Burjánzó e-kereskedelem
Csak az EU 28 tagállamában (Horvátországot is számolva) 276,5 milliárd euró értékben vásároltak tavaly online, ez 18,1 százalékos növekedést jelent. A brit piac egyértelműen messze a legnagyobb ”költő”, összesen 96 milliárd eurós vásárlásaikkal. Németország és Franciaország a következők, előbbi piacon 50, míg utóbbin 42 milliárd eurót költöttek online. Ez a három ország tudhatja magáénak az EU-s e-kereskedelmi tevékenység 69 százalékát és 61 százalékát a teljes európai B2C kereskedelmi szektornak.
Az Ecommerce Europe tanulmány eredményei Európát a világ legnagyobb B2C e-kereskedelmi szektoraként pozícionálják, összesen 311,6 milliárd euróval, ami a teljes globális piac 35,1 százalékának felel meg. Sorban a következő Észak-Amerika (294 milliárd euró), majd Ázsia és Csendes-Óceánia (227,8 milliárd euró), ami egyébként a legnagyobb növekedést mutatta fel. - „A vásárlói bizalom és az online vásárlók számának folyamatos növekedése következtében, az Ecommerce Europe arra számít, hogy az európai B2C e-kereskedelmi szektor 2016-ig megduplázódik és egy 625 milliárd eurós piaccá nő” – nyilatkozta Wijnand Jongen, az Ecommerce Europe alelnöke.
A szervezet szerint az online kereskedelem tavaly 2 millió munkahelyet teremtett és a web-oldalak száma átlépte az 550000-es mérföldkövet, 15-20 százalékos éves növekedést produkálva. Gazdasági elemzők pedig még az új piacok iramánál is gyorsabb növekedésre számítanak az új web-oldalak számában.
Az „öregmotoros” piacok előnye
„A skandináv országok, Hollandia és Nagy-Britannia mindenképp előnyt élveznek, ami a mobileszközöket és az internethasználatot illeti” – mondta Wijnand Jongen. - „Ezek az országok mind az e-kereskedelem, mind pedig az m-kereskedelem (értékesítés okostelefonokon és tableteken keresztül) terén kimagaslanak, az internethasználók 70-80 százaléka online vásárló is, az internethasználat pedig 90 százalékos vagy magasabb a lakosság körében. Az ő növekedési adataik jelenleg 10-15%. Más európai országok viszont nagyon hamar felzárkózhatnak. Nekik ugyan relatíve kevesebb online vásárlóik vannak, de a piac gyorsan növekszik”.
A dél- és kelet-európai országok - különösen Spanyolország, Olaszország, Magyarország, Lengyelország, Oroszország, Ukrajna és Törökország - várhatóan jelentősen csökkenteni fogják a szakadékot Észak-, Nyugat- és Közép-Európa között.
Magyarország az 5 leggyorsabban fejlődő piac között
A magyarországi kiskereskedelmi forgalom 2,7 százaléka bonyolódott interneten keresztül 2012-ben – derül ki az eNET most közzétett éves felméréséből, így az e-kereskedelem jelentősége a nemzeti GDP-hez viszonyítva Magyarországon még valamivel az európai átlag alatt van, de a hazai piac Európában az egyik legnagyobb (33,5 százalékos) növekedését mutatta fel.
177 milliárd forintos kiskereskedelmi forgalmat bonyolítottak a magyarországi web-áruházak tavaly és a növekedés változatlanul erőteljes, 2013-ban várhatóan meghaladja majd a 200 milliárd forintos forgalmat. Jelenleg 5-6 ezer magyar nyelvű web-áruház érhető el, amelyből aktív, Magyarországon bejegyzett cég 4100 db van.
Magyarországon az elmúlt egy évben interneten vásárlók száma 1,65 millió főre emelkedett (a felnőtt lakosság megközelítőleg 1/5-e), akiknek 5 százaléka érkezett mobil platformon keresztül. Az online vásárlók számát tekintve ez az arány 3,3%, az internetes forgalmat illetően pedig 3,1%.
Hazánkban arányaiban egyelőre kevés web-áruház rendelkezik mobilra/táblagépekre optimalizált weboldallal (mindössze kb. 6%), az okostelefonok rohamos terjedésével azonban az e-kereskedőknek érdemes előrukkolni valamilyen mobilos megoldással. Ugyanis egy olyan korban, ahol az európaiak 47,6 százaléka fel van szerelve okostelefonnal, nem kétséges hogy az m-kereskedelem nagymértékben ösztönözheti a piacok növekedését. A legnagyobb piacon, Nagy-Britanniában már most a vásárlások 12 százaléka mobil eszközökről érkezik, míg egy évvel korábban ez az arány mindössze 5% volt.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A Komfort márkanéven futó lengyel hálózat, széles választékú belsőépítészeti és lakberendezési üzletekre összpontosít.
Legalábbis a kiskereskedelemben a nyugati trendek arra mutatnak, hogy hamarosan visszájára fordulhat az önkiszolgáló kasszák használata.
A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó holland Used Products a másodkézből vásárolt termékek újraértékesítésén keresztül kínál ígéretes vállalkozási lehetőséget.
A Dnipro-M egy a hagyományos barkácsáruházakra emlékeztető, szerszám forgalmazó szaküzlet, mely franchise rendszerben terjeszkedik.
A háborús helyzet nem csak a lakosság, de a vállalkozások kivándorlásához is vezetett az országból.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
Indul a Fröccsbusz franchise
A Fröccsbusznak jelenleg nincsen elérhető franchise ajánlata; egyéb együttműködési lehetőségekről közvetlenül a vállalatnál tudnak érdeklődni:E-mail:...
Indul a Fröccsbusz franchise
Üdvözlöm!Érdeklődni szeretnék milyen költségekkel jár a csatlakozás?E-mail:tcsb032@gmail.com
Husse márkabolt és bemutatóterem
A Husse márkabolt elérhetőségei: Cím: 1082. Bp. Horváth Mihály tér 2. Tel.: 0620-212-20-28 E-mail: hussedelpest@husse.hu Honlap:...
Garantált visszavásárlási programot indít a Tesla
Egy meglepő kommentben Elon Musk megjegyezte, hogy ahogy a Tesla folytatja terjeszkedését mégiscsak szüksége lehet franchise üzletekre a vállalati Tesla szalonok...
Indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék bővebb tájékoztatást kapni fröccsbusz üzemeltetésével és a költségekkel kapcsolatban. Tisztelettel: korosine
Franchise az állatok szerelmeseinek
Kedves Marton Margó! Kérem adja meg elérhetőségét és a napokban keresni fogjuk! Az önéletrajzát a magyarorszag@husse.com e-mail címre küldheti...
Franchise az állatok szerelmeseinek
Tiszteletem! Nagyon tetszik ez a lehetőség és érdekelne is. További információkra lenne szükségem. Üdvözlettel. Marton Margó
Indul a Fröccsbusz franchise
Tisztelt cím! Szeretnék tájékoztatást kérni a Fröccsbusz franchize lehetőségről! ombodieva@freemail.hu Köszönettel!