvilágot. Ingvar Kamprad IKEA-alapító szülőfalujában járt házról-házra, ajtóról-ajtóra, hogy gyufát értékesítsen, mielőtt még halra, tollra és ceruzára váltott volna.
Amikor egy web-oldalnak kevesebb, mint 1 másodpercre van szüksége, hogy betöltsön, és amikor egy pár kattintással utalhatunk pénzt a világ másik felére - és vissza, akkor könnyen gondolhatnánk, hogy a siker is egy szempillantás alatt elérkezik. A legtöbb vállalkozó számára azonban a siker nem azonnal jön el, hanem éppen ellenkezőleg, fokozatosan.
Kreativitás
Sergey Brin és Larry Page azon kolosszális elhatározásuk során alapították meg a Google vállalatot, hogy megalkossák a leghatékonyabb internetes kereső motort. Steve Jobs és az Apple egy egész ipart forradalmasított iPod, MacBook és Iphone termékeivel. Sok esetben egy egyszerű kreatív ötlet milliárdokat termelhet befektetőinek, ehhez azonban ki kell lépni a ”tömegből”.
Annak érdekében, hogy egy vállalkozó értéket teremtsen, muszáj valami olyat kínálnia, amit korábban a fogyasztók még nem láthattak. Ez lehet egy vadonatúj termék, egy újfajta gondolkodásmód valamilyen problémával kapcsolatban vagy egy meglévő termék/szolgáltatás újraértelmezése. Úgy nem tud kitűnni a vállalkozók tömegéből, hogy ugyanazt értékesíti, mint mindenki más.
Kockázatvállalás
Bill Gates a Harvardot hagyta ott, hogy elindítsa a Microsoft vállalatot, és még számtalanul sokan mások cserélték el biztos életüket annak érdekében, hogy mindent feltegyenek ötleteik megvalósítására. Talán nincs nagyobb kockázatvállaló, mint a magyar származású Soros György, aki a világ legsokoldalúbb valutakereskedője.
Képesség a kritika kezelésére
Egy állásinterjú során gyakori kérdés, hogy „Hogyan kezeli az építő jellegű kritikát?”. A negatív megjegyzéseket nehéz lenyelni és ez egy természetes emberi reakció. Azonban az, hogy mit kezd ezzel a reakcióval, az fogja eldönteni, hogy egy jobb vállalkozóvá válik vagy ez kibillenti és hátráltatja a fejlődésben. Ugyanis a kritika tulajdonképpen a végső visszacsatolás arról, amit csinál. Ha ki tud hámozni belőle valamennyi igazságot, és azt adaptálni is tudja, akkor biztosan jobb vállalkozóvá válik.
Egyszerűség
Chad Hurley, Steve Chen és Jawed Karim YouTube alapítók jobban értették ezt, mint a legtöbben, amikor nem több céllal létrehoztak egy oldalt, minthogy az átlagember feltöltse rá és megossza saját videóit. Tették ezt bárminemű téves magasztosság vagy annak színlelése nélkül, hogy megváltoztatják a világot (még ha végül ez is történt).
Mértékletesség
A vállalkozók gyakran kerülnek bajba cash-flow-juk menedzselése során azáltal, hogy bevételeiket szinte azon nyomban elköltik vagy visszaforgatják. Ez könnyen túl gyors növekedést eredményezhet, és hamar munka és lehetőségek nélkül találhatják magukat, mert kifogytak az erőforrásokból. Ha napról napra növekszik egy kicsit, akkor képes lesz kiszolgálni a keresletet, fizetni a számláit és terjeszkedni, amikor az idő megfelelő hozzá.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Egy vállalkozás túlélését sokszor nem egy jó ötlet, hanem egy jó üzleti terv teszi lehetővé.
Számos buktatója lehet annak, ha a személyiségünkhöz nem illeszkedő franchise-hoz csatlakozunk.
Nehéz pontosan megmondani, hogy mekkora összeget kell különböző marketing eszközökre költeni egy franchise partner megszerzéséhez. Ám most egy amerikai kutatás megpróbál tiszta vizet önt a pohárba.
Összeszedtük azokat a tényezőket, melyekre érdemes figyelni mindenkinek, aki egy franchise rendszerhez való csatlakozásban gondolkodik.
Ezeket a kérdéseket mindenképpen tegye fel a csatlakozást megelőzően.
legolvasottabb

A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó holland Used Products a másodkézből vásárolt termékek újraértékesítésén keresztül kínál ígéretes vállalkozási lehetőséget.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...