Hogyan adja el magát és vállalkozását
A vállalkozásoknak képesnek kell lenniük egy történet elmesélésére magukról. Ha elmond egy történetet, emlékezni fognak rá. Még évekkel később is emlékszünk egy film sztorijának főbb részeire, viszont számokat már nem tudnánk felidézni.
Az értékesítés egy kulcsfontosságú üzleti készség. Nem mindenki tudja lebeszélni a csillagokat az égről vagy alkalmas értékesítői pályára. Azonban legalább egy dolognak az értékesítésére képesnek kell lennünk, és az saját magunk. Annak képessége, hogy meggyőzzünk másokat, hogy velünk tudnak együttműködni és üzletet kötni, az a vállalkozók számára alapvető a sikerhez. A következőkben 9 tippet szedtünk össze, melyek akkor jöhetnek jól vállalkozók és cégük számára, amikor egy szobányi potenciális vevő vagy befektető előtt állnak.
Nézzen utána közönségének
Tudni azt, hogy kihez beszél, kit céloz meg beszédével alapvető fontosságú és a ”kutatás, kutatás, kutatás” a kulcs. A Google keresések sokat elárulnak emberekről, így igazán nem lehet kifogás, hogy nem tudja, kik a tárgyaló partnerei, közönsége. Ismerje hallgatóságát, legyen tisztában vele, hogy kik ők és milyen hátterük van.
Legyen önmaga
Néhány vállalkozó színjátszó tanfolyamon is részt vesz, hogy fejlessze prezentációs képességét, mások kétes technikákat alkalmaznak, például azt képzelik maguk elé, hogy a közönség meztelen. Azonban a legtöbb üzleti szituációban a legjobb stratégia, ha egyszerűen önmagát adja. Ne féljen megmutatni gyengeségeit és erősségeit. Az emberek úgyis átlátnak azon, ha valaki másnak tetteti magát.
Gondoljon a közönségre
Senki sem akarja azt hallani, hogy ”fejezd be az aggódást”, de talán mégiscsak ez segíthet annak felismerésében, hogy a közönség legalább annyit gondol saját magára, mint az előadóra. Gondolkozzon kevesebbet azon, hogy Ön hogyan akar látszani és többet azon, hogy hogyan akarja, hogy a közönség érezze magát.
Hagyja a részleteket későbbre
Azzal, hogy a vállalkozás történetére, a ”sztorira” és a közönség érzelmi szükségleteire fókuszálunk, a kemény részleteket a végére lehet hagyni. Ne adjon át minden információt az elején, az emberek egyébként sem akarnak egyből technikai adatokat hallani. Steve Jobs volt az egyik legjobb ebben, aki a prezentációi során mindig nagy ”ecsetvonásokkal” kezdett és a végére hagyta, hogy az emberek a grafikonokat böngésszék. Mindig hagyja a részleteket a végére.
Mutassa meg szakértelmét
Az embereket szakértők erősítik meg a mindennapokban, és a vállalkozóknak kellene, hogy legyen fogásuk a termék vagy szolgáltatás egyedi értékesítési pontjára, árazására és ágazati ismeretekre vonatkozóan. Annak képessége, hogy tudást és szakértelmet tud mutatni, számtalan üzletnek segített már megnyerni fontos ügyfeleket. Legyen tisztában a területével és ne előre megírt szöveget memorizáljon. Ebben is segítségére lesz, ha a közönség és a hallgatók szükségleteire fókuszál. Az emberek őrült kérdéseket tesznek majd fel és bizarr hozzászólásokat tesznek – de menjen bele; ez egy lehetőség, hogy bizonyítsa, mennyire jól ismerni a témát.
Fedezze fel az aggályokat
A kérdések megfelelő kezelése egy terület, ahol sokan elcsúsznak. A legnagyobb hiba, amit ilyenkor vállalkozóként elkövethetünk, hogy defenzív stratégiára váltunk, és megpróbálunk érvelni mellette vagy megismételjük magunkat. A trükk felfedezni, hogy mi késztette őket a kérdés feltevésére. Meg kell próbálni megérteni a motivációjukat és rájönni, mitől érzik magukat kényelmetlenül. Lehet, hogy igazából mindent szeretnek a termékében/szolgáltatásában, kivéve ezt az egy részt.
Nem minden megállapodás éri meg
Amikor vállalkozók külföldön értékesítenek, az nem csak az egyszeri üzletkötésről szól, hanem a megfelelő személy megtalálásáról, akivel hosszú távú együttműködést, kapcsolatot építhet ki. Ha rossz partnerrel indul el, az talán végleg ellehetetleníti, ráadásul a disztribúciós partnerek túl gyakran a csillagokat is megígérik, de teljesítik csak ritkán teljesítik vállalásaikat. Ne feledje, a partnereknek kedvelniük kell Önt, ahogyan Önnek is a partnereket.
Tegyen ajánlatot
Egy jól sikerült találkozót egy következő lépés kell, hogy kövessen – sok esetben a megállapodás. Néha azonban az emberek úgy hagyják el a szobát, hogy megadnák a közönségnek a lehetőséget a vásárlásra. Térjen ki a pénzre, az árra. Az emberek gyakran elfelejtik ezt. Legitimálja az összeget, mutassa meg a lehetséges előnyöket, megtérülést és tegyen ajánlatot.
The Guardian Small Business Network; Franchising.hu
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A logó az első, ami eszébe jut az embereknek egy márkáról, éppen ezért fontos, hogy pozitív emlékként megragadjon a vásárlók fejében.
A Waffle House nálunk kevésbé ismert franchise, de a tengeren túl már több, mint 60 éve van a piacon és 2000 éteremmel büszkélkedhet Amerika-szerte. Ám ez a hálózat rendelkezik a legbizarrabb történetekkel, eseményekkel és vendégekkel.
Játék fejlesztésre adta a fejét az amerikai gyorsétterem hálózat egy agyafúrt marketing kampány keretében.
Dollár milliók voltak a számláikon, mégis pazarló életüknek és sikertelen befektetéseiknek köszönhetően mindent elvesztettek.
A jövő reménységeinek kínál segítséget a FIVOSZ és a Fiatal Vállalkozók Hete.
legolvasottabb
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...