A kkv-k bukásának gyakori okai, és amit ellenük tehetünk
„A kisvállalkozások elbuknak, mert kifogynak a pénzből.” Ez az állítás 100 százalékig helytálló, de teljesen haszontalan. Olyan, mintha azt mondanánk, hogy „a beteg meghalt, mert nem lélegzett tovább.” Amikor az emberek első alkalommal indítják be vállalkozásukat, három dolog jön fel időről időre, gyakran már a korai fázisban bukást eredményezve.
Az első, hogy nem teljesen értik meg, mire is vállalkoznak. Fontos, hogy nyitott szemmel kezdjen bele új vállalkozásába, bármilyen ágazatban is indítja azt. Őszintén szólva, úgysem tud elegendő kutatást és ”házi feladatot” elvégezni, mielőtt belevágna. De minél ismeretlenebb a terület, annál magasabb a kivitelezéssel járó kockázat.
A második az időbeni fizetés – a rossz kintlévőségek gyakran fő problémává válnak. A tőke hiánya idővel megöli az üzletet, a fizetőképesség hiánya pedig egy szempillantás alatt teszi ezt, és a követelések, kintlévőségek a fizetőképesség legnagyobb hozzájárulói. Ezért szükségszerű egy olyan stratégia kidolgozása, ami megkönnyíti, hogy időben kifizessék kiállított számláit, függetlenül attól, hogy az ügyfél kisvállalkozás, multinacionális vállalat vagy állami intézmény.
A bukás harmadik leggyakoribb oka a rosszul megválasztott üzleti partner(ek). Rendkívül nehéz két vagy több embert a kezdetektől fogva ”ugyanazon az oldalon” tartani. Az emberek egy csomó különböző ok miatt elsodródhatnak, vagy egyszerűen csak nem teszik magukévá ugyanazt a magatartási és munka kódexet, mint az alapító. Ne kockáztasson – próbálja megtalálni az együttműködési opciókat mielőtt bármibe is belevágna, így lehetősége nyílik, hogy szemügyre vegye az interakciókat a gyakorlatban. Ha jól megy, akkor lehet tovább haladni. Ha a legkisebb kétség is felmerül, akkor vegye azt egy jelnek és várjon, legalább egy darabig.
Amint bebizonyította magának és a piacnak, hogy üzleti modellje működik, az élet sokkal teljesebbé válik, ahogy vállalkozását a következő szintre emelné. Ehhez a következő tanácsokat szedtük össze:
- A nem hatékony menedzsment információkra alapozott döntéshozatal nem fog segíteni. Menjen biztosra abban a tekintetben, hogy az információik aktuálisak, tartalmasak és relevánsak. Továbbá győződjön meg, hogy érti a pénzügyi tényezőket, különös tekintettel a bruttó és nettó árrésekre és a megtérülési időre.
- Egy vállalkozás ’B’ terv nélkül gyakran elbukik. Győződjön meg, hogy azonosította a kockázatokat, és felállított válaszlépéseket a legfőbb rizikó faktorok kiiktatására.
- A pénz a király és ez így is fog maradni. Menjen biztosra, hogy a fejlesztéseket és a terjeszkedést tudja támogatni hosszúlejáratú tőkével vagy működő tőkével vagy mindkettővel. Pénz nélkül a napjai meg vannak számlálva.
- Kerülje el a koncentrációs kockázatot – az nagyszerű, ha van minden hónapra egy jelentős és kiszámítható bevételi forrása egy ügyféltől, de mi van akkor, ha ez a kulcs szponzor odébb áll?
- Ne veszítse szem elöl alapértékeit – azoknak tartósnak kell lenniük,és ha elveszti őket, akkor homokra építi házát, méghozzá bibliai értelemben.
Forrás: theguardian.com, PROFIT system
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Egy újabb karantén esetén előnyt élvezhet a fogyasztók között ez az étteremtípus. Pontosan mi is a ’ghost kitchen’ lényege?
Melyik franchise hálózatba érdemes befektetni? Melyik koncepció kínálja a legnagyobb profitot?
Mindenki szeretné elérni a pénzügyi függetlenséget, de keveseknek adatik meg a lehetőség. A karrier-építés nem mindig jelent megoldást, a legtöbben saját vállalkozásról álmodnak, de próbálkozásaik mégis kudarcba fulladnak. Mi jelentheti a megoldást?
Évről-évre sokan fogadkoznak, hogy végre elkezdik a fogyókúrát, elkezdenek mozogni, leteszik a cigarettát, megtanulnak valamilyen nyelvet vagy éppen vállalkozást indítanak.
Már 2020 van, de még mindig a vendéglátóhelyek nagyrésze nem tudja megfelelően megszólítani az Y generációt, pedig ez a korosztály ma már a világ népességének 30 százalékát teszi ki.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...