A franchise hálózatok, mint például a KFC, a Pizza Hut vagy a Taco Bell, már nem csak a márkanév és a hozzájuk kapcsolódó brand előnyeit élvezik. Az adathoz való hozzáférés is kiemelt jelentőséggel bír, amit nem minden franchise átvevő tud maximálisan kihasználni. Még ha közvetlen hozzáférése nincs is a felhasználói adatokhoz, az általa képviselt marketing tőke mégis kamatoztatható. A franchise átvevők egy hatalmas adatbázissal dolgozhatnak, mely akár több ezer egység vásárlókörére épülnek. Ennek köszönhetően hatalmas versenyelőnybe kerülhetnek a független koncepciókkal vállalkozókkal szemben.
Sokáig szállóigeként tekintettük „az adat kincs” kifejezésre, de az AI platformok hirtelen berobbanásával ez már egyre inkább tény. Minél több adattal rendelkezik egy vállalkozás, annál célirányosabb és pontosabb marketinget tud végrehajtani. Ha például tudja, hogy egy felhasználó mindig saláta tálat rendel az applikációban vagy a kioszkon, akkor a törzsvásárlói programban neki ezekről fog promóciót küldeni. Ha valaki mindig csak az újdonságokat próbálja ki, akkor azoknak nem küldi le fölöslegesen az olyan csomagajánlatokat, amik amúgy lepattannának róla.
Az e-mail marketing és hasonló eszközök eddig is így működtek, az AI-nak köszönhetően viszont már nem kell manuálisan szegmentálni. Ezt a trendet lovagolja meg a Yum Brands, az az ernyő cég, mely alá tartozik többek között az itthon is működő KFC és Pizza Hut, illetve a külföldön népszerű Taco Bell is. Az új megoldás keretében a vendégeik megannyi kapcsolódási pontját elemzik, legyen szó közösségi médiáról, e-mail átkattintásokról vagy éppen bármilyen megkeresésekről. Az adatokat begyűjtve új konklúziókat tudnak leszűrni.
A Yum Brands bejelentése alapján az együttműködése a kaliforniai tech céggel főleg új fogyasztói szegmensek feltárására lesz alkalmas. Erre aztán jelentős pénzügyi értéket hordozó promóciókat és törzsvásárlói programokat tudnak majd építeni, nem csak a megfelelő termékek árazással, de akár percre pontos időzítésével is.
A Yum Brands-nek ráadásul egy további előnye van más hálózatokkal szemben: több különböző franchise márkát egyesít. Így egy helyen tudja - a cég saját bejelentése alapján - elemezni a különböző vendégek fogyasztási szokásait. Előfordulhat, hogy egy KFC szegmensből releváns adatmorzsát tudnak kinyerni, ami hasznosítható aztán egy Pizza Hut étteremben is.
A Yum Brands stratégiájának példaértékű korai alkalmazása a Nike 2015-ös applikációja, a SNKRS. Ők még manuálisan, de az app-ba regisztrálók adatait begyűjtve például azonosítani tudtak egy korábban hanyagolt fogyasztói szegmenst. Ekkor a Nike az elsők között kezdte el igazán komolyan venni a női sportcipő gyűjtőket és külön szériákat tervezni - mindezt az adatoknak köszönheti. A Nike-hoz hasonló húzások a jövőben AI alapon nem csak gyorsabbak, de pontosabbak is lesznek.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.