25 ezer dollárból 2800 egység
Mindössze 19 évesen nyitotta meg első egységét Jimmy John Liautaud, Charlestonban (Illinois) 1983-ban. Középiskola elvégzése után édesapja katonának szánta, ám Jimmy nem tudta magát elképzelni a seregbe. Ezért egyességet kötöttek, ha az apjától kölcsön kapott 25.000 dollárból egy év alatt sikeres vállalkozást tud indítani, akkor nem kell belépnie a hadseregbe. Először hot dog standot kívánt nyitni, de arra nem volt elegendő ez a pénz, így egy szendvicsüzlet mellett döntött. A helyi egyetem szomszédságában indította el az első egységet, azt gondolta, hogy a diákok a legjobb célcsoport egy ilyen étterem számára. A koncepció egyedisége a kiszállítás volt, melyet mindössze 25 centért vállalta, ennek köszönhetően hatalmas népszerűségre tett szert a Jimmy John’s már az első évben, melyet 40.000 dollár profittal zárt. 1994-ig 10-re növekedett az egységek száma. Ekkor már 1 millió dollárt nyereséget termelt a hálózat.
Egy Pizza Hut átvevő biztatására döntött a franchise mellett Jimmy, amely egyből óriási siker lett, hiszen 2002-re 150 üzlettel gyarapodott. Itt egy évre megállították a terjeszkedést, mert a jól menő üzletek mellett, sok átvevő küzdött a túlélésért. Ezt az esztendőt a hálózat stabilitásának megteremtésére szentelte, illetve a nehézségekkel küzdő partnerekre koncentrált, a tulajdonos minden egyes Jimmy John’s lejárt személyesen és megvizsgálta, hogy mivel lehetne a bevételüket növelni. A konszolidáció hatalmas siker lett, a 70 rosszul menő egységből mindössze 7-et kellett bezárni, a többi étterem működését sikerült nyereségesre fordítani. Ezután magasabb elvárásokat támasztottak a csatlakozni kívánó vállalkozók felé.
2007-ben már az 500. egységet nyitották és 6 évre rá elérték a bűvös 2000-es számot.
A Jimmy John’s sikerének két kulcsa volt. Ez egyik, hogy előre megtervezett stratégia alapján kezdett el terjeszkedi, a meglévő üzemek környezetében, így kedvező feltételekkel és gyors szállítással tudta biztosítani a partnerei számára az alapanyagokat. A másik a szűkített termékkínálat, mellyel költséghatékonyabban működik, mint számos konkurenciája.
Ennek ellenére a hálózat egy kisebb válságba került 2014-2017 között. Ebben az időszakban minden évben csökkent az üzletek bevétele, mert széles körben elérhetővé vált a kiszállítás az amerikai piacon. Emellett a borzasztóan kompetitív amerikai szendvics piacon olyan óriásokkal kellett felvennie a harcot a Jimmy John’s-nak, mint a közel 25.000 étteremmel rendelkező Subway. Ám a hálózat túlélte ezt a krízis helyzetet is és tovább növekedett.
Ma már csak kisebbségi tulajdonos Jimmy John, 2019 októberében 1 milliárd (!) dollárért értékesítette a többségi tulajdonrészét az Inspire Brands (30.000 egységet, többek között az Arby’s és Sonic üzleteket üzemeltető) csoport számára, mindössze 35 %-ot és 16 szendvicsüzletet tartott meg.
A hálózat jelenleg 2800 üzlettel rendelkezik a Jimmy John’s szendvicshálózat és fontolgatja a külföldi piacokra lépést.
Partner keresés / A Jimmy John's minden egységében hirdeti, hogy további franchise partnereket keres. BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A gyors éttermek már nyugaton se olcsók
/2025.08.18.
Ha csak az utóbbi 10 évet nézzük az Egyesült Államokban, a McDonald’s-ban a termékek átlagosan ára megduplázódott, de a McChicken átlagos ára $1-ról $3-ra nőtt 2014 óta. Az infláció egyébként ugyanabban az időszakban 31% volt, tehát ezt követve csak $1,31-nek „kéne” lennie McChicken-nek.
Az év elején több mint 1500 étterem váltott tulajdonost, megkérdőjelezve az utóbbi 25 év trendjeit.
Hazánkban is keresi partnereit a hálózat, hogy 23 év után újra legyen Wendy’s az országban!
Interjú Brünner Istvánnal, a Gofrim franchise hálózat alapítójával
A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.
legolvasottabb
Mennyibe kerül egy McDonald’s?
/2022.02.02.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Spanyol gasztro-óriással a háttérben már a szomszédban jár az amerikai pizzérialánc. A magyarországi mester franchise jog is elkelt.
Miben más a magyar piac és lesz itt valaha Amerika?
Egy újabb karantén esetén előnyt élvezhet a fogyasztók között ez az étteremtípus. Pontosan mi is a ’ghost kitchen’ lényege?
A nagy AI trendtől sok vállalkozás azt várta, hogy végre nem kell többet foglalkozni a munkaerő problémákkal és már tényleg csak az étterem konyhájába kell ember.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.