Kísérletező gasztro hálózatok kutatják a jövő megoldását

A pandémia ugyan lecsengett, de a gasztro szektor - főleg külföldön - még mindig nyögi az utóhatásait. A legnagyobb franchise hálózatokban a vendégterek egyik pillanatról a másikra kiürültek a partnereknek viszont továbbra is fenn kellett tartania az egységet a korlátozások közepette is. Habár a franchise szektor jobban vette a kihívást az önállóan működő vendéglátó egységekhez képest, a legtöbb hálózatban átdolgozták a jövőben nyíló éttermek alaprajzát.
A legnagyobb brandek sorra mutattak - és mutatnak be a mai napig - drive-thru-ra épülő koncepciókat: olyan egységeket, melyekben a vendégtér helyett az úttestre és az áthaladó autós forgalomra helyeznék a hangsúlyt. A Sonic Drive-In franchise hálózatának a maga 3000 egységével alig negyed annyi étterme van, mint a McDonald's-nak - az utóbbi 0.3%-os forgalom növekedésével szemben azonban a Sonic a járvány időszakban 21.2%-os növekedést tudott produkálni. Ennek oka, hogy az étteremlánc alapból a drive-thru modellre volt alapozva és kevés hangsúlyt fektettek a vendégtérre. Talán ez a siker is hozzájárult ahhoz, hogy a szintén közismert Taco Bell franchise idén már egy olyan egység terveit mutatta be, melyben egyszerre 4 autós vendéget is ki tudnak szolgálni.
A drive-thru mellett a másik nagy trend a házhozszállításból próbált meríteni: megjelentek a szellemkonyhák. Olyan éttermek alakultak ki ahol se drive-thru, se vendégtér nem volt - a vendég kizárólag rendeléssel fogyaszthatott. A trend hazánkban kevésbé terjedt el, de Amerikában több franchise hálózat is sikerrel használta ki, hogy piaci babérokra törjön vele.
Most viszont egy bizonytalan időszakba érkezett a gasztro-szektor. A hálózatok a következő nagy dobást keresik, hiszen sem drive-thru, sem a szellemkonyha nem kínál olyan versenyelőnyt már, mint a pandémia alatt. Érdekes próbálkozások vannak, de a legnagyobb láncok is bizonytalannak tűnnek az irányt illetően. A Kraft a metaverzum trendeket akarja meglovagolni és virtuális éttermet nyitna NFT-kkel körítve. A Panera Bread pékség hálózat pedig a szellemkonyhák továbbgondolt változatával, az online rendelések átvételéhez nyitott egy "kiadóablak-szerű" lokációt, ahol helyben nem csak app-on keresztül lehet vásárolni. A Chick-fil-A az autonóm robotfutárokban látja a jövőt és önjáró kocsikkal viszi házhoz a rendeléseket. Mindemellett egyre több étterem kísérletezik a humanoid munkaerő leváltásával, a White Castle után a Wing Zone is beélesítette a Miso Robotics automata rendszerét mely önállóan tud sültkrumplit és egyéb fogásokat elkészíteni.
Egyenlőre nem tudni melyik megoldás lesz a tuti, de a legnagyobb láncok nem állnak le a kísérletezéssel, hogy megtalálják az előretörés kulcsát az állandó versenyben.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
legolvasottabb

Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.