Igazán a 2020-as 2021-es lezárások alatt gyorsult be a modellváltás a Starbucks-ban, addig a beülős kávéházak domináltak a hálózatban. Az eredetileg túlélés jegyeként megjelenő egyszerű autós egységek mára viszont húzó ágazatává váltak a márkának - 2021-ben a nettó forgalom több, mint 50%-át ezek adták!
2009-ben jelent meg először az amerikai Starbucks egységekben a drive thru kísérletként. Ekkor még a hálózatnak nem volt semmilyen tapasztalata a megoldással, sőt a vezetők is nagyon szkeptikusak voltak, hiszen a márka sikerét a személyes, hangulatos megjelenést keltő belső terek, a baristák, a kiszolgálása és a különböző "kapcsolódási pontok" (touch points) adták (legyen szó az utcafronton kihelyezett marketing anyagokról vagy a látványpultban megjelenített péksüteményekről). Ezek - és a jellegzetes kávé aroma, a belső dekor és a zene - viszont mint hiányoztak a drivethru élményből. Ennek ellenére 2010-ben már így is 2400 egységben volt drivethru kiszolgálás, ami akkor a hálózat portfoliójának 40%-át alkotta.
A hálózat vezetésében ellenszenvet váltott ki az autós kiszolgálás fejlesztése - szerintük ugyanis nem vágott egybe a Starbucks márkaértékeivel a gyorséttermi hangulatot keltő modell. Annak érdekében, hogy meggyőzzék a vezetést egy külön csapatot hozott létre a cég, ami először néhány egység auditálásával, majd célzott fejlesztésével próbálta bizonyítani, hogy igenis működhet ez a modell a Starbucks számára.
Egy tradicionális kávéházban jól definiált életútja van a fogyasztónak. A belépéskor marketing fogadja őket, sorbanállásnál választhatnak italt a kihelyezett tábláról és kiegészíthetik azt péksüteménnyel vagy ajándéktárgyakkal. Ez azonban hiányzott a drivethru élményből, mint kiderült sok kávézó esetében az se volt egyértelműen jelezve, hogy egyáltalán van-e autós kiszolgálás az adott Starbucks egységben, hiányzott a kommunikáció, a fogyasztók pedig el voltak veszve.
Az auditban feltárt hiányosságokra építve aztán rendszerszintű fejlesztésbe kezdett a hálózat. A drivethru-k egy erősen szűkített, egyszerű menüt kaptak, ami felgyorsította a kiszolgálást és ezek megjelenítését is különböző elrendezésekben tesztelték. Így alakult például ki a ma használt 60/40-es megosztás étel és ital-termékek között a drivethru egységekben.
A modell továbbfejlesztését technológiai innovációval folytatták, pl. 46 colos kijelzőkkel, ahol a rendelés visszaigazolását megjelenítették, vagy 2-irányú videó hívást lehetővé tévő kijelzőket, ahol a baristával beszélhet a fogyasztó. Érdekes problémát vetett fel, hogy a drivethru modell előtt a Starbucks vezetése óckodott a vizuális illusztrációk használatától - kiírták a kávé nevét, de képet nem jelenítettek meg róla mondván, hogy ez csökkentené a márka értékét a fogyasztók szemében. Ez a gondolkodás pont a drivethru fejlesztések hatására változott, azóta szinte minden felületen találni képes illusztrációkat a kínálatról. A fejlesztéseket a mobil applikációk és törzsvásárlói programok egészítették ki, amik ma az amerikai rendelések több, mint 1/4-ét teszik ki a hálózat számára.
A profilváltás sikerét mutatja, hogy tavaly év végén hazánkban is megnyílt az első autós kiszolgálást kínáló Starbucks. Elsősorban azért esett a vecsési egységre a választás, mert ez a reptéri közelsége miatt a nemzetközi vendégeknek egy ismerős modellt tud kínálni, egyben a hazai fogyasztók számára is lehetővé téve, hogy kipróbálják a Starbucks fejlesztéseit. Az új élményt a Magyar Franchise Szövetség főtitkára, dr. Mandel Katalin is bemutatta videójában.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A gyors éttermek már nyugaton se olcsók
/2025.08.18.
Ha csak az utóbbi 10 évet nézzük az Egyesült Államokban, a McDonald’s-ban a termékek átlagosan ára megduplázódott, de a McChicken átlagos ára $1-ról $3-ra nőtt 2014 óta. Az infláció egyébként ugyanabban az időszakban 31% volt, tehát ezt követve csak $1,31-nek „kéne” lennie McChicken-nek.
Az év elején több mint 1500 étterem váltott tulajdonost, megkérdőjelezve az utóbbi 25 év trendjeit.
Hazánkban is keresi partnereit a hálózat, hogy 23 év után újra legyen Wendy’s az országban!
Interjú Brünner Istvánnal, a Gofrim franchise hálózat alapítójával
A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.
legolvasottabb
Mennyibe kerül egy McDonald’s?
/2022.02.02.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Magyarországon is elérhetővé tette franchise koncepcióját az amerikai székhelyű Popeyes Louisiana Kitchen csirkés gyorsétterem lánc.
Miért működik a DODO franchise-ban, és miben tér el a többi futár cégtől?
Egy újabb karantén esetén előnyt élvezhet a fogyasztók között ez az étteremtípus. Pontosan mi is a ’ghost kitchen’ lényege?
A kávéjáról és fánkjairól ismert kanadai gyorsétteremlánc hálózatfejlesztésének következő állomása Nagy-Britannia.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.