25 ezer dollárból 2800 egység
Mindössze 19 évesen nyitotta meg első egységét Jimmy John Liautaud, Charlestonban (Illinois) 1983-ban. Középiskola elvégzése után édesapja katonának szánta, ám Jimmy nem tudta magát elképzelni a seregbe. Ezért egyességet kötöttek, ha az apjától kölcsön kapott 25.000 dollárból egy év alatt sikeres vállalkozást tud indítani, akkor nem kell belépnie a hadseregbe. Először hot dog standot kívánt nyitni, de arra nem volt elegendő ez a pénz, így egy szendvicsüzlet mellett döntött. A helyi egyetem szomszédságában indította el az első egységet, azt gondolta, hogy a diákok a legjobb célcsoport egy ilyen étterem számára. A koncepció egyedisége a kiszállítás volt, melyet mindössze 25 centért vállalta, ennek köszönhetően hatalmas népszerűségre tett szert a Jimmy John’s már az első évben, melyet 40.000 dollár profittal zárt. 1994-ig 10-re növekedett az egységek száma. Ekkor már 1 millió dollárt nyereséget termelt a hálózat.
Egy Pizza Hut átvevő biztatására döntött a franchise mellett Jimmy, amely egyből óriási siker lett, hiszen 2002-re 150 üzlettel gyarapodott. Itt egy évre megállították a terjeszkedést, mert a jól menő üzletek mellett, sok átvevő küzdött a túlélésért. Ezt az esztendőt a hálózat stabilitásának megteremtésére szentelte, illetve a nehézségekkel küzdő partnerekre koncentrált, a tulajdonos minden egyes Jimmy John’s lejárt személyesen és megvizsgálta, hogy mivel lehetne a bevételüket növelni. A konszolidáció hatalmas siker lett, a 70 rosszul menő egységből mindössze 7-et kellett bezárni, a többi étterem működését sikerült nyereségesre fordítani. Ezután magasabb elvárásokat támasztottak a csatlakozni kívánó vállalkozók felé.
2007-ben már az 500. egységet nyitották és 6 évre rá elérték a bűvös 2000-es számot.
A Jimmy John’s sikerének két kulcsa volt. Ez egyik, hogy előre megtervezett stratégia alapján kezdett el terjeszkedi, a meglévő üzemek környezetében, így kedvező feltételekkel és gyors szállítással tudta biztosítani a partnerei számára az alapanyagokat. A másik a szűkített termékkínálat, mellyel költséghatékonyabban működik, mint számos konkurenciája.
Ennek ellenére a hálózat egy kisebb válságba került 2014-2017 között. Ebben az időszakban minden évben csökkent az üzletek bevétele, mert széles körben elérhetővé vált a kiszállítás az amerikai piacon. Emellett a borzasztóan kompetitív amerikai szendvics piacon olyan óriásokkal kellett felvennie a harcot a Jimmy John’s-nak, mint a közel 25.000 étteremmel rendelkező Subway. Ám a hálózat túlélte ezt a krízis helyzetet is és tovább növekedett.
Ma már csak kisebbségi tulajdonos Jimmy John, 2019 októberében 1 milliárd (!) dollárért értékesítette a többségi tulajdonrészét az Inspire Brands (30.000 egységet, többek között az Arby’s és Sonic üzleteket üzemeltető) csoport számára, mindössze 35 %-ot és 16 szendvicsüzletet tartott meg.
A hálózat jelenleg 2800 üzlettel rendelkezik a Jimmy John’s szendvicshálózat és fontolgatja a külföldi piacokra lépést.

BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Az év elején több mint 1500 étterem váltott tulajdonost, megkérdőjelezve az utóbbi 25 év trendjeit.
Hazánkban is keresi partnereit a hálózat, hogy 23 év után újra legyen Wendy’s az országban!
Interjú Brünner Istvánnal, a Gofrim franchise hálózat alapítójával
A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.
A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
legolvasottabb

Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Magyarországon is elérhetővé tette franchise koncepcióját az amerikai székhelyű Popeyes Louisiana Kitchen csirkés gyorsétterem lánc.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
Az elmúlt két évben a DODO szinte teljes egészében franchise-alapú működésre állt át Magyarországon: míg 2023 augusztusában 50%-os volt a franchise-partnerek aránya, ezt az értéket mostanra sikerült megduplázni.
Világszerte ismert amerikai márkák képviselői érkeznek Budapestre szeptember 16-án, hogy bemutassák hazai terjeszkedési terveiket és leendő partnereikkel találkozzanak. A küldöttségben komoly ismert cégek vesznek részt, mint például a Wendy’s vagy az Olive Garden, amelyek élvezik a Nemzetközi és a Magyar Franchise Szövetség támogatását is.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.