Mennyibe kerül egy franchise partner?

Franchise expo / Egy kiállításon akár több partnerrel is gazdagodhatnak a franchise hálózatok.
Szerda
2020.09.02.
Nehéz pontosan megmondani, hogy mekkora összeget kell különböző marketing eszközökre költeni egy franchise partner megszerzéséhez. Ám most egy amerikai kutatás megpróbál tiszta vizet önt a pohárba.
 

A FranConnect 2020-as kutatása szerint egy franchise partner megszerzése nagyjából 800 dollárba kerül. Ha jobban kibontjuk ezt az összeget, akkor azt láthatjuk, hogy egy lead (potenciális érdeklődő elérhetőséggel) általában 200 dollárból (kb. 60 000 Ft.) jön ki, ám az így beérkezett érdeklődők 75 százaléka lemorzsolódik a kiválasztási folyamat során.

A 800 dolláros (kb. 240 000 Ft.) átlag viszont elég nagy szórást mutat. Néhány hálózat általában sokkal jobb arányokkal rendelkezik, mint a koncepciók jelentős része. Az oka ennek elsősorban a hibás marketingben keresendő. Számos franchise rendszer egyáltalán nem határozza meg az ideális átvevő típusát, így nem a megfelelő célcsoportra irányul a kampánya. A másik visszatérő probléma pedig a gyakoriság hiánya, egy marketing kampány akkor lehet igazán sikeres, ha a célcsoportot folyamatosan eléri. Nem elég csak Facebookon vagy Google-on hirdetni, hanem azt kell elérni, hogy minél több felületen találkozzanak az érdeklődők a koncepcióval.

Általában, ha megkeres minket egy cég, hogy segítsünk neki partnert találni, mindig elmondjuk, hogy maga a keresés folyamata csak az utolsó lépés.

Először meg kell határozni az ideális átvevői profilját, majd pedig ennek tükrében összeállítani a marketing tervet, illetve az anyagokat. Nem szabad elfelejteni, hogy a jó célzás önmagában kevés, a sikerhez elengedhetetlen egy jó weboldal és profi anyagok összeállítása, hiszen ezek határozzák meg a potenciális átvevőben az első benyomást.

A folyamat utolsó lépése maga a keresés, melynél a legfontosabb a minél több megjelenés. Minden franchise hálózatnak azt javasoljuk, hogy ne csak a Franchising.hu-n, hanem a Magyar Franchise Szövetség oldalán, illetve a Facebook-on is legyenek aktívak. A több helyen való jelenlét bizalmat kelt az érdeklődőkben, és a más-más helyeken történő megjelenések felerősítik egymást.

Fontos, hogy a hálózatot bemutató anyagok felhívják az érdeklődők figyelmét a lehetőségre, az előnyökre, illetve az elvárásokra is.


Tőkeigény / Általában az alacsonyabb befektetést igénylő koncepciókhoz könnyebb partnereket találni.
Cégnév
Cégnév
Résztvevő(k) neve
Résztvevő(k) neve
Számlázási cím
Számlázási cím
Telefon
Telefon
E-mail
E-mail
If you see this, leave this form field blank
Franchise tanácsadó

népszerű a fórumban

A Fornetti recept

A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Lengyel postacég lép a magyar piacra

Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...

3 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Pályázat mikrovállalkozásoknak

Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...

3 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?

Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Atipikus foglalkoztatás

április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?

Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat

A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak

Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...

4 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.