Csirkés szendvicsháborúk
A McDonald's nem csak idehaza népszerű étteremlánc, de otthonában az Egyesült Államokban is a vezető szereplők között van. Az utóbbi időben azonban egy különös problémával kellett szembenéznie a gyorséttermi óriásnak. A franchise átvevők nyomására a hálózat végre beadta a derekát és egy teljesen új csirkés szendvicset vezetett be.
Ez látszólag mindennapi jelenség, hiszen jellemző, hogy az étteremláncok néhány havonta valami újjal rukkolnak elő. De ebben az esetben érdekes történet áll a McDonald's döntése mögött.
A sztori egy rivális hálózattal kezdődik. A Chick-fil-a Magyarországon nincs jelen ugyan, de az Államokban egy gyorsan feltörekvő hálózatnak számít, amely különösen az utóbbi időben kavarta meg az álló vizet.
Habár a McDonald's 13.000 egységéhez képest elenyészőnek tűnhet a Chick-fil-a 2.400 egysége, a helyzetet árnyékolja, hogy még 2017 óta a McDonalds 122 egységet kényszerült bezárni, addig Chick-fil-a 175-öt nyitott. Az elmúlt 12 évben a hálózat megduplázta az egységeit.
A csirkés szendvicséről ismert Chick-fil-a trendet indított és több hálózat is harcba szállt a vevőkért. A helyzetet fokozta, amikor a Popeyes - egy másik népszerű étteremlánc - kihozta a saját csirkés hamburgerét. A két hónapra készülő készletet két hét alatt betermelték a vásárlók, a Popeyes pedig egy 65 millió dolláros média bevételt generált a marketing húzásból. A hálózat forgalma 10%-kal ugrott a szendvics bevezetése után.
Ezt nyilván nem viselték jól a McDonald's átvevők, a hálózat ugyanis nem a csirkéjéről volt ismert, habár a McChicken és a McNuggets régi kedvencek, nem egészen feleltek meg a Chick-fil-a típusú ropogós, panírozott trendnek. A partnerek egyre nagyobb nyomást helyeztek a franchise központra, hogy hozzanak ki valamit, ami feltudja venni a versenyt a Chick-fil-a-vel. Egy felmérésben a hálózatban üzemeltetők 89%-a szerint a Chick-fil-a jelentette a legnagyobb veszélyt a McDonald's piaci jelenlétére.
A tesztelés alatt álló csirkeszendvicsekbe ízfokozó (monoszódium-glutamát) is került, mely eddig nem volt része a szokásos mekis felhozatalnak, ugyanakkor a Popeyes és a Chick-fil-a is ugyanezt használta saját szendvicseiben.
Egyelőre még nem tudni, hogy be fog-e válni a McDonald's húzása és megtudja-e lovagolni a trendet. De nem feltétlen van szüksége a menü innovációjára, a hálózat már így is kitűnő számokat generált az elmúlt évben hála a technológiai innovációknak, amiket bevezetett éttermeiben. Ha sikerül megtalálniuk a tökéletes csirkés szendvicset, azzal hosszabb távra is bebiztosíthatják a pozíciójukat.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Honnan tudjuk mennyire komoly egy árvíz vagy tornádó? Elég kérni egy gofrit és kiderül.
Mikor és mennyi pizzát esznek a pentagonban, és mi következik ebből?
Mi áll az olyan cégek sikere mögött, mint a Foodora vagy éppen a Wolt?
Magyarországon is gyakran házasítják össze a különböző ízvilágokat a kisebb sarki éttermek, a Poe Poe is hasonló vonalon, de merőben eltérő ízkombinációkon keresztül kínál ígéretes üzleti lehetőséget.
Már évekkel ezelőtt felreppent a hír, hogy hazánkba látogathat az étteremlánc, de most egy hivatalosabb megerősítést is kapott a pletyka.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
Sokak számára ködös kifejezés lehet a "franchise", mint üzleti modell - de mi is a titka ezeknek a sikeres márkáknak?
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.