A kávé- és fánkroham világszerte formát ölt
Új tulajdonosa, a Restaurants Brands International (RBI) a közelmúltban sajtónyilatkozatban kötelezte el magát a Tim Hortons Inc. expanziójának felerősítése mellett világszerte, valamint bejelentette a következő negyedévben újonnan csatlakozó nemzetközi franchise partnereit. Kanada legnagyobb kávézólánca és az amerikai Burger King tavaly egyesítették erőiket az RBI égisze alatt. A 11,4 milliárd dolláros üzlet a Tim Hortons számára elsősorban pont a gyors és egyszerűbb expanzió reményével kecsegtetett.
Novemberben az RBI egy olyan franchise megállapodást hozott tető alá, aminek értelmében egy amerikai partner Cincinnati város és környékén több mint 150 Tim Horton éttermet indít útjára a következő évtizedben. „Pontosan ilyen megállapodásokról szólnak terveink” – kommentált egy interjúban Daniel Schwartz, az RBI ügyvezető-igazgatója azután, hogy az anyavállalat az elemzők által vártnál lényegesen jobb negyedéves profitot jelentett. Az igazgató hozzátette, „a márkaépítéskor a vállalat a cincinnati-i mester franchise partner szerződést használja majd a további expanzió mintájaként.”
Daniel Schwarz elmondta, „azt tervezzük, hogy a világ minden szegletébe eljuttatjuk a Tim Hortonst. … Ez rengeteg munkát és időt igényel azokon a piacokon, ahol még nem vagyunk jelen. … De pont ez a kemény munka az, amit készek vagyunk beleölni, hogy biztosítsuk a Tim Hortons potenciáljának megfelelő növekedést.” A brazíliai 3G Capital Partners által ellenőrzött RBI egy olyan modell mellett tett hitet, ami már a Burger King számára is remekül működött: költségcsökkentés és együttműködés nemzetközi franchise partnerekkel. Azonban amellett, hogy a vállalat a Tim Hortons hálózatra is adaptálja a receptet, komoly márkaépítésre is szükség lesz egyes piacokon.
„A kihívást az jelenti, hogy a Tim Hortons még nem egy nemzetközileg ismert márka (mint a Burger King)” – mondta el Jean-Pierre Lacroix, a Tim Hortons-szal korábban már együtt dolgozó Shikatani Lacroix kiskereskedelmi tanácsadó vállalat elnöke. „A Tim Hortonsnak meg kell tanulnia az új kulturális és étkezési szokásokat is, mielőtt egyáltalán azon törhetné a fejét, hogy olyan globális márkák nyomába ered, mint pl. a Starbucks. Ugyanakkor az RBI stratégia, miszerint helyi franchise átvevőkkel összeállva valósítják meg a terjeszkedést, mindenképp segítségére lesz az új piacokon.”
Az RBI stratégiája – beleértve a költségcsökkentést, valamint a kevesebb terméket, de hatékonyabb, ”hatásosabb” menüt – már most kifizetődni látszik: a Tim Hortons harmadik negyedéves értékesítése 5,3 százalékkal nőtt a legalább egy éve működő üzletekben, ugyanez a mutató pedig 6,2 százalékra a Burger King esetében. A költségoldalon is előrelépett a vállalat, és a Tim Hortons harmadik negyedéves értékesítési-, működési- és adminisztrációs költségeit 18,5 millió dollárra vágta vissza az egy évvel korábbi 43,1 millió dollárról. Összességében az RBI harmadik negyedéves profitja 49,6 millió dollárra nőtt az egy évvel korábbi 46,1 millió dollárról.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.