A KFC se bírta tovább Oroszországban
Az elmúlt hónapok visszatérő hírei között van, hogy számos nyugati márka kivonul az orosz piacról. A háborút követő kivonulások főként etikai okból történtek, a szankciókkal egyetértő márkák saját indíttatásból hagyták ott a piacot. Az utóbbi hónapok hírei között viszont főleg kényszer-kivonulásokról hallani már. Olyan helyzetekről van szó, amelyekben az anyacég - ez esetben a KFC - szívesen maradt volna a piacon, de kényszerből mégis ki kellett lépnie.
A Yum! Brands alá tartozó étteremlánc, mintegy 1000 egységet üzemeltetett, melyet most egy helyi vállalkozónak értékesített - ismertlen összegért. Ismerős hír lehet, egyre gyakrabban hallani ugyanis hasonlóakról. A McDonald's egy szibériai átvevőjének adta el a helyi éttermeit, a Starbucks kávézóit pedig egy orosz rapper vette meg - minden esetben ismeretlen összegért. A Nissan autógyártó esetében annyit tudni, hogy oroszországi érdekeltségeit 1 euróért értékesítette az államnak, azzal a megkötéssel, hogy 6 éven belül visszavásárolhatja azokat, míg a Renault az orosz AvtoVAZ részesedésén, 1 rubelért adott tovább.
Azt nem tudni pontosan, hogy milyen mértékben okozta politikai nyomás ezeket a kivonulásokat, de az biztos, hogy a szankciók mellett a nemzetközi márkák aligha tudtak volna maradni. A Toyota példuál 2021-ben 110.000 autót gyártott, míg 2022. augusztásban alig 221 darabot tudott értékesíteni. A zuhanórepülést az ő esetükben is a nemzetközi szankciók okozták, melyek nem csak az orosz piacot, de az ott működő cégek többségét is ellehetetlenítették.
Itt jön be a képbe a KFC, mely hasonlóan a többi konkurens étteremlánchoz új néven folytatja működését az országban. A Starbucks-ból Stars Coffee lett, a McDonald's pedit "Vkusno & tochka" néven fut tovább (amely nagyjából annyit jelent, hogy "Tasty", azaz ízletes). A KFC-ből pedig Rostic's lett és a jövőben nem is használhatja tovább a nemzetközi anyavállalat márkáját.
A töréssel együtt elveszti hozzáférést az orosz leány a titkos 11 fűszerből álló receptúrához is - habár ez valószínűleg nem akadályozza majd me a partnereket majd abban, hogy emlékezetből meg ne próbálják rekreálni azt.
A Yum! Brands már júliusban elkezdte tervezni a kivonulást, de csak most októberben jutottak el odáig, hogy továbbadjanak az oroszországi érdekeltségeiken. Egyenlőre - mint minden más kilépő étteremnek - a KFC-nek is bizonytalan a jövője. A még májusban kivonuló McDonald's utódja mindenesetre nem mutat jó példát, a hálózatról állandó panaszokat lehet olvasni, legyen szó a sültkrumpli hiányról, penészes hamburgerekről vagy romlott alapanyagokról - mindezt annak ellenére hogy papíron a hálózat arculata alig változott és a korábbival szinte teljesen megegyező étlappal rendelkezik.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Egy jól működő vállalkozást szeretnél franchise rendszerré alakítani és terjeszkedni? Íme néhány fontos szempont, amit érdemes figyelembe venned egy franchise koncepció kialakításakor.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.