A legdinamikusabb globális kiskereskedők
A CBRE nemzetközi ingatlan tanácsadó a világ 61 országában vizsgálta 334 vezető kiskereskedelmi márka globális jelenlétét és aktivitását. A tanulmány alapján, az amerikai kontinensen ”székelő” márkák a legglobálisabbak, közel 89 százalékuk megtalálható az Európa – Közel-Kelet – Afrika (EMEA) piacon és 81 százalékuk jelen van az Ázsia – Csendes-Óceánia régióban. A globális jelenlét mellett, egyértelműen a legdinamikusabb expanziót is az amerikai márkák tudhatják magukénak a megkérdezett vállalatok között. „Figyelmüket elsősorban Nyugat-Európára és Ázsiára irányítva, az amerikai kiskereskedők rendelkeznek a legkiterjedtebb jelenléttel” – magyarázza a CBRE tanulmány. „2013-ban a 61 ország közül 45 fogadott új márkát Amerikából, elsődleges célpiacuk pedig Japán volt.”
Az amerikaiak voltak a legagresszívabbak nemzetközi térnyerésüket illetően, nem kevesebb, mint 23 százalékuk hódított meg új városokat a CBRE tanulmány országaiban. Ezzel 2013-ban az amerikai kiskereskedők 2,7 százalékkal több kulcs fontosságú városban voltak megtalálhatóak, mint 2012-ben. Átlagos jelenlétük a városokban világszerte 51,8%.
Az amerikaiak után az olaszok voltak a legaktívabbak 2013-ban (a márkák 16 százaléka jelent meg új városban), utánuk pedig az angolok (12%) és a franciák (11%). Nemzetközi expanziójuk során az európai kiskereskedők elsősorban Európát (49%) és Ázsiát (különös tekintettel Kínára és Hong-Kong-ra) preferálták. Érdekes, hogy az EMEA régióban székhellyel rendelkező márkák 63 százaléka van jelen Ázsiában, míg az Amerikai kontinensen mindössze 53 százalékuk. Egy európai márka átlagosan 45,7 városban rendelkezik üzlettel – egy adat, ami 1,4 százalékkal nőtt 2012 óta.
Ami az ázsiai márkákat illeti, ők elsősorban az otthonukhoz közelebb eső üzletfejlesztésre összpontosítottak. Egy-két nagyvállalaton kívül, az ázsiai kiskereskedők inkább érzik a kulturális különbségek, és amiatti konfrontáció hatását Európában vagy Amerikában, ezért inkább olyan piacok felé fordulnak (mint pl. Közel-Kelet), melyeket könnyebbnek ítélnek meg a piaci megjelenésre, különös tekintettel a mester franchise megállapodásokra.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A Komfort márkanéven futó lengyel hálózat, széles választékú belsőépítészeti és lakberendezési üzletekre összpontosít.
Legalábbis a kiskereskedelemben a nyugati trendek arra mutatnak, hogy hamarosan visszájára fordulhat az önkiszolgáló kasszák használata.
A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó holland Used Products a másodkézből vásárolt termékek újraértékesítésén keresztül kínál ígéretes vállalkozási lehetőséget.
A Dnipro-M egy a hagyományos barkácsáruházakra emlékeztető, szerszám forgalmazó szaküzlet, mely franchise rendszerben terjeszkedik.
A háborús helyzet nem csak a lakosság, de a vállalkozások kivándorlásához is vezetett az országból.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
Indul a Fröccsbusz franchise
A Fröccsbusznak jelenleg nincsen elérhető franchise ajánlata; egyéb együttműködési lehetőségekről közvetlenül a vállalatnál tudnak érdeklődni:E-mail:...
Indul a Fröccsbusz franchise
Üdvözlöm!Érdeklődni szeretnék milyen költségekkel jár a csatlakozás?E-mail:tcsb032@gmail.com
Husse márkabolt és bemutatóterem
A Husse márkabolt elérhetőségei: Cím: 1082. Bp. Horváth Mihály tér 2. Tel.: 0620-212-20-28 E-mail: hussedelpest@husse.hu Honlap:...
Garantált visszavásárlási programot indít a Tesla
Egy meglepő kommentben Elon Musk megjegyezte, hogy ahogy a Tesla folytatja terjeszkedését mégiscsak szüksége lehet franchise üzletekre a vállalati Tesla szalonok...
Indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék bővebb tájékoztatást kapni fröccsbusz üzemeltetésével és a költségekkel kapcsolatban. Tisztelettel: korosine
Franchise az állatok szerelmeseinek
Kedves Marton Margó! Kérem adja meg elérhetőségét és a napokban keresni fogjuk! Az önéletrajzát a magyarorszag@husse.com e-mail címre küldheti...
Franchise az állatok szerelmeseinek
Tiszteletem! Nagyon tetszik ez a lehetőség és érdekelne is. További információkra lenne szükségem. Üdvözlettel. Marton Margó
Indul a Fröccsbusz franchise
Tisztelt cím! Szeretnék tájékoztatást kérni a Fröccsbusz franchize lehetőségről! ombodieva@freemail.hu Köszönettel!