Az egymilliárd fontos határ
Nagy-Britannia gyorsan terjeszkedő kávézólánca azt tervezi, hogy a következő öt évben duplájára, 2 milliárd angol fontra növeli bevételeit, tovább élesítve a globális versenyt riválisával, a Starbucksszal szemben. Az optimista hangulatra a Costa-t tulajdonló Whitbread csoport nemrég közzétett, a márciussal lezárult üzleti évre vonatkozó eredményei adnak okot, egész pontosan az, hogy a tavalyi 22 százalékos növekedésnek köszönhetően áttörték az egymilliárd fontos értékesítési szintet. Az összes bevétel mintegy 40 százaléka származott a franchise üzletekből.
A Costa sajtófelelősök igyekeztek háttérbe szorítani azokat a véleményeket, amelyek szerint a kávézólánc sikeréhez nagyban hozzájárult, hogy a Starbucks nem nagyon tudta lemosni magáról a tavalyi nagy-britanniai kávébotrányt. Azonban a brit Guardian által készített legfrissebb márkakutatások azt mutatják, hogy a Starbucks fogyasztók száma bizony jelentősen megcsappant, ami nagyobb teret engedett a Costa-nak.
A brit Guardian, az egyik felmérés során kávéfogyasztókat kérdezett meg arról, hogy ha lenne egymás mellett egy Costa Coffee , egy Starbucks és egy Cafe Nero, akkor melyiket választanák. Míg az adóbotrány előtt a megkérdezettek 31,8% a Costa Coffee-ra, 22,7% pedig a Starbucksra szavazott, addig ez 39,4 - 15,4 százalékra változott a botrány után. Az adatok azt mutatják, hogy a Starbucks megítélése (Nagy-Britanniában biztos, de globálisan is) nagy csapást szenvedett el, amit már a 20 millió fontos „önkéntes” adóbefizetéssel sem tudott kozmetikázni az amerikai hálózat.
A Costa 320 millió kávét és egyéb hideg-meleg italokat értékesített tavaly, aminek következtében 10-ről 11 százalékra növelte piaci részesedését. A Costa hálózathoz ma 1600 nemzetközi kávézó tartozik a szigetországon kívül, a legtöbb – több mint 500 – Kínában található, ami egyben az első számú színtere a Costa és a Starbucks versengésének.
A Costa az utóbbi években szédületes iramban terjeszkedik és a tavalyi különösen jó év volt a kávézólánc számára, a növekedés mellett ugyanis még a legjobb európai kávézóláncnak járó European Coffee Awardsot is bezsebelték. A franchise hálózat lendületes terjeszkedése az elmúlt években azonban sokak rosszallását is kiváltotta, mondván a kávézólánc ellehetetleníti és fenyegeti a kis, független kávézók életképességét. Helyi aktivisták sikeresen tiltakoztak tavaly két tervezett Costa kávézó megnyitása ellen is Totnes és Devon városokban, ami további hasonló kampányokat is eredményezhet a kávézólánc ellen.
Eközben Bruno Costa, az alapító testvérek egyike (aki 1995-ben 20 millió fontért értékesítette a kávézóláncot a Whitbreadnek) egy londoni újságnak azt nyilatkozta, hogy 3-4 vállalat monopolizálta a kávépiacot, ami nem ad túl sok esélyt a kisebbeknek.
--
A brit hálózat 2008-ban találta meg magyarországi mester franchise partnerét és jelent meg hazánkban. Jelenleg kilenc Costa Coffee üzemel Magyarországon.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.