Érdemes-e franchise rendszerhez csatlakozni a válság után?
Sok hálózat küzd a jelenlegi helyzettel, ám ennek elsősorban nem a rossz üzleti modell az oka, hanem a hirtelen változás. Azok a rendszerek, melyek nem tudták adaptálni a koncepciójukat a megváltozott körülményekhez, illetve nem rendelkeztek megfelelő tartalékokkal komoly visszaeséssel számolhatnak, vagy akár csőddel is - elég csak a Hertz példájára gondolni.
Ez most mindenképpen kedvező lehet egy franchise hálózathoz csatlakozni kívánó vállalkozó számára, hiszen sokkal előnyösebb feltételeket tudnak kialkudni. Emellett pedig láthatóvá válik, hogy melyik hálózat hogyan tud alkalmazkodni az új kihívásokhoz, krízishelyzetben mennyire tudják támogatni a partnereiket.
Annak ellenére, hogy a leállás miatt sok franchise hálózat működéséről tisztább képet kaptunk, így is maradt még számos tényező, melyeket mindenképpen érdemes megvizsgálni mielőtt valaki belekezd egy ilyen vállalkozásba.
Mit hagysz ott érte?
Egy jól fizető munkát hagysz ott a franchise-ért? Mennyire érzed a magadénak a mostani állásodat? Hol képzeled el magad 5 év múlva? Talán úgy érzed, hogy a mostani munkád nem az igazi - vagy épp elvesztetted, de biztos, hogy egy saját vállalkozás a megoldás? Csak azért mert valami újra vágysz, nem biztos, hogy ez számodra az ideális út.
Dönts hideg fejjel!
Sokunkat érzelmileg komolyan befolyásolt a közel két és fél hónap karantén, ezért most kiemelten fontos, hogy ne hagyjuk, hogy az érzelmeink befolyásoljanak minket. Az érzelmeken alapuló döntéseket pedig könnyen megbánhatjuk a jövőben. Figyeljünk arra, hogy objektívan döntsük, ha franchise-t vásárolunk.
Fontos a jegyben járás
A franchise-t sokszor a házassághoz hasonlítjuk, hiszen itt is elengedhetetlen, hogy a két fél megértse egymást és könnyen tudjanak együtt dolgozni a következő 5-10 évben. Nem elég a koncepciót jónak tartani, csak akkor szabad belevágni a vállalkozásba, ha a franchise tulajdonost is jó vezetőnek, vállalkozónak ismerjük meg. Olyan valakinek, aki képes a krízishelyzeteken is átlendíteni a koncepciót, aki képes folyamatosan innoválni, és a trendek követni.
Megfelelő csapat összeállítása
Fél éve még elképzelhetetlen volt, hogy olyan széles választékból tudj munkatársakat válogatni, mint napjainkban. A koronavírus következményeként több helyen tömeges elbocsájtásokra került sor, így egyelőre sokkal könnyebb alkalmazottakat találni szinte minden franchise koncepcióhoz.
Tartalékkal szabad csak belevágni
Amíg nem lehet tisztán látni, hogy mikor fog visszatérni az élet a régi kerékvágásba, csak akkor szabad vállalkozást indítani, ha rendelkezünk tartalékokkal. Ki tudja, hogy ősszel, esetleg jövő tavasszal megint vissza kell-e térnünk a karanténba?
Készülj a második hullámra
Minden felelős vállalatvezetőnek számolnia kell azzal, hogy bármikor elindulhat a vírus második hulláma. Bármibe is kezdünk, számoljunk azzal, hogyan vészeljük át, ha megint néhány hónapra leáll az ország?
Gondold át, hogy Te csinálnád-e?
A franchise nem való mindenkinek. Sok felelősséggel és kockázattal jár, egy stabil alkalmazotti léthez képest, ahol az ember maximum az idejét fekteti be. Egy saját vállalkozás nincs tekintettel, arra, hogy éppen hétköznap van-e vagy vasárnap este, ha valami történik, akkor azonnal cselekedni kell. Értelemszerűen ezt meg is hálálja a koncepció, melyet az is mutat, hogy a világon mindenhol virágzik a franchise.
Jó lehetőségeket minden gazdasági helyzetben lehet találni. A franchise-zal általában soha nem égetheti meg magát az ember, ha tényleg oda figyel a fent összeszedett pontokra és jól utána néz a kiszemelt hálózatnak.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Egy vállalkozás túlélését sokszor nem egy jó ötlet, hanem egy jó üzleti terv teszi lehetővé.
Számos buktatója lehet annak, ha a személyiségünkhöz nem illeszkedő franchise-hoz csatlakozunk.
Nehéz pontosan megmondani, hogy mekkora összeget kell különböző marketing eszközökre költeni egy franchise partner megszerzéséhez. Ám most egy amerikai kutatás megpróbál tiszta vizet önt a pohárba.
Ezeket a kérdéseket mindenképpen tegye fel a csatlakozást megelőzően.
A franchise-ban keletkező ellentétek, sokszor a generációs különbségekből adódnak, mindenki a saját céljaiért dolgozik.
legolvasottabb
Nemzetközi terjeszkedésbe kezdett az Esotiq&Henderson, az egyik legnagyobb lengyel franchise hálózat. A kiváló minőségű és saját gyártású fehérneműiről és kozmetikumairól ismert koncepció, izgalmas új fejezetet nyit a terjeszkedésének történetében. A női fehérneműk és férfi alsóneműk szakértőjeként a márka Lengyelországban már sikerrel építette fel a minőséggel és stílussal fémjelzett brandjét.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
népszerű a fórumban
Az értékváltás szükségessége
Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...
Új támogatás innovatív kkv-knak
Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...
Fiatal vállalkozók támogatása
Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...
Még gyerekcipőben
A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...
A hónap végéig nevezhet honlapjával
Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Kedves Mihály! Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...
Eladó a MosóMedve Wash&Dry
4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten: III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...