A KFC se bírta tovább Oroszországban

Az elmúlt hónapok visszatérő hírei között van, hogy számos nyugati márka kivonul az orosz piacról. A háborút követő kivonulások főként etikai okból történtek, a szankciókkal egyetértő márkák saját indíttatásból hagyták ott a piacot. Az utóbbi hónapok hírei között viszont főleg kényszer-kivonulásokról hallani már. Olyan helyzetekről van szó, amelyekben az anyacég - ez esetben a KFC - szívesen maradt volna a piacon, de kényszerből mégis ki kellett lépnie.
A Yum! Brands alá tartozó étteremlánc, mintegy 1000 egységet üzemeltetett, melyet most egy helyi vállalkozónak értékesített - ismertlen összegért. Ismerős hír lehet, egyre gyakrabban hallani ugyanis hasonlóakról. A McDonald's egy szibériai átvevőjének adta el a helyi éttermeit, a Starbucks kávézóit pedig egy orosz rapper vette meg - minden esetben ismeretlen összegért. A Nissan autógyártó esetében annyit tudni, hogy oroszországi érdekeltségeit 1 euróért értékesítette az államnak, azzal a megkötéssel, hogy 6 éven belül visszavásárolhatja azokat, míg a Renault az orosz AvtoVAZ részesedésén, 1 rubelért adott tovább.
Azt nem tudni pontosan, hogy milyen mértékben okozta politikai nyomás ezeket a kivonulásokat, de az biztos, hogy a szankciók mellett a nemzetközi márkák aligha tudtak volna maradni. A Toyota példuál 2021-ben 110.000 autót gyártott, míg 2022. augusztásban alig 221 darabot tudott értékesíteni. A zuhanórepülést az ő esetükben is a nemzetközi szankciók okozták, melyek nem csak az orosz piacot, de az ott működő cégek többségét is ellehetetlenítették.
Itt jön be a képbe a KFC, mely hasonlóan a többi konkurens étteremlánchoz új néven folytatja működését az országban. A Starbucks-ból Stars Coffee lett, a McDonald's pedit "Vkusno & tochka" néven fut tovább (amely nagyjából annyit jelent, hogy "Tasty", azaz ízletes). A KFC-ből pedig Rostic's lett és a jövőben nem is használhatja tovább a nemzetközi anyavállalat márkáját.
A töréssel együtt elveszti hozzáférést az orosz leány a titkos 11 fűszerből álló receptúrához is - habár ez valószínűleg nem akadályozza majd me a partnereket majd abban, hogy emlékezetből meg ne próbálják rekreálni azt.
A Yum! Brands már júliusban elkezdte tervezni a kivonulást, de csak most októberben jutottak el odáig, hogy továbbadjanak az oroszországi érdekeltségeiken. Egyenlőre - mint minden más kilépő étteremnek - a KFC-nek is bizonytalan a jövője. A még májusban kivonuló McDonald's utódja mindenesetre nem mutat jó példát, a hálózatról állandó panaszokat lehet olvasni, legyen szó a sültkrumpli hiányról, penészes hamburgerekről vagy romlott alapanyagokról - mindezt annak ellenére hogy papíron a hálózat arculata alig változott és a korábbival szinte teljesen megegyező étlappal rendelkezik.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.
A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
legolvasottabb

Hogyan építette fel az alapoktól az ország legnagyobb magyar tulajdonú utazási iroda franchise hálózatát? Bartal Melinda, a Summer Time Travel alapítója nem csak a szakmában elért sikereiről mesél, hanem arról is, miért hisz az emberközeli működésben és olykor miért fontosabb a szenvedély, mint a tapasztalat.
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.