Hogyan keltsük fel a bloggerek figyelmét?
Minden vállalkozás legfontosabb törekvései közé tartozik, hogy felkeltse azok figyelmét, akik igazán számítanak. Elsősorban az elégedett ügyfelek ajánlásával tudjuk bebiztosítani pozíciónkat, azonban van itt még valami: ha írnak rólunk nívós szakmai blog oldalak, azzal nem csak ismertségünket növelhetjük, de növelhetjük üzletünk jó hírét, ismertségét is, és egy-egy aktuális bejegyzés könnyen elterjedhet más, az ágazattal foglalkozó oldalakra.
Lássuk, hogy mire figyelnek fel leginkább a blogok szerkesztői; hogyan tűnhet ki vállalkozásunk a sok közül? Az alábbi tanácsok elsősorban blog oldalakra koncentrálnak, de segíthetnek egy szaklap vagy újság szerkesztői esetén is.
Válasszuk ki célközönségünket
Először is el kell dönteni, hogy kihez is szeretnénk szólni. Valószínűleg már tisztában van saját szakmai területének legrangosabb oldalaival, de végezzen kutatást szakmabeli ismerősei és kollegái megkérdezésével, hogy ki-milyen blogokat olvas. Ha felállított egy listát a legfontosabb blogokról, kezdjen el ismerkedni ezekkel az oldalakkal és próbálja a szerint rendszerezni őket, hogy az adott blog üzletének melyik aspektusával foglalkozna legszívesebben (mi az, amit érdekesnek találhat vállalkozásával kapcsolatban).
Mutassuk meg magunkat
Többféleképpen is kapcsolatba kerülhetünk a szerkesztőkkel. Az egyik legegyszerűbb módja, ha hozzászólások formájában megosztjuk véleményünket a blogon megjelenő témákkal kapcsolatban. Érdemes odafigyelni, hogy kommentjeink relevánsak legyenek a témához és ne keltsük túlzottan azt a benyomást, hogy csak saját vállalkozásunk népszerűsítése érdekében vagyunk jelen, viszont legyen világos a szerkesztőknek, hogy képben vagyunk.
Emellett persze közvetlenül is kapcsolatba kerülhetünk a szerkesztőkkel, hiszen a legtöbb ilyen oldalon megtalálhatóak a bloggerek elérhetőségei.
Figyeljünk a tartalomra
Mindig ügyeljünk arra, hogy a szándékunk megegyezik az adott blog szerkesztőjének érdeklődési körével. Az a blogger, aki az adott ágazat aktuális pletykáival foglalkozik sosem fog írni arról, hogy miként jött létre a vállalkozásunk, ahogy termékeinkről szerzett tapasztalatait sem nagyon fogja publikálni. És ugyanez fordítva is igaz, a tényekre és a szolgáltatások/termékek bemutatására hivatott blogok nem foglalkoznak a piaci pletykákkal.
Lovagoljunk meg előző hozzászólásokat
Ha egy poszt sok figyelmet és hozzászólást kapott, érdemes lehet elgondolkodni azon, hogy tudunk-e még hozzáadni valamit egy másik szemszögből – ezzel magunkra terelve a figyelmet. Például, ha arról van szó, hogy a legtöbb kozmetikai vállalkozást nők vezetik, és mi férfiként ilyen típusú üzletet vezetünk, akkor osszuk meg véleményünket a témával kapcsolatban.
Szálljunk vitába
A bloggerek kimondottan örülnek, ha ellentmondások alakulnak ki az oldalukon, mivel ez magasabb nézettséget és folyamatos komment-özönt eredményez számukra. Ha tényleg elhivatottak vagyunk egy megosztott szakmai elképzelés iránt, az valószínűleg elnyeri majd a szerkesztők figyelmét.
Adjuk oda, amire vágynak
A bloggerek telhetetlenül kutatják az új, érdekes témákat, és mindig szorítja őket az idő. Tegyük elérhetővé nekik az információt, amire szükségük lehet vállalkozásunkról. Vállalkozásunk honlapján mindenképpen legyen egy ’Média’ vagy ’Sajtó’ és egy ’Rólunk’ menüpont, ahol megtalálhatóak a legújabb sajtómegjelenések, valamint a vállalkozás története és missziója.
Számok bűvöletében
A blog-szerkesztők imádják a számokat, listákat, felsorolásokat, mivel az olvasók szívesen olvasnak ilyen összegzéseket, és így nagyobb nézettségre tehetnek szert. Az „5 leg..”, a „3 olyan dolog, ami…”, vagy a „10 ok arra, hogy…” típusú bejegyzésekkel felkelthetjük figyelmüket.
Ha ezeknek a taktikáknak köszönhetően sikerült felkerülni egy felkapott blogra, akkor minden eszközt ragadjunk meg, hogy eljuttassuk minél több embernek. Osszuk meg közösségi oldalakon, jelenítsük meg web-oldalunkon, és küldjünk ki kör-üzenetet. Ne felejtsük el megköszönni a bloggernek sem, mert ők is hálásak az elismerésért, és akár egy hosszabb együttműködés is kezdetét veheti.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A logó az első, ami eszébe jut az embereknek egy márkáról, éppen ezért fontos, hogy pozitív emlékként megragadjon a vásárlók fejében.
A Waffle House nálunk kevésbé ismert franchise, de a tengeren túl már több, mint 60 éve van a piacon és 2000 éteremmel büszkélkedhet Amerika-szerte. Ám ez a hálózat rendelkezik a legbizarrabb történetekkel, eseményekkel és vendégekkel.
Játék fejlesztésre adta a fejét az amerikai gyorsétterem hálózat egy agyafúrt marketing kampány keretében.
Dollár milliók voltak a számláikon, mégis pazarló életüknek és sikertelen befektetéseiknek köszönhetően mindent elvesztettek.
A jövő reménységeinek kínál segítséget a FIVOSZ és a Fiatal Vállalkozók Hete.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...