Hogyan érjük el az Y generációt

63,6 százaléka
63,6 százaléka / az embereknek megnézi egy hely Google értékelését, mielőtt kiprobálja.
Péntek
2020.01.03.
Már 2020 van, de még mindig a vendéglátóhelyek nagyrésze nem tudja megfelelően megszólítani az Y generációt, pedig ez a korosztály ma már a világ népességének 30 százalékát teszi ki.
 

Ez a generáció pedig már mindent az éttermekbe szervez, a hivatalos találkozóktól kezdve, a barátokkal való beszélgetéseken át a családi vacsorákig.

Nézzük meg, hogyan lehet a legjobban elérni az Y generációt.

Social Media

Az Y generáció már a közösségi médiában él. Folyamatosan telefonjukat bújják, különböző alkalmazások között ugrálva. Az olyan csatornák, mint a Facebook vagy éppen az Instagram aranybányák lehetnek a potenciális vendégek eléréséhez. Remek eszköz, hogy közvetítsd az étterem atmoszféráját, illetve az ételeket/menüket bemutasd.

Weben keresztüli kommunikáció a vendégek felé

A fiatalabb korosztályok már a digitális világban nőttek fel. A különféle új technológiák bevezetése, adaptálása biztos módszer az új generációk elérésére. Ismerd meg vendégeidet még jobban, hozd létre a saját vásárlói perszónádat. Az egység weboldalát szabd erre a perszónára, indítsd online kampányokat Facebookon, Instagramon vagy Messengeren, melyek interakcióra késztetik a fogyasztóidat. Adj nekik lehetőséget online asztalfoglalásra vagy épp a rendelésre. Ezek az újítások elengedhetetlenek a mai rohanó világban, hiszen senki sem várakozik szívesen, főleg éhesen.

Online értékelések

Ma már az emberek közel kétharmada megnézi az adott hely Google értékeléseit, mielőtt kipróbálná. A Google My Business vagy éppen a Tripadvisor, olyan felület ahol minden sikerre éhes vendéglátó helynek elengedhetetlen a megjelenés.

Hűség programok

A meglévő vendégek megtartásával egyszerűen, ám mégis hatékonyan növelhető egy vendéglátóegység profitja. Ehhez viszont szükséges, hogy a vendégek minél előbb becsatlakozzanak a hűségprogramodba, akár már az első látogatásuk alkalmával. Itt a fiatalabb generációk bevonzása nagy hatásfokkal megoldható különböző applikációkkal (például: később levásárolhatók, beválthatók a vásárlással megszerzett digitális hűségpontokkal). Egyre népszerűbbek a közösségi médiára épülő kedvezményrendszerek, melyek még erősebben sarkalják arra a vásárlókat, hogy mindig a megszokott helyüket válasszák. A 21. századi hűség programoknak már mobil applikációkra kell épülniük, ezt mi sem mutatja jobban, hogy a kártyás rendszerek folyamatosan tűnek el szerte a világban.

Az egészségért mindent

A fiatalabb korosztályok soha nem látott mértékben érdeklődnek az egészséges ételek iránt. Egyre több étterem kínál minden mentes termékeket, külön árul vegán ételeket, elég csak a Burger King néhány hónapja bemutatott vegán burgeréra gondolnunk.

Fektess a tartalomba!

Az Z és az Y generáció messze a legtájékozottabb. Különböző blogokon, vlogokon tájékozódnak az éttermekről, az ételekről, a világról. Egyre népszerűbb a vendéglátó egységek körében, hogy megjelennek a számos gasztro oldalakon, melyek bemutatják az ételeiket, a felfogásukat és a szolgáltatásuk színvonalát.

Több értékelést!

Ma már kevesen mennek úgy étterembe, hogy ne olvasnák el előtte az online értékeléseket. Ezért a sikerhez elengedhetetlen, hogy ösztönözd vendégeidet, hogy értékeljék a helyet, osszák meg tapasztalataikat, ezzel bevonzva más vásárlókat. Az online térben futótűzként terjedhetnek a hírek, legyenek akár negatívak vagy éppen pozitívak. Ez még hangsúlyosabban igaz a turistákra építő egységek esetében, ahol néhány negatív értékelés komolyan visszavetheti az étterem jövedelmező képességét. Főleg akkor, ha ezekkel az értékelésekkel az egység jó néhány helyet lezuhan a rangsorban.

Trendi

A sikernek fontos összetevője a trendiség, azok az éttermek, melyeket a közönség méltónak talál az Instagramra gyorsan telt házra számíthatnak. Manapság az emberek az életük minden egyes részletét megosztják már a social médiában. Egy ilyen világban nincs is annál jobb érzés, mint amikor az ember megoszthatja a tökéletesen elkészített ételét. Az izgalmas belső terek, a nyugalmat árasztó zene és az egzotikusan szervírozott ételek azok, amiért az Y generáció tagjai élnek és halnak.

Kapcsolódj

Ez egyik legjobb módszer arra, hogy a fiatalabb generációk is visszatérő vásárlóid legyenek a megfelelő nyelvezet és kommunikációs stílus használata. Minden korosztályt a saját nyelvén szólíts meg. Mindig válasz ki valami trendit és arra építs rá a marketingedet. Kijött egy új Tarantino film? Tedd rá a poharakra. Jön a befejező része a Trónok Harcának? Készíts a sorozatba illeszkedő kajákat. Új Star Wars? Indíts egyedi akciókat az új filmre való tekintettel. Így a rajongók körében könnyen ismertté teheted a helyedet.

Csináld te a legjobban

Ahhoz, hogy a fiatalokat megfogd folyamatosan lépést kell tartanod a legújabb trendekkel és hozzájuk kell igazítanod a marketing stratégiádat.

Forrás: qsrmagazine.com


Franchise tanácsadó

népszerű a fórumban

Az értékváltás szükségessége

Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...

1 hozzászólás
utolsó 2014.10.26.
Új támogatás innovatív kkv-knak

Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...

1 hozzászólás
utolsó 2014.07.12.
Fiatal vállalkozók támogatása

Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...

1 hozzászólás
utolsó 2014.07.01.
Még gyerekcipőben

A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...

1 hozzászólás
utolsó 2013.12.14.
A hónap végéig nevezhet honlapjával

Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...

1 hozzászólás
utolsó 2013.12.08.
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?

Kedves Mihály!   Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...

2 hozzászólás
utolsó 2013.11.24.
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?

Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...

2 hozzászólás
utolsó 2013.11.23.
Eladó a MosóMedve Wash&Dry

4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten:   III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...

4 hozzászólás
utolsó 2013.11.10.