A szomszédban hódít egy holland hálózat
Két évvel ezelőtt nyitotta meg üzletét a romániai Used Products első franchise átvevője, Frișan Cosmin.
A Franchising.hu arról kérdezte az első partnert, hogy milyen tapasztalatai vannak az első évet követően.
Aki még nem hallott volna róla, miért egyedülálló koncepció a Used Products koncepciója?
A Used Products egy használt elektronikai szaküzlet, amely egyik legnagyobb erőssége, hogy a sikeres működése kizárólag a vásárlókon múlik. Ha van vásárló, akkor lesz termékválaszték is. Ha az üzletben széles és gazdag termékválaszték van, akkor az garantáltan mindig új vásárlókat fog vonzani.
A Used Products hasonlóan működik mint egy online piactér de annyi különbséggel, hogy itt a vevő meg tudja nézni, kézbe tudja venni a kiválasztott terméket, mielőtt hazaviszi. Extra biztonságot jelent, hogy a megvásárolt termékekre a szaküzlet akár 1 éves garanciát biztosít.
Véleményed szerint miben rejlik a Used Products koncepció legnagyobb erőssége?
Szerintem a siker a helyi piac megértésén múlik. Minden megnyíló üzlet kezdőkészletét a központ biztosítja. Ez általában egy fix termékszortimentet takar, viszont az átvevő feladata, hogy életre keltse szaküzletét.
Az üzlet motorjai a környéken élő olyan emberek, akik:
-
fölöslegessé vált eszközük értékesítésével villámgyorsan készpénzhez tudnak jutni
-
behozzák a megunt készüléküket, és kis ráfizetéssel egy újabb modellre tudják azt cserélni
-
behozzák a készüléküket, becserélik egy régebbire és kapnak mellé valamennyi készpénzt is
-
nem utolsósorban vannak a hagyományos értelemben vett vásárlók, akik használtan, alacsonyabb áron kívánnak az általuk preferált minőségi termékekhez jutni
Alapvető szabály a Used Productsnál, hogy csak ha megfelelő készlettel rendelkezel fogsz tudni hatékonyan értékesíteni.
Melyek a legnépszerűbb termék kategóriák?
Ezt az üzlet lokációja, illetve a helyi szokások nagyban befolyásolják. A tapasztalatok alapján általában a laptopok, játékkonzolok, valamint okostelefonok a legkeresettebbek. Szerencsére minden mindennel összefügg. Amilyen termékkategóriából sokat behoznak értékesítésre, arra a kereslet is nagy szokott lenni. A legkelendőbb termékek gyakran aznap, vagy egy hét alatt értékesítésre is kerülnek.
Hogyan történik a termékek felvásárlása, bevételezése?
Amennyiben behoz valaki eladásra egy terméket meg kell vizsgálni van-e rá igény, illetve ha valamit nem nagyon keresnek van-e belőle éppen készleten.
Mindig a keresett termékekere kell fókuszálni, hiszen annak nincs értelme, hogy hónapokig álljon egy termék az üzletben.
Amennyiben a keresett kategóriák egyikébe tartozik a termék, a franchise partner azonnal árajánlatot ad az eladónak, aki eldönti hogy az ár elfogadható-e számára.
Miután az eladó elfogadja az ajánlott árat, körülbelül 5-10 perc alatt megtörténik a termék bevizsgálása, tesztelése és ha a franchise partner nem talál kivetnivalót, ki is fizeti a vételárat. Ezután a termék egy gyors tisztításon megy át és egyből ki is kerül az eladótérbe.
Honnan tudja a franchise átvevő milyen árat ajánljon?
Egyrészt a franchise központ minden partner számára biztosít képzést arra, hogy adott használt eszköznek mi a piaci értéke. Természetesen a vételezési ár lényegesen alacsonyabb az eladási árnál, ami az üzlet motorja.
A képzésen átbeszélésre kerül az is, hogy adott termékkategóriánál mit és hogyan kell ellenőrizni. Például Apple termékeknél javasolt interneten leellenőrizni a gyártási számot.
Az üzlet sikere egyrészt a franchise partner tapasztalatán (behozott eszközök értékének és állapotának helyes felmérésén), illetve a helyi piaci igények ismeretén múlik.
Milyen értékesítési praktikákat javasolsz a jövőben csatlakozó partnereknek?
Ha egy vásárló betér az üzletedbe, azt nem érdemes veszni hagyni. Ha éppen nincs készleten abból a termékből, amit keres érdemes elkérni és a „kívánságlistára” felírni a nevét és a telefonszámát. Amikor bevételezel az általa keresett termékből, azonnal tudod értesíteni és jó esetben értékesíteni is a terméket.
Milyen marketing eszközökkel támogatta a központ szaküzleted bevezetését?
Az internetes jelenlétért, illetve a brand országos ismertségének megteremtéséért a franchise központ felel. A romániai mester átvevő online marketing csapata kezeli az egyes üzletek Facebook és Google Ads hirdetéseit.
A legnagyobb lokális marketing értéket a meglévő vásárlók ajánlásai jelentik illetve ha Online közösségi terek is népszerűsítik az üzletet.
Szintén a marketinghez tartozik, hogy érdemes az új vásárlóktól azt is megkérdezni, hol találkoztak a Used Products hálózattal, honnan hallottak az üzletről. Ennek a tükrében tudod értékelni, összehasonlítani a különböző marketing tevékenységeid hatásfokát.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó holland Used Products a másodkézből vásárolt termékek újraértékesítésén keresztül kínál ígéretes vállalkozási lehetőséget.
A holland Used Products a használt tárgyak - főként IT termékek - újraértékesítéséből csinált bizniszt.
Egy holland koncepció új alapokra helyezi az apróhirdetések, valamint másodkézből való vásárlást.
A Used Products már több mint 50 egységgel rendelkezik hazájában, valamint megjelent Németországban, Belgiumban és Romániában is.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...