Mester partnert keres a pizza óriás
Az 1960-ban alapított Domino’s Pizzát napjainkban a világ vezető pizza házhoz szállító rendszereként tartják számon. Minden nap több mint 1 millió ember fogyasztja a Domino’s termékeit a világ összes kontinensén, amelyet a 78 országban jelen lévő hálózat közel 11 ezer üzlete tesz lehetővé. 2015-tel a Domino’s ismét egy mozgalmas évet tudhat maga mögött a hálózatfejlesztést illetően, ugyanis az idei évben csak Európában 5 új piacon jelent meg a márka: Azerbajdzsán, Fehéroroszország, Grúzia és Portugália mellett a pizza őshazájában, Olaszországban is sikeresen megvetette lábát a hálózat. Azonban nincs megállás, a Domino’s folytatja a további expanziós lehetőségek feltárását, és a közeljövőben figyelmét az utolsó két még lefedetlen régióra irányítja – Közép-Európára és a Balti államokra. A Magyarországot is magába foglaló régió országaiban mester franchise partnerek bevonásával jelenne meg a hálózat.
A Domino’s mester franchise szerződés 10 évre biztosít exkluzív fejlesztési jogokat a jövőbeli magyarországi partner számára, amely további 10 évre meghosszabbítható, és a franchise együttműködéshez három franchise díj kapcsolódik. A mester partnerré válás feltételét képező, (500 ezer dollárban maximalizált) egyszeri belépési díj elsősorban a márka számára elérhető piaci potenciálra hivatott reflektálni, illetve a magyaországi piacnyitási folyamat néhány költségének (tárgyalások, oktatás, adminisztráció, know-how, védjegyek, stb.) fedezésére szolgál. Az üzletnyitási franchise díj éttermenként 10 ezer dollárt jelent, ami mellett még a rendszeres royalty díjjal kell minden franchise partnernek számolnia. Ez utóbbi az Egyesült Államokban a forgalom 5,5 százalékát jelenti, míg a nemzetközi partnereknek valamivel kevesebbet kell fizetniük.
Nem kell viszont marketing hozzájárulást fizetniük a Domino’s mester partnereknek, igaz a központ az értékesítés minimum 4 százalékban határozta meg azt az összeget, amit minden partnernek marketingtevékenységre kell költenie (ez általában helyi reklámot jelent, és a legtöbb mester franchise átvevő ennél többet is szívesen áldoz az értékesítés fejlesztésére).
A Domino’s franchise központja teljes körű támogatási rendszert biztosít partnerinek, amely a több évtizedes üzleti gyakorlatok és know-how átadása mellett tartalmaz támogatást egy helyi beszállítói hálózat kialakításához is mind az alapanyagok, mind pedig az üzletek belső és külső kialakításához kapcsolódóan. Utóbbi esetén ugyan az első két étterem berendezéseit, bútorokat és a felszerelést a franchise központtól kell beszerezni, hogy ezzel biztosítsák a megfelelő piaci megjelenést. A későbbiekben ez a két étterem mintául szolgál helyi asztalosok, bútorüzemek, szakemberek bevonásához, és végül egy helyi (olcsóbb) beszerzéshez.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.