A változás első jelei

Az idei évben ünnepli fennállásának 60. évfordulóját a McDonald’s franchise. Ray Kroc 1955-ben vette át a McDonald testvérek gyorséttermi koncepcióját, és ekkor nyitotta meg első éttermét az Illinois állambeli Des Plaines városban. Ma már több mint 35 ezer McDonald’s működik a világ 100 országában. Az idei évben azonban a fókusz elsősorban nem is az expanzióra, hanem inkább az értékesítések növelésére szegeződik – pl. azért, hogy többet ne fordulhasson elő egy (a legutóbbi negyedévben elszenvedett) 10 éve nem tapasztalt visszaesés. A McDonald’s a negatív trendeket többek közt megújított menüvel, új koncepciókkal és filozófiaváltással próbálja ellensúlyozni.
A McDonald’s a közelmúltban tette lehetővé több amerikai éttermében, hogy a vendégek hamburgereiket kedvük szerint variálhassák. Ennek háttere, hogy sok más étteremlánc – melyek egyre több vásárlót nyernek meg maguknak – kínál személyre szabott hamburgereket vagy vett fel prémium termékeket a kínálatába. Az értékesítések felerősítése érdekében Don Thompson, a McDonald’s vezérigazgatója ősszel jelentette be, hogy idén januártól egyszerűsítik a menüt és nagyobb mozgásteret engednek az egyes régiók helyi jellegzetességeinek. Emellett a McDonald’s egy ideje újra felerősítette régóta próbálgatott házhozszállítási tesztprogramját is.
Hamburger helyett paradicsomleves
Amint azt több médiaforrás is megerősítette, a McDonald’s nemrég egy teljesen új koncepciót indított útjára Sydney belvárosában. Az új, egészséges-kávézó koncepció a ”The Corner” nevet kapta, és korántsem Big Mac szendvicseket vagy Chicken Nugget falatokat kínál vásárlóinak. Az étlapon olyan tételek szerepelnek, mint pl. a libanoni lencse, bazsalikomos paradicsomleves, ázsiai saláták vagy briós reggelire. A vendégek egy önkiszolgáló digitális eszköz segítségével saját szendvicset is összeállíthatnak (kenyér, sajt és szósz-választási lehetőséggel), melyet aztán egy fatálcán visznek ki az asztalukhoz.
Az új kávézó-étterem belső kialakítása sem idézi a McDonald’s hangulatot. Az elegáns környezetben mindössze egy apró McCafé logó az árlapon, illetve a pultnál egy Ronald McDonald doboz utal a franchise titánra.
A megcélzott image-váltás
Az Egyesült Államokban a McDonald’s nemrég elindított egy új kampányt is, amely a vállalati filozófia változását (fejlődését) hivatott kifejezni, és közvetíteni a vendégek felé. Az új image fő üzenete, hogy a McDonald’s egy olyan vállalat, amely meghallgatja többmilliárd vendégének kívánságait. A McDonald’s képviselői az USA Today portálnak elmondták, az új ”The Corner” koncepció célja, hogy kísérletezzenek, tanuljanak és fejlődjenek. Az új étterem egyúttal ”tesztlaborként” is üzemel, ahonnan a sikeres és népszerű termékek bekerülhetnek más egységek kínálatába is.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Hazánkban is keresi partnereit a hálózat, hogy 23 év után újra legyen Wendy’s az országban!
Interjú Brünner Istvánnal, a Gofrim franchise hálózat alapítójával
A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.
A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
legolvasottabb

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
Magyarországon is elérhetővé tette franchise koncepcióját az amerikai székhelyű Popeyes Louisiana Kitchen csirkés gyorsétterem lánc.
Spanyol gasztro-óriással a háttérben már a szomszédban jár az amerikai pizzérialánc. A magyarországi mester franchise jog is elkelt.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.