Generációs ellentétek elkerülése a franchise-ban
![A változás sokszor kellemetlen.](https://img.franchising.pl/hu/5da/92f/1._gener_ci_s_ellent_tek_elker_l_se_a_franchise_ford_tott_.jpeg)
Ahhoz, hogy egy vezető inspirálni tudja munkatársait először ki kell érdemelnie a megfelelő tiszteletet közöttük. Azok a NextGen vezetők lesznek csak képesek tiszteletet parancsolni, akik időt és energiát fektetnek az alkalmazottak képzésébe és oktatásába. Nincs titkos összetevő a sikerhez, ahhoz, hogy elérjük céljainkat hittel és kitartással kell követni álmainkat. Bárkinek adhatunk egy nagyobb irodát, prémiumot vagy nagyobb fizetést, ettől még nem fogják tisztelni a beosztottjai.
A franchise-ban keletkező ellentétek, sokszor a generációs különbségekből adódnak, mindenki a saját céljaiért dolgozik. Gyakran előfordul, hogy a fiatal alkalmazottak ellentétet érzékelnek idősebb munkatársaiktól, úgy érzik nem hajlandóak befogadni ötleteiket, mert túl fiatalnak gondolják őket, ahhoz, hogy mérvadóan hozzájáruljanak a döntéshozatalhoz. Hasonlóan, az idősebb generáció tagjai felől is érkeznek panaszok, hogy a fiatalok kerülik a nehéz munkát, mindig szünetet akarnak, nem tudnak koncentrálni, nem akarnak túlórázni.
Mindegy mikor születtünk, mind emberek vagyunk és sokkal több közös van bennünk, mint különbség. Az egyes generációk eltérően ítélik meg egymást, másként gondolkodnak és különböző készségekkel rendelkeznek. Az idősebb, felnőtt társadalom számára természetes, hogy a fiatalabb generációk legrosszabb tulajdonságait emeli ki, hiszen azok másként gondolkodnak és dolgoznak, az ismeretlentől való félelmükben hajlamosak vissza vágyni és múltbéli tapasztalataikra hagyatkozni.
Könnyen előfordulhat például, hogy egy fiatal kolléga új, rendhagyó marketing stratégiával áll elő, hasznos tagja akar lenni a csapatnak, de az ötletei nem süket fülekre találnak. Egy ilyen alkalmazott új lehetőségek után fog nézni és a vállalkozás értékes, motivált munkaerőtől esik el, melyet könnyen meg lehetett volna előzni.
Mindig mérlegeljük, hogy mennyire befolyásolják döntéseinket múltbéli tapasztalataink és hogy emiatt a generációs különbség miatt elutasítóan kezelünk-e egy munkatársat. Fontos, hogy feltegyük magunknak a kérdést: hogyan tudjuk a
Meghallgattam a történeteket sok ilyen esetről, elhalasztott lehetőségekről. Ma már hatvanas éveiben jár, sikeres vállalkozó. Akkoriban tapasztalatlan volt? Igen. Irreális elvárásai voltak? Biztosan. Volt kommunikációs zavar a főnökeivel? Nyilván. Ez a történet majdnem negyven éves, mégis igaz ma is. Tehát fontos feltenni a kérdést: Mit tehetünk annak érdekében, hogy különbségeinkről áthelyezzük a hangsúlyt közös tulajdonságainkra?
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
![](https://img.franchising.pl/hu/0d8/fc0/mb2.jpg)
Interjú Baranyai Zsomborral, a Mail Boxes Etc hazai franchise átvevőjével.
Az ingatlanpiac és a gyógyszertár piac voltak a tavalyi húzó ágazatok.
A coworking irodák népszerűsége töretlen, az IWG 34 országban 156 új egységet nyitott 2019 első felében.
A napjainkban egyre jobban terjedő közösségi munkaterek új lehetőségeket kínálnak a vállalkozóknak a már sok helyen telített irodabérleti piacon.
A vállalati költségmanagement Magyarországon nem tartozik a tradicionális szolgáltatások közé, most azonban pontosan erre építhet országos hálózatot az ERA franchise.
legolvasottabb
![](https://img.franchising.pl/hu/e1d/c63/bafra1.jpg)
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
Még olyan óriások is, mint a közel 40.000 egységgel rendelkező McDonald's sem sikeres minden piacon. Összegyűjtöttünk 10 olyan országot, ahol valamilyen oknál fogva nem tudott gyökeret verni az amerikai franchise.