Az Egyesült Államok egyik ételfutár-óriása a DoorDash készített felmérést az amerikai gyorséttermi piacról és leginkább a fogyasztói szokásokról benne. A házhozszállítás és az elvitelre rendelés továbbra is növekvő arányban választják a vendégek. A felmérésben résztvevők 83%-a rendelt legalább annyiszor vagy több alkalommal ilyen módon étteremben, minthogy beült volna.
Változott ugyanakkor az első kapcsolatfelvétel módja. A jelenlegi helyzet kialakulása előtt többnyire az utcában vagy a munkahelyhez, lakóhelyhez közel eső éttermeket séta közben fedezték fel az emberek. Így az sem meglepő, hogy a 2021-as lezárások közepette a legtöbben a hozzájuk közel eső éttermekből rendeltek, hiába nyílt meg a kapu előttük, hogy akár távolabbi helyeket is kipróbáljanak hasonló kiszállítási idő mellett. 2022-re ez is megváltozott a DoorDash felmérése szerint, 60%-al nőtt azok száma, akik már a házhozszállító app-ban (itthon ez lenne a Food Panda vagy a Wolt) vagy annak weboldalán hallanak először egy adott éttermről. 35%-kal nőtt azoknak a száma, akik egyből az étterem honlapjára vagy applikációjára érkeznek rendelés céljából. Ez utóbbi szám jól mutatja, hogy az éttermek is kezdenek nyitni a digitalizáció felé a pandémia okozta sokk után pedig inkább saját megoldásokat fejlesztenek, ahelyett, hogy egy centralizált házhozszállító rendszertől függenének.
Az online rendelés megnyitotta a kapukat a kísérletező fogyasztók előtt is. Ez az a réteg, aki mindig az újat keresi, az éttermek személyes lelátogatása ezt azonban kihívássá teheti. A házhozszállításnál nincsenek ilyen kihívások és a fogyasztók 92%-a maga is állandó rendszerességgel rendel új, korábban még ki nem próbált fogást. 60%-uk pedig már próbált ki új, ismeretlen éttermet ilyen módon.
Jellemző, hogy ha néhány éves lemaradással is, de ezek a külföldi felmérések hazánkban is releváns előrejelzést adnak. A vezető házhozszállító appok között a Grubhub-ot például 2004-ben alapították, míg hazánkban a Food Panda elődje a NetPincér csak 2012-ben látott napvilágot. Ennek ellenére nem biztos, hogy a trendek hazánkban is ilyen irányban folytatódnak könnyen lehet ugyanis, hogy a jogi környezet a jövőben ellehetetleníti a hasonló szolgáltatások működését. A korábban katásként működő futárok lehetővé tették a megfizethető munkaerő legitim bevonását a rendszerbe – most viszont kétes, hogy milyen irányt vesznek a házhoz szállító cégek. Az árak ragadósak, infláció mellett könnyen elszállnak, de le már nehezen mennek. Amennyiben a jogi környezet változása miatt a futár cégeknek jelentősen árat kell emelniük, akkor könnyen túlzottan is megdrágulhat a szolgáltatásuk.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
legolvasottabb

Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.