Ismerjük meg a konkurenciát

Vállalkozóként rengeteg feladattal kell megküzdenünk: ügyfeleket kell toboroznunk, számlákat kell fizetnünk, termékeket eladnunk, és emellett folyamatosan újítanunk. Ezen kívül meg kell felelni a folyamatosan változó jogszabályoknak, és figyelni kell az aktuális támogatásokat és pályázatokat is. Ezen alapvető teendők mellett érthető módon háttérbe szorulhat a konkurens cégek nyomon követése. Azonban legyen szó a legkisebb vállalatoktól a multinacionális cégekig, az adott szektor többi szereplőjének alábecsülésével olyan hibát követünk el, mely sok esetben megbosszulja magát. Ahhoz, hogy vállalkozásunk növekedjen, elengedhetetlen hogy legyen egy egészséges megszállottságunk azokkal a cégekkel szemben, akik ugyanazon ügyfelek kegyeiért versengenek.
Első lépésként meg kell határoznunk, hogy ki a konkurenciánk. Milyen azonos profilú üzletek vannak a közvetlen környezetünkben? Mióta léteznek, és mennyire vannak benne a köztudatban? Minél több információt derítünk ki, annál jobban tudunk differenciálódni.
Készítsünk térképet riválisainkról. Milyen messze vannak üzletünktől? A tömegközlekedést használó, vagy inkább az autós ügyfeleket vonzzák jobban? Nekik, vagy nekünk megfelelőbb az üzlethelyiségük? Ha jobban megismerjük környezetünket, precízebben tudjuk felépíteni stratégiánkat a potenciális ügyfelek eléréséhez.
Készítsünk egy listát erősségeinkről és gyengeségeinkről (SWOT analízis). Derítsük ki mi az, amiben jobbak vagyunk, és mi az, ami még tökéletesítésre szorul. Ha például magasabb minőségű termékeink vannak, de riválisunk irreálisan alacsony árai elcsavarják ügyfeleink fejét, akkor talán érdemes elgondolkoznunk áraink csökkentésén. Az viszont nagyon fontos, hogy sohase hagyjunk egy jó ötletet a semmibe veszni, különösen akkor, ha meg vagyunk győződve arról, hogy vetélytársainknál jobban meg tudjuk valósítani azt.
Ahhoz, hogy sikeresen megkülönböztessük vállalkozásunkat kulcsfontosságú kérdés, hogy megértsük riválisaink hova pozícionálják magukat és milyen üzenetet közvetítenek. Ha már beérett a brand, amit képviselnek, kevesebb eséllyel – vagy egyáltalán nem - fogjuk legyőzni őket, ha vállalkozásunk hasonló mondanivalót közöl a közönségnek.
(pcs)
Forrás: www.smallbiztrends.com
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A logó az első, ami eszébe jut az embereknek egy márkáról, éppen ezért fontos, hogy pozitív emlékként megragadjon a vásárlók fejében.
A Waffle House nálunk kevésbé ismert franchise, de a tengeren túl már több, mint 60 éve van a piacon és 2000 éteremmel büszkélkedhet Amerika-szerte. Ám ez a hálózat rendelkezik a legbizarrabb történetekkel, eseményekkel és vendégekkel.
Játék fejlesztésre adta a fejét az amerikai gyorsétterem hálózat egy agyafúrt marketing kampány keretében.
Dollár milliók voltak a számláikon, mégis pazarló életüknek és sikertelen befektetéseiknek köszönhetően mindent elvesztettek.
A jövő reménységeinek kínál segítséget a FIVOSZ és a Fiatal Vállalkozók Hete.
legolvasottabb

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...