Leállni látszik az automatizációs hullám
Már lassan 40 éve kísérleteznek különböző önkiszolgáló megoldásokkal az áruházak, itthon pedig néhány éve jelentek meg először ezek a megoldások. Most viszont a piacvezető márkákkal az élén a piac véleménye változni látszik. Tavaly ősszel az amerikai piac legnagyobb hálózata a Walmart és a 3. legnagyobb Costco is arról számolt be, hogy felülvizsgálják az önkiszolgáló kasszák használatát.
Papíron a megoldás előnyösnek tűnik minden szereplő számára: a vevők gyorsabban jutnak a kasszához, az üzletek pedig spórolnak a bérköltségeken, átcsoportosíthatják az erőforrásaikat a készletezésre és egyéb funkciókra inkább. A magas kezdeti költség kiárazta a kis boltokat ezért elsősorban csak nagy láncok használnak ilyen technológiát. Ezzel kapcsolatban pedig most egy komoly probléma kezdi felütni a fejét.
A termékek egy százaléka mindig is eltűnt a raktárból, legyen szó hibás lehúzásból vagy lopásról, az üzletek mindig is számoltak ezzel. Amivel viszont nem tudtak tervezni az ennek az aránynak a duplázása az önkiszolgálás esetén. Egyes felmérések szerint egy automata kassza esetében a termékek 4 százaléka tűnik el, a hagyományos kiszolgálással szemben ez kétszeres arány.
Ráadásul a fogyasztók is egyre inkább hangolódnak rá a szándékos lopásra. Amerikában kiemelt hír az utóbbi időben, hogy egyes városokban (pl. San Francisco) bűnhullámok indultak, ahol fényes nappal pakolják ki a boltokat a rablók mert a törvény nem teszi lehetővé a fogvatartásukat egy bizonyos értékösszeg alatti lopás esetén. Ezzel párosítva könnyű elképzelni, hogy az önkiszolgáló részlegen is megnőtt a teher. A Grabango kísérlete alapján a hagyományos kasszáknál például 0.3%-a veszett el a termékeknek, míg az önkiszolgáló részlegen 6.7% tűnt el, ami 21-szeres különbség.
A LendingTree felmérésében a vásárlók 15%-a vallotta be, hogy már lopott szándékosan és 44%-uk a jövőben sem tervezi ezt abbahagyni. Ráadásul a fiatalabb generációk esetében ez az arány tovább nő.
A trendek hatására egyes üzletláncok szelektíven visszatérnek az emberi munkaerőhöz. A Dollar General például a lopások által leginkább érintett 300 üzletében szereli le az önkiszolgáló kasszákat, más üzleteikben pedig max 5 termékre korlátozzák a vásárlást ilyen módon.
Itthon azonban eltérően alakulhat a helyzet. A nagy magyar üzletláncok nem számoltak be hasonló lopási-problémáról, ennek a fő oka az lehet, hogy itthon a legtöbb áruház hibrid rendszerben működik. Míg amerikában a nagy üzletláncok akár felügyelet nélkül, teljesen átálltak az önkiszolgálásra, addig itthon erre nem nagyon volt példa. Hazánkban inkább az eladótérben történnek a lopások, ezt pedig az önkiszolgáló-kassza rendszer nem nagyon befolyásolja.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A Komfort márkanéven futó lengyel hálózat, széles választékú belsőépítészeti és lakberendezési üzletekre összpontosít.
A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó holland Used Products a másodkézből vásárolt termékek újraértékesítésén keresztül kínál ígéretes vállalkozási lehetőséget.
A Dnipro-M egy a hagyományos barkácsáruházakra emlékeztető, szerszám forgalmazó szaküzlet, mely franchise rendszerben terjeszkedik.
A háborús helyzet nem csak a lakosság, de a vállalkozások kivándorlásához is vezetett az országból.
Szokatlanul nagy piaca van a használtautóknak, mely eddig főleg a nagy játékosok és a magánemberek között oszlott csak meg, ez a franchise hálózat viszont a kis vállalkozókat is bevonná.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
népszerű a fórumban
Indul a Fröccsbusz franchise
A Fröccsbusznak jelenleg nincsen elérhető franchise ajánlata; egyéb együttműködési lehetőségekről közvetlenül a vállalatnál tudnak érdeklődni:E-mail:...
Indul a Fröccsbusz franchise
Üdvözlöm!Érdeklődni szeretnék milyen költségekkel jár a csatlakozás?E-mail:tcsb032@gmail.com
Husse márkabolt és bemutatóterem
A Husse márkabolt elérhetőségei: Cím: 1082. Bp. Horváth Mihály tér 2. Tel.: 0620-212-20-28 E-mail: hussedelpest@husse.hu Honlap:...
Garantált visszavásárlási programot indít a Tesla
Egy meglepő kommentben Elon Musk megjegyezte, hogy ahogy a Tesla folytatja terjeszkedését mégiscsak szüksége lehet franchise üzletekre a vállalati Tesla szalonok...
Indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék bővebb tájékoztatást kapni fröccsbusz üzemeltetésével és a költségekkel kapcsolatban. Tisztelettel: korosine
Franchise az állatok szerelmeseinek
Kedves Marton Margó! Kérem adja meg elérhetőségét és a napokban keresni fogjuk! Az önéletrajzát a magyarorszag@husse.com e-mail címre küldheti...
Franchise az állatok szerelmeseinek
Tiszteletem! Nagyon tetszik ez a lehetőség és érdekelne is. További információkra lenne szükségem. Üdvözlettel. Marton Margó
Indul a Fröccsbusz franchise
Tisztelt cím! Szeretnék tájékoztatást kérni a Fröccsbusz franchize lehetőségről! ombodieva@freemail.hu Köszönettel!