Hogy alkalmazkodott a Starbucks a pandémiához?

Starbucks
Starbucks / Hogyan vészelte át a kávézólánc a koronavírust?
Péntek
2020.10.16.
A pandémia komoly károkat okozott a kávézó láncnak, talán még komolyabban érintette a hálózatot, mint más koncepciókat.
 

A Starbucks vendégeinek jelentős része a napi rutinja részeként, vagy haza felé menet fáradtan itta meg kedvenc kávéját. A koronavírus járvány miatt ezen vásárlások száma jelentősen visszaesett. A hálózat csak júniusig körülbelül 3.1 milliárd dollárral maradt el a pandémia előtti várakozásaitól. Bár a második negyedévről a harmadikra sikerült mérsékelni a visszaesést -40%-ról -11%-ra a tavalyi értékekhez képeset, így sem rózsás az amerikai cég helyzete.

„A Starbucks nem számolja a napokat.” mondta Pat Grismer az amerikai óriás pénzügyi igazgatója. Ám elismerte, hogy egységeik egy része, nagy nyomás alatt lesz a normális élet visszatéréséig. „De nem tudjuk mikor állhatunk vissza, úgyhogy nem várhatunk rá.”

Jelenleg a tengerentúli Starbucks-ok közel 60%-a rendelkezik drive-thru-val, a maradék 40% harmada irodai negyedben van, ami viszonylag jól vészelte át az utóbbi évet. A kimaradók nincsenek mind zárva, de jelentős hányada nem nyitott még ki, ismerte el Grismer. A hálózat kávézóinak körülbelül 3%-a nem nyílt egyelőre újra. 

A várakozásoknak megfelelően a drive-thu-val rendelkező helyek sikeresebben veszik az akadályokat, mint a belvárosi kávézok.

A Starbucksnak komoly segítséget jelenthet, hogy már az Egyesült Államokban a kávézóik fele fogadhat beülő vendégeket, ha nem is a korábbi számban. 

A vendéglátói szektorban azonban nem egyik napról a másikra történik a vissza állás, idő mire újra kialakulnak a napi rutinok, szokások, és vissza kerül a Starbucks a mindennapi életbe. A pandémia alatt a kávézó láncban leginkább elvitelre kérnek italokat, süteményeket, és idő lesz mire újra annyian bent ülnek, mint egy éve. 

Tehát ez a Starbucks „titka”, gyorsan újítani, alkalmazkodni a kialakult helyzethez. Az eredmény? Az eddigi tapasztalatok szerint most már nem munkából, hanem otthonról járnak az amerikaiak kávézni, kevesebbszer, viszont többet költenek. „Ahogy változik a vásárlói viselkedés, úgy kell alkalmazkodnunk nekünk is az új helyzethez.” zárja szavait Pat Grismer.

Fotók: Khadeeja Yasser, Asael Peña

Franchise tanácsadó

népszerű a fórumban

Az egymilliárd fontos határ

Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...

1 hozzászólás
utolsó 2020.02.16.
Az igazi sportbár hangulat

THE TILTED KILT... :)

1 hozzászólás
utolsó 2016.08.22.
Egészség és élvezet együttese

Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.

1 hozzászólás
utolsó 2014.08.02.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano

Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!

1 hozzászólás
utolsó 2013.11.07.
Négy az egyben

Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c

1 hozzászólás
utolsó 2013.10.24.
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!

Kedves Zizu!   További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...

2 hozzászólás
utolsó 2013.07.15.
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!

Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!

2 hozzászólás
utolsó 2013.07.15.
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise

Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.

2 hozzászólás
utolsó 2013.05.21.