Az egymilliárd fontos határ

A Costa franchise hálózathoz ma 1600 nemzetközi kávézó tartozik a szigetországon kívül, a legtöbb – több mint 500 – Kínában található, ami egyben az első számú színtere a Costa és a Starbucks versengésének.
Kedd
2013.05.28.
Szédületes iramú expanzió, 22%-os növekedés az értékesítésben és éleződő verseny a Starbucksszal – a Costa Coffe 2012/13-as üzleti évének mérlege.
 

Nagy-Britannia gyorsan terjeszkedő kávézólánca azt tervezi, hogy a következő öt évben duplájára, 2 milliárd angol fontra növeli bevételeit, tovább élesítve a globális versenyt riválisával, a Starbucksszal szemben. Az optimista hangulatra a Costa-t tulajdonló Whitbread csoport nemrég közzétett, a márciussal lezárult üzleti évre vonatkozó eredményei adnak okot, egész pontosan az, hogy a tavalyi 22 százalékos növekedésnek köszönhetően áttörték az egymilliárd fontos értékesítési szintet. Az összes bevétel mintegy 40 százaléka származott a franchise üzletekből.

A Costa sajtófelelősök igyekeztek háttérbe szorítani azokat a véleményeket, amelyek szerint a kávézólánc sikeréhez nagyban hozzájárult, hogy a Starbucks nem nagyon tudta lemosni magáról a tavalyi nagy-britanniai kávébotrányt. Azonban a brit Guardian által készített legfrissebb márkakutatások azt mutatják, hogy a Starbucks fogyasztók száma bizony jelentősen megcsappant, ami nagyobb teret engedett a Costa-nak.

A brit Guardian, az egyik felmérés során kávéfogyasztókat kérdezett meg arról, hogy ha lenne egymás mellett egy Costa Coffee , egy Starbucks és egy Cafe Nero, akkor melyiket választanák. Míg az adóbotrány előtt a megkérdezettek 31,8% a Costa Coffee-ra, 22,7% pedig a Starbucksra szavazott, addig ez 39,4 - 15,4 százalékra változott a botrány után. Az adatok azt mutatják, hogy a Starbucks megítélése (Nagy-Britanniában biztos, de globálisan is) nagy csapást szenvedett el, amit már a 20 millió fontos „önkéntes” adóbefizetéssel sem tudott kozmetikázni az amerikai hálózat.

A Costa 320 millió kávét és egyéb hideg-meleg italokat értékesített tavaly, aminek következtében 10-ről 11 százalékra növelte piaci részesedését. A Costa hálózathoz ma 1600 nemzetközi kávézó tartozik a szigetországon kívül, a legtöbb – több mint 500 – Kínában található, ami egyben az első számú színtere a Costa és a Starbucks versengésének.

A Costa az utóbbi években szédületes iramban terjeszkedik és a tavalyi különösen jó év volt a kávézólánc számára, a növekedés mellett ugyanis még a legjobb európai kávézóláncnak járó European Coffee Awardsot is bezsebelték. A franchise hálózat lendületes terjeszkedése az elmúlt években azonban sokak rosszallását is kiváltotta, mondván a kávézólánc ellehetetleníti és fenyegeti a kis, független kávézók életképességét. Helyi aktivisták sikeresen tiltakoztak tavaly két tervezett Costa kávézó megnyitása ellen is Totnes és Devon városokban, ami további hasonló kampányokat is eredményezhet a kávézólánc ellen.

Eközben Bruno Costa, az alapító testvérek egyike (aki 1995-ben 20 millió fontért értékesítette a kávézóláncot a Whitbreadnek) egy londoni újságnak azt nyilatkozta, hogy 3-4 vállalat monopolizálta a kávépiacot, ami nem ad túl sok esélyt a kisebbeknek.

--
A brit hálózat 2008-ban találta meg magyarországi mester franchise partnerét és jelent meg hazánkban. Jelenleg kilenc Costa Coffee üzemel Magyarországon.


legolvasottabb

Biztosítsd be jövedelemforrásod egy ingatlaniroda nyitásával! /2024.06.11.

Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.

A franchise fogalma /2019.04.13.

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.

Miért nincs Wendy’s Európában? /2024.07.16.

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.

Amikor nemcsak egy márkához, hanem egy szakmai közösséghez is csatlakozol – Interjú Bartal Melindával” /2025.06.11.

Hogyan építette fel az alapoktól az ország legnagyobb magyar tulajdonú utazási iroda franchise hálózatát? Bartal Melinda, a Summer Time Travel alapítója nem csak a szakmában elért sikereiről mesél, hanem arról is, miért hisz az emberközeli működésben és olykor miért fontosabb a szenvedély, mint a tapasztalat.

Mennyibe kerül egy McDonald’s? /2022.02.02.

Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.

népszerű a fórumban

Az egymilliárd fontos határ

Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...

1 hozzászólás
utolsó 2020.02.16.
Az igazi sportbár hangulat

THE TILTED KILT... :)

1 hozzászólás
utolsó 2016.08.22.
Egészség és élvezet együttese

Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.

1 hozzászólás
utolsó 2014.08.02.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano

Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!

1 hozzászólás
utolsó 2013.11.07.
Négy az egyben

Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c

1 hozzászólás
utolsó 2013.10.24.
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!

Kedves Zizu!   További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...

2 hozzászólás
utolsó 2013.07.15.
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!

Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!

2 hozzászólás
utolsó 2013.07.15.
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise

Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.

2 hozzászólás
utolsó 2013.05.21.