A pénz jelenti a legnagyobb kihívást egy kezdő vállalkozásnak, vagyis pontosabban annak a hiánya. Egy vállalkozás akkor megy tönkre igazán, ha már nincs a számláján elég ahhoz, hogy fenn lehessen tartani. Logikus ugyanis, hogy egy vállalkozó inkább újabb forrásokat tol a bizniszbe, hogy megtartsa - és így megvédje a kezdeti befektetését - mintsem, hogy teljesen veszni hagyja. Ezért az a magatartás sem ritka, hogy egy vállalkozó egy veszteséget termelő vállalkozást fenntartson annak reményében, hogy előbb-utóbb profitot termel majd - és amíg teheti a végsőkig beleöli a pénzt.
Egy induló vállalkozásnak tehát az első és legfontosabb feladata nyereséget termeljen és ebből tartalékokat építsen, tehát a nettó cash flow legyen pozitív.
A franchise rendszerek kész üzleti tervvel és több éves tapasztalattal biztosítják, hogy az átvevő konkrét számokkal tudjon tervezni. A kapott üzleti terv alapján a vállalkozó előre számolhat a nyereségességével és ez alapján biztosítani tudja majd a szükséges tartalékokat is.
Egy franchise átvevő számára az üzleti terv adottság, de egy kezdő vállalkozás számára ez az aspektus gyakran hiányos és egyben a másik nagy okozója a kudarcnak. Ha a vállalkozó nincs tisztában azzal, hogy mire költ és pontosan a vállalkozásának mely részei termelnek profitot, akkor nem tudja majd optimalizálni azokat, amikor szükségessé válik. Ha nem követi az üzleti számokat sose fogja tudni, hogy van-e szezonalitás például a bevételében - és így tervezni sem tud majd előre.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Számos buktatója lehet annak, ha a személyiségünkhöz nem illeszkedő franchise-hoz csatlakozunk.
Nehéz pontosan megmondani, hogy mekkora összeget kell különböző marketing eszközökre költeni egy franchise partner megszerzéséhez. Ám most egy amerikai kutatás megpróbál tiszta vizet önt a pohárba.
Összeszedtük azokat a tényezőket, melyekre érdemes figyelni mindenkinek, aki egy franchise rendszerhez való csatlakozásban gondolkodik.
Ezeket a kérdéseket mindenképpen tegye fel a csatlakozást megelőzően.
A franchise-ban keletkező ellentétek, sokszor a generációs különbségekből adódnak, mindenki a saját céljaiért dolgozik.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A szépségipar virágzik, és a SAGA COSMETICS az egyik európai szereplője ennek az élmezőnyben. Mi teszi ezt a franchise-t olyan vonzóvá, és miért érdemes fontolóra venni a befektetést?
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...