Mennyibe kerül egy franchise partner?
A FranConnect 2020-as kutatása szerint egy franchise partner megszerzése nagyjából 800 dollárba kerül. Ha jobban kibontjuk ezt az összeget, akkor azt láthatjuk, hogy egy lead (potenciális érdeklődő elérhetőséggel) általában 200 dollárból (kb. 60 000 Ft.) jön ki, ám az így beérkezett érdeklődők 75 százaléka lemorzsolódik a kiválasztási folyamat során.
A 800 dolláros (kb. 240 000 Ft.) átlag viszont elég nagy szórást mutat. Néhány hálózat általában sokkal jobb arányokkal rendelkezik, mint a koncepciók jelentős része. Az oka ennek elsősorban a hibás marketingben keresendő. Számos franchise rendszer egyáltalán nem határozza meg az ideális átvevő típusát, így nem a megfelelő célcsoportra irányul a kampánya. A másik visszatérő probléma pedig a gyakoriság hiánya, egy marketing kampány akkor lehet igazán sikeres, ha a célcsoportot folyamatosan eléri. Nem elég csak Facebookon vagy Google-on hirdetni, hanem azt kell elérni, hogy minél több felületen találkozzanak az érdeklődők a koncepcióval.
Általában, ha megkeres minket egy cég, hogy segítsünk neki partnert találni, mindig elmondjuk, hogy maga a keresés folyamata csak az utolsó lépés.
Először meg kell határozni az ideális átvevői profilját, majd pedig ennek tükrében összeállítani a marketing tervet, illetve az anyagokat. Nem szabad elfelejteni, hogy a jó célzás önmagában kevés, a sikerhez elengedhetetlen egy jó weboldal és profi anyagok összeállítása, hiszen ezek határozzák meg a potenciális átvevőben az első benyomást.
A folyamat utolsó lépése maga a keresés, melynél a legfontosabb a minél több megjelenés. Minden franchise hálózatnak azt javasoljuk, hogy ne csak a Franchising.hu-n, hanem a Magyar Franchise Szövetség oldalán, illetve a Facebook-on is legyenek aktívak. A több helyen való jelenlét bizalmat kelt az érdeklődőkben, és a más-más helyeken történő megjelenések felerősítik egymást.
Fontos, hogy a hálózatot bemutató anyagok felhívják az érdeklődők figyelmét a lehetőségre, az előnyökre, illetve az elvárásokra is.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Egy vállalkozás túlélését sokszor nem egy jó ötlet, hanem egy jó üzleti terv teszi lehetővé.
Számos buktatója lehet annak, ha a személyiségünkhöz nem illeszkedő franchise-hoz csatlakozunk.
Összeszedtük azokat a tényezőket, melyekre érdemes figyelni mindenkinek, aki egy franchise rendszerhez való csatlakozásban gondolkodik.
Ezeket a kérdéseket mindenképpen tegye fel a csatlakozást megelőzően.
A franchise-ban keletkező ellentétek, sokszor a generációs különbségekből adódnak, mindenki a saját céljaiért dolgozik.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...