23 kérdés a rendszergazdához

A partner kiválasztás egy hosszú, több lépcsőből álló folyamat. A rendszergazda a lehető legalaposabban szeretné szűrni a jelentkezőket, hogy a számára a legalkalmasabb átvevőt válassza ki. Azonban a kiválasztás nem egyoldalú folyamat, nagyon fontos, hogy az átvevő is készüljön az első találkozásra, a megismerkedés napjára, az úgynevezett Discovery Day-re. A rendezvény célja, hogy az átadó bemutassa a franchise koncepciót, megindokolja, miért jobb, mint a piaci ellenfelei. Ez egy kiváló lehetőség egyúttal az átvevő számára is, hogy megismerje a hálózatot, feltegye azokat a kérdéseket, ami alapján valós képet kaphat a rendszerről, megtudhatja, neki való-e az adott modell.
A találkozó előtt érdemes beszélni a jelenlegi átvevőkkel – általában a rendszergazda által kijelölt partnereket lehet felkeresni. Amennyiben van olyan korábbi átvevő, aki kilépett a hálózatból, a távozás okait is érdemes megismerni, hiszen csak így kaphatunk teljes képet a rendszerről. Fontos utána nézni, hogy a hálózat vagy a rendszergazda ellen volt-e/van-e bármilyen jogi eljárás, és ha igen, arra rákérdezni.
Az alábbiakban 23 kérdést gyűjtöttük össze, amit mindenképpen érdemes feltenni a Discovery Day-en az általunk kiszemelt hálózatnak, ill. annak képviselőinek:
- Meséljen a versenytársakról, különösképp azokról, akik jelen vannak a helyi piacon. Hogyan elemzik őket, mi garantálja a piaci előnyt?
- Milyen irányban fog változni/fejlődni a koncepció a jövőben? Milyen lesz a marketing?
- Hogyan reagál a hálózat a jelenlegi és jövőbeli piaci kihívásokra?
- Mit látnak legnagyobb veszélynek a piacon? (Ha erre nem kap választ érdemes gyanakodni.) Mit tartanak a legnagyobb lehetőségnek?
- Miként változik a piac? Melyik a társadalmi csoport a fő vásárló?
- Mi a koncepció sikerének a kulcsa? „Mit árul a hálózat?” (Például egy McDonald's gyakorlatban hamburgert árusít. De szintén hozzá tartozik a portfoliójához a minőség, a gyors szolgáltatást, tiszta mellékhelyiséggel stb.)
- Hogyan változott a piac az elmúlt 5 éveben? Ezt hogyan élte meg a hálózat? Hogyan élték meg a riválisok?
- Kik a fő beszállítok? Milyen szerződés van velük?
- Hogyan tudják biztosítani a termékek stabil árát? Segít-e a rendszergazda az üzlet felszerelésénél?
- Milyen fejlesztéseket végeznek a hálózaton? Mennyit költenek fejlesztésre (a bevétel hány százalékát)?
- Sikeresek-e a reklámok? Melyik reklám ügynökséggel dolgoznak?
- Várható-e tulajdonos váltás a közel jövőben?
- Mik a hálózat jövőbeli céljai? (közeli, távoli)
- Milyen komolyabb változások voltak a hálózatban az utóbbi 3 évben? Része ez-e egy nagyobb tervnek?
- Miben különbözik a hálózat riválisaitól?
- Terveznek-e komoly változást a vezetésben?
- Hogyan támogatják az induló partnereket az első 6 vagy 12 hónapban?
- Hogyan építik be az átvevő tapasztalatait a hálózatba?
- Milyen teljesítménymutatókat oszt meg a partnerekkel? Milyen módon teszi ezt?
- Miért nem mutat üzleti tervet? (amennyiben nem mutat)
- Egy átvevő arról számolt be, hogy … mit szól ehhez?
- Mi volt eddig a legnagyobb probléma? Mi okozta? Hogyan előzik a meg/kezelik a hasonlókat a jövőben?
- Mik a riválisok erőségei, gyengeségei?
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Egy vállalkozás túlélését sokszor nem egy jó ötlet, hanem egy jó üzleti terv teszi lehetővé.
Számos buktatója lehet annak, ha a személyiségünkhöz nem illeszkedő franchise-hoz csatlakozunk.
Nehéz pontosan megmondani, hogy mekkora összeget kell különböző marketing eszközökre költeni egy franchise partner megszerzéséhez. Ám most egy amerikai kutatás megpróbál tiszta vizet önt a pohárba.
Összeszedtük azokat a tényezőket, melyekre érdemes figyelni mindenkinek, aki egy franchise rendszerhez való csatlakozásban gondolkodik.
A franchise-ban keletkező ellentétek, sokszor a generációs különbségekből adódnak, mindenki a saját céljaiért dolgozik.
legolvasottabb

A Used Products már több mint 50 egységgel rendelkezik hazájában, valamint megjelent Németországban, Belgiumban és Romániában is.
A Used Products már több mint 50 egységgel rendelkezik hazájában, valamint megjelent Németországban, Belgiumban és Romániában is.
A Magyar Franchise Szövetség szeptemberben ismét franchise képzéssorozatot indít. Az előadásokon vállalkozók és induló franchise hálózatok ismerkedhetnek meg a sikeres hálózatépítéssel, marketinggel illetve, hogyan találják meg a potenciális franchise partnereket.
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Az előző cikkekben a Nemzeti Bankokról beszéltünk, így talán minden legót összeszedtünk a gazdasági válság felépítéséhez.
népszerű a fórumban
Az értékváltás szükségessége
Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...
Új támogatás innovatív kkv-knak
Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...
Fiatal vállalkozók támogatása
Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...
Még gyerekcipőben
A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...
A hónap végéig nevezhet honlapjával
Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Kedves Mihály! Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...
Eladó a MosóMedve Wash&Dry
4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten: III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...