Hogyan lett a sztár kosarasból pizza futár
A pályafutása során 1 milliárd dolláros vagyont felhalmozó kosárlabda játékos LeBron James a pálya helyett inkább vállalkozói tevékenységbe fekteti az idejét. A játékos számára nem idegen a különböző nagyvállalatokkal és franchise hálózatokkal való együtt működés, fénykorában többször adta az arcát McDonald's-os promóciókhoz, de saját termékvonala van a sportruházati óriás Nike-nál is.
Ezúttal szokatlan módon egy kevésbé ismert, startup hálózat mögé állt be és nem is akárhogy. A sztár eddigi együttműködései inkább marketing szinten zajlottak, Ő a nevét és az arcát kölcsönzi a brandnek, a vállalat meg fizet. A Blaze Pizza esetében azonban a saját pénzével szállt be a bizniszbe, mint befektető, influencer és franchise partner, aki saját Blaze pizzériáját üzemelteti.
LeBron lépése elérte a várt hatást és az induló hálózat olyan óriásokat is lekörözött a különböző népszerűségi felmérésekben, mint a Papa John's vagy a Pizza Hut, amelynek több mint 7000 egysége van az Egyesült Államokban.
A hét éves hálózat anno két egységgel indult Dél-Kaliforniában. A hívószavaik - gyors, megfizethető, kézműves pizza - alapján egy prémium pizzériaként reklámozták magukat. Többek között a Blaze Pizza érdeme is az ebédidőben való pizzériába járás népszerűsítése, amelyet addig a hamburgerek, saláták és a burrito váltott ki az USA-ban.
A hálózat "építsd magad" alapon működik, a Subway-hez hasonló rendszerben a vendégek maguk állíthatják össze a feltéteket és a pizza helyben frissen sül.
A Blaze Pizza indulása óta több díjat is bezsebelt és többek-között a történelem leggyorsabban terjeszkedő induló hálózata volt, amikor 4 év alatt 2 egységről 200 étteremre növelték a hálózatukat. Jelenleg 300 egységgel üzemelnek az Egyesült Államokban és a hálózat a külföldi terjeszkedéssel is szemezik, 30 éttermüket már a határokon túl működtetik a partnerek.
Ron's back. And he's got a BIG announcement. 👀🔥🍕 @KingJames #BlazeBigger #UpgradeTheWayYouPizza pic.twitter.com/DzY7rp9lf0
— Blaze Pizza (@BlazePizza)
LeBron marketing kampánya is szerepet játszott ebben a sikerben. A kosaras a hivatalos promóciókon túl saját közösségi oldalán is posztol a márkáról a 91 milliós követőtáborának. A videó, ahol a LeBron beállt a Blaze Pizza alkalmazottai közé egy napra futótűzként terjedt el a közösségi médiában további hírnevet kölcsönözve a hálózatnak.
A játékos már a legelején 2012-ben befektetett a pizzázóba, amikor még csak az első egységüket nyitották. LeBron végül saját pizzériáját is megnyitotta egy évvel később. Ő ugyanakkor kivételt jelentett befektetőként, a hálózat ugyanis kifejzetten olyan partnereket - multi-brand átvevőket - keres a piacon, akik más márkákat már sikerrel üzemeltetnek.
Nem csak egységszámban nőttek, a 6 millió dolláros forgalom 2018-ra 326 millió dollárra nőtt, melyet az ügyvezető Jim Mizes 2022-re 1 milliárd felé tervez emelni.
LeBron elhatározottságát mi sem mutatja jobban, hogy a hálózat indulásakor egy 15 millió dolláros üzletnek fordított hátat és lemondott a McDonald's-al való további együttműködésről. A Blaze Pizzériát indító pár tanácsadója, aki még az induláskor összekötötte az alapítókat a sztárral többek között azért is javasolta az együttműködést, mert szerinte a Blaze Pizza jobban illett LeBron személyiségéhez, mint a McDonald's.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
legolvasottabb
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.