Feszültség a bevásárlóközpontokban

Manapság a plázák nem termelnek annyi nyereséget, mint azelőtt. Ennek legfőbb oka a vásárlóerő gyengülése. Az sem újdonság, hogy a válság csaknem minden gazdasági területen éreztette hatását, és emiatt minden szektorban tevékenykedő vállalatnak alkalmazkodnia kellett a megváltozott körülményekhez és eszerint átgondolnia működését. A költségek csökkentésére törekvő vállalkozásoknak nehézséget okoz a számukra optimális üzlethelyiség fenntartása, ezt megnehezíthetik a plázák rugalmatlan bérleti konstrukciói, amelyek egyre nagyobb feszültséget okoznak a bérlők és üzemeltetők között.
A konfliktus oka, hogy az üzlethelyiségeket bérlő kereskedők úgy ítélik meg, hogy a visszaeső forgalommal nem arányosan csökkentek a bérleti díjak, és ezért felemelték hangjukat a hazai plázák üzletpolitikája ellen. Berendi András, a Roland Divatház tulajdonosa a következőképpen írja le a plázák helyzetét a Portfolio-nak adott interjújában: - Az aranyévek után az üzletházak egyszer csak elkezdtek sikertelenné válni, és ezt a szituációt nagyon nehezen kezelik. A bérbeadási vezetők elveszítették a korábban meglévő fontosságtudatukat, és azt a különleges piaci előnyüket, hogy emberi életekről, sorsokról, karrierekről dönthetnek. A bevásárlóközpontokban megszűntek a várólisták, sőt folyamatosan kínálgatni kell a boltokat. Berendi András az interjúban azt is említette, hogy jellemzően a külföldi plázák vezetőségével nagyobb a feszültség. - A külföldiek sok esetben nem értik meg, milyen problématömeggel küszködnek a hazai kereskedelmi vállalkozások.
Több kereskedő is úgy véli, hogy irreális árakat szabnak meg a bevásárlóközpontok tulajdonosai és nem akarják belátni, hogy az a réteg, akiknek elsősorban építették a plázákat nem tud vásárolni a válság miatt. A hasonló cipőben járó kereskedők egy része úgynevezett informális bérlői szövetséget alapított, hogy felhívja a figyelmet kiszolgáltatott helyzetükre. Olyan csoportosulást hoztak létre, melynek nem a nyomásgyakorlás és a közös fellépés a szándéka, hanem azt a célt szolgálja, hogy tagjai információkat oszthassanak meg egymással. Többségében magyar cégek csatlakoztak a szövetséghez, úgy mint az Alphazoo, a Budmil, Kristóf, Office Shoes, Pepe Jeans, Replay, a Roland, vagy a Retro.
(pcs)

BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A Komfort márkanéven futó lengyel hálózat, széles választékú belsőépítészeti és lakberendezési üzletekre összpontosít.
Legalábbis a kiskereskedelemben a nyugati trendek arra mutatnak, hogy hamarosan visszájára fordulhat az önkiszolgáló kasszák használata.
A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó holland Used Products a másodkézből vásárolt termékek újraértékesítésén keresztül kínál ígéretes vállalkozási lehetőséget.
A Dnipro-M egy a hagyományos barkácsáruházakra emlékeztető, szerszám forgalmazó szaküzlet, mely franchise rendszerben terjeszkedik.
A háborús helyzet nem csak a lakosság, de a vállalkozások kivándorlásához is vezetett az országból.
legolvasottabb

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.
népszerű a fórumban
Indul a Fröccsbusz franchise
A Fröccsbusznak jelenleg nincsen elérhető franchise ajánlata; egyéb együttműködési lehetőségekről közvetlenül a vállalatnál tudnak érdeklődni:E-mail:...
Indul a Fröccsbusz franchise
Üdvözlöm!Érdeklődni szeretnék milyen költségekkel jár a csatlakozás?E-mail:tcsb032@gmail.com
Husse márkabolt és bemutatóterem
A Husse márkabolt elérhetőségei: Cím: 1082. Bp. Horváth Mihály tér 2. Tel.: 0620-212-20-28 E-mail: hussedelpest@husse.hu Honlap:...
Garantált visszavásárlási programot indít a Tesla
Egy meglepő kommentben Elon Musk megjegyezte, hogy ahogy a Tesla folytatja terjeszkedését mégiscsak szüksége lehet franchise üzletekre a vállalati Tesla szalonok...
Indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék bővebb tájékoztatást kapni fröccsbusz üzemeltetésével és a költségekkel kapcsolatban. Tisztelettel: korosine
Franchise az állatok szerelmeseinek
Kedves Marton Margó! Kérem adja meg elérhetőségét és a napokban keresni fogjuk! Az önéletrajzát a magyarorszag@husse.com e-mail címre küldheti...
Franchise az állatok szerelmeseinek
Tiszteletem! Nagyon tetszik ez a lehetőség és érdekelne is. További információkra lenne szükségem. Üdvözlettel. Marton Margó
Indul a Fröccsbusz franchise
Tisztelt cím! Szeretnék tájékoztatást kérni a Fröccsbusz franchize lehetőségről! ombodieva@freemail.hu Köszönettel!