A franchise kezdetben többe kerül, de…
A franchise partnerek - úgynevezett belépési díjat fizetnek az átadónak. A belépési díjért egy ismert, bevezetett márkanevet kap az átvevő, valamint hozzáférést a kidolgozott vállalati know-how-hoz, így a vállalkozás indítása sokkal biztonságosabb, mint egyedül, a buktatókat és a nehézségeket nem ismerve. Az átvevő elkerülheti azokat a hibákat, csapdákat, amelyekbe egy kezdő vállalkozó előbb vagy utóbb szükségszerűen beleesett volna. A franchise lényege, hogy a rendszergazda már kijárta az utat a partnerei előtt/helyett, már rendelkezik az egység üzemeltetéséhez szükséges minden tapasztalattal.
Képzés a profitért
A belépési díj egy része fedezi a képzéssel kapcsolatos költségeket is, amelyeket a franchise központ nyújt a leendő átvevőinek. Az alapképzés és a know-how átadása jelenti a franchise partnerré válásnak az alfáját és omegáját.
Az átvevő befektetése azonban nem ér véget a franchise-licenc megvásárlásával. Ezért az érdeklődőknek kezdettől fogva tudniuk kell, hogy a pénzt főleg magának az egységnek a megnyitására fogják fordítani. Ezek a költségek koncepciónkként különböznek, mivel mindegyik hálózat eltérő szabványokkal és felszereltségi követelményekkel rendelkezik. „Néhány rendszergazda tisztában van azzal, hogy a befektetési tőkeigény valóban túl nagy teher lehet a franchise partnerek számára. Rájönnek, hogy ez az egyetlen akadály, amely megfosztja őket egy leendő átvevő megszerzéstől. Ezért előfordul, hogy a jelölteknek segítséget nyújtanak a források megszerzésében” - mondta Marek Halfar, a PROFIT franchise tanácsadó cég igazgatója. Ez a segítség szakmai támogatás formájában jelenik meg, amikor a bankkal tárgyalnak a hitelről, de arra is volt már példa, hogy a hitelt az átadó nyújtja.
Annak ellenére, hogy a rendszergazda külső források biztosításával kapcsolatos ügyekben segít az átvevőnek, sok franchise hálózat elvárja, hogy a franchise partner egészében vagy legalább nagyobb mértékben használja fel saját erőforrásait. Előfordul, hogy ez feltételként fogalmazódik meg a hálózathoz való csatlakozásnál. Ez azonban így logikus. A franchise hálózat érdeke, hogy az átadó aktívan dolgozzon vállalkozásának fejlesztésén és azon, hogy a hálózat még sikeresebb legyen. Sokkal motiváltabb az átvevő, ha saját pénzét fekteti be, mintha banki hitelből finanszírozná az üzletét. Ezenkívül egyetlen rendszergazda sem akarja, hogy a franchise átvevő elősorban a bank felé fennálló kötelezettségeinek rendezésére koncentráljon, és ne magára az üzletre.
„A franchise rendszerbe történő befektetésnek mindig átláthatónak kell lennie, ezért az átvevőnek meg kell ismernie a beruházás becsült megtérülési idejét, a működési költségek és a várható bevételek mértékét mielőtt alá írná a szerződést. A franchise szerződés ideje alatt a franchise partner folyamatosan fizet az átadónak forgalmi jutalékot a bevált know-how működtetéséből realizált bevétele alapján.” – tette hozzá Marek Halfar.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Egy újabb karantén esetén előnyt élvezhet a fogyasztók között ez az étteremtípus. Pontosan mi is a ’ghost kitchen’ lényege?
Melyik franchise hálózatba érdemes befektetni? Melyik koncepció kínálja a legnagyobb profitot?
Mindenki szeretné elérni a pénzügyi függetlenséget, de keveseknek adatik meg a lehetőség. A karrier-építés nem mindig jelent megoldást, a legtöbben saját vállalkozásról álmodnak, de próbálkozásaik mégis kudarcba fulladnak. Mi jelentheti a megoldást?
Évről-évre sokan fogadkoznak, hogy végre elkezdik a fogyókúrát, elkezdenek mozogni, leteszik a cigarettát, megtanulnak valamilyen nyelvet vagy éppen vállalkozást indítanak.
Már 2020 van, de még mindig a vendéglátóhelyek nagyrésze nem tudja megfelelően megszólítani az Y generációt, pedig ez a korosztály ma már a világ népességének 30 százalékát teszi ki.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...